Reklama

Reklama

VOD (1)

V dobách rytířů bojujících za čest žije Raiden (Clive Owen), padlý válečník, který musí povstat proti zkaženému sadistickému vládci, aby pomstil svého zneuctěného mistra Bartoka (Morgan Freeman). (Magic Box)

Videa (2)

Trailer

Recenze (159)

Beckett51 

všechny recenze uživatele

Prvně chci napsat, že zvukař by zasloužil análně zprznit kaktusem a ananasem najednou, protože tak posranej zvuk v soubojích jsem už dlouho neviděl. Řinkot zbraní připomíná přebírání příborů ve školní jídelně a sekání mečem do lidského těla něco mezi klepáním vepřového masa z Alberta a trháním nevyvinutých stoliček u uslintaného bezdomovce. Na druhou stranu soundtrack je naprosto špičkovej (ironie, že?) a dovolil bych si říct, že za dlouhou dobu nejlepší, co jsem slyšel v tomto žánru. Výprava ač minimalistická, tak přesto svým (zasněženým) způsobem neuvěřitelně atmosférická a epická. Clive Owen ukázal, že jeho studna herectví se po několika nepříliš povedených filmech opět naplňuje a scénář taky neni úplně marnej (ač tak dle mýho bylo pár děr, ale možná to bude tim, že se mi nechtělo přemejšlet). Původně zamýšlené čtyři hvězdy nakonec měním na pět hvězd, kvůli naprosto dokonalé závěrečné scéně, která mi způsobila srdeční hrknutí a to se mi stalo naposled hodně dávno. ()

lucijelucije 

všechny recenze uživatele

U tohoto snímku se trochu potácím v nevědomosti jestli je to lepší béčko, nebo horší ačko. Morgan ten si zahraje asi ve všem, co existuje, takže ručení dobrého filmu taky nemůže být zaručena. No v polovině jsem začala doufat a vyplatilo se. Hezky se to rozjelo, a už jen za ten nápad natočit něco ve středověku má mé sympatie. ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Ironclad zremakoval Sedm Samurajů, Last Knights zase adaptují 47 Roninů - vzájemná fascinace historickými mýty a kulisami mezi Evropou a Japonském je zjevně bezbřehá. A hlavně funkční - osudovost "posledního boje za čest" sice v prostředí středověkých hradů a rytířů není až tak hladce uvěřitelná jako ta, která vychází z Japonského kulturního prostředí, ale s tolerancí vzhledem k béčkovému žánru a hojnému patosu je i tady bez celkem bezproblémová a jímavá. Hlavně tedy díky jehněčím očím Clova Owena, který tu hraje sice jen svůj standard, ale typově je tak přesný jak jen to jde. Máchat mečem každopádně umí, stejně jako všichni okolo, byť to nejsou úplně kung fu masteři, to spíš kamera a chudý vizuál dokáže naštvat. To ve zmíněném Ironcladu zvládli výrazně lépe. Pohodová rubanice na dobrou noc, kterou by slušelo zkrátit na adekvátní hodinu a půl. 7/10 ()

Zíza 

všechny recenze uživatele

Taková vcelku povedená západo-východní promíchanina, v podstatě 47 róninů po Západňácku. Herecké výkony určitě nejsou špatné, ale vzhledem k tomu, že mi bylo naprosto jasné, jak to dopadne (který japanofil by taky nevěděl, že), tak mě některé věci vůbec nepřekvapily a sem tam mi to přišlo takové nemastné-neslané. Prostě ucházející film o pomstě, kterému ovšem chybí to něco navíc, určité kouzlo, které by vás nutilo sedět a čumět. Je krásné, jak se Ihara snaží bezchybně mluvit anglicky, tak mluví tak pěkně pomalu a sekaně. (h) ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,933,000Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,007,237Tržby za predaj DVD v USA $2,466,141║ taký nenáročnejší dejovo jednoduchší historický film, kde je mix všeličoho a hlavne s pestrou hereckou paletou ale všetko čo nám ponúkne je v stráviteľnej norme /60%/ ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • FIlm se natáčel částečně i v České republice, a to především na Křivoklátě, v Doksanech, Kladrubech, Praze či na hradě Rábí.Celý závěrečný útok na zámek a cesta bludištěm z křoví se natáčel na zámku Dobříš. (Beckett51)
  • Ačkoliv to tvůrci snímku veřejně nepřiznávají, během tvorby filmového snímku se nechali přímo inspirovat dnes již legendárním a jen těžko překonatelným příběhem japonských róninů, tzn. samurajů bez svých pánů, mstících se na uchvatitelích právě za smrt svého pána, Genroku Akō incident (元禄赤穂事件). Tehdy, v osmnáctém století, byl příběh zaznamenán neznámým učencem, který jej exemplárně interpretoval jako absolutní oddanost samuraje vůči svému pánu, tzn. absolutní znak samurajského kódu Bushidō (武士道). Do této doby se popularizovanému příběhu dostalo velkého množství filmových, televizních, divadelních a dokonce i rádiových zpracování. Mezi nimi vynikají filmová zpracování Shijushichinin no shikaku (1994), Chushingura - Hana no maki yuki no maki (1962), Daichūshingura (1971), The Fall Of Ako Castle (1978), či operetní zpracování Chūshingura autora Shigeaki Saegusa z roku 1997. (Conspi)

Reklama

Reklama