Epizody(6)

Shelbyové se vyrovnávají s krachem na burze v roce 1929 a Tommy čelí novým hrozbám od mladších členů rodiny a fašistických konkurentů. (Netflix)

Recenze (66)

Slasher

Dojem slabší. Zápletka s hospodářskou krizí a hrozbou fašismu zněla slibně, ale nakonec jsem se s pátou řadou dost rozešel. Tommy, Arthur i Michael si vyloženě říkali o ztrátu sympatií, představitel Mosleyho mě iritoval + chtělo to víc Billy Boys. Ale možná si ji "zabalím" až s tím co přijde příště. 70% ♪♫ ()

ZeroCZ1233

Po dvou letech, kdy mezitím na svět přišlo v rámci seriálové tvorby mnoho dobrého (Chernobyl, devátá série TWD) a mnoho špatného (poslední série GoT...), se na obrazovky pro naší nadměrnou spokojenost vrátil generátor filmového řemeslného bohatství Peaky Blinders. A tento šestidílný návrat se nesl po minulé válce v mnohem odlehčenějším stylu co se fyzické kondice týče, avšak psychika našich hrdinů dostala zabrat více jak kdy dřív a mé chrochtavé nadšení se díky tomu naladilo na velmi hlasité vlny. Kompoziční nápaditost s vizuální dechberoucností šla do pozadí vůči propracovanějším příběhovým kličkám a smyčkám, ale když dojde na scénu pro naše vjemy podmanivou, tak se jedná o vynikající práci s audiovizuálnem (jmenovitě musím zmínit baletní představení či krásné čínské lampiónky). A právě do zmiňovaných dějových smyček se dostávají důsledky události, jež ovlivnily celý svět, jako například počátek hospodářské krize či příchod nacionálně laděných režimů. Všechna tato témata do gangsterského základu, jež si seriál stále drží, zapadají skvělé a přinaší originální zápletky, jejichž působnost je sice v určitých chvílích překvapivá a ne pro všechny zavděčující, ale mému skromnému vkusu to sedlo na drahou výbornou. O soundtracku tu není potřeba polemizovat, dvakrát projevený hold vlastním rodákům mluví za vše a já si imaginární kytarové vyhrávky pana Iommiho jel v průbehu celého trvání obou příspěvků. Za mě rozhodnopádných 10/10. ()

FrankSusta

Slabší... Netflix to vzal téměř celé do svých rukou,  a je to na tom poznat (ne jen velikostí obrazu, která se zmenšila. Herci a celkově charaktery jsou v něčem jiné (včetně Arthura, který je již nepochopitelný psyhouš, co kvůli svému novému sestřihu vypadá jako vzteklej pelichající šakal). jejich chování je v mnohém nepochopitelné (včetně Lizzie, která je taková nemastná neslaná). poté příběh, který byl pro mě takový nudný, že už si ani pořádně nevzpomenu, o čem tahle série sakra byla! čtyři hvězdy dávám jen proto, že bych si tomuto seriálu snad netroufl dát méně (páč je perfektní). a proč tam měla postava Kudrny tak málo místa? chudák... (je to moje oblíbená postava:)  7,5/10 ()

AffectedFace

"May You Be In Heaven A Full Half Hour Before The Devil Knows You're Dead" Pátá řada na rozdíl od čtvrté ubrala značně na násilí a brutalitě, ale naopak nešetří zvraty. Do Birminghamu přišly nový Billy Boys a dostaly neskutečně málo prostoru, což je za mě veliké zklamání, protože jejich crucifiction metody vypadaly opravdu špičkově. V druhé části se k ním přidalo ztělesnění zla v podobě fašismu. Opět se budu opakovat - studování psychiky Thomase Shelbyho mne pořád baví a nejspíš ani nepřestane, takže slibuju, že u další série nebudu zmiňovat tuto frázi. Steven Knight sepsal scénář chytře, ale zároveň trochu přitrouble, jelikož všichni čekali další výhru ze strany Peaky Blinders, která se nezdařila, a tak dává celé téma páté série do prostoru nadcházející a řekl bych, že to není úplně špatný tah. Jenže to, co se děje ve 3,4,5 epizodě, mi přišlo spíše takové repete z těch předešlých, takže skoro žádné nové nápady nevidíme. Poslední epizoda, je určitě nejlepší z celkového počinu, o tom není pochyb! Opět pár postav přibylo, pár postav zmizelo, jak už to tak chodí s každou sérii. Pochopím, že fanoušci seriálu dají i této řadě plnej kotel, ale já prostě nemůžu, protože vím o té čtvrté, která se ukázala, jako čistá dokonalost. I tak si čtyři silné zaslouží. ()

zatím poslední série sice vypadá zdaleka nejlépe,ale odklon k politice mi k Peaky Blinders upřímně až tolik nesedí.Není tu sice opět nouze o zvraty a to včetně ne úplně očekávaného konce,ale i nadále bude platit,že nejblíže k tomu co jsem od PB od začátku čekal bude mít druhá řada.Co se týká postav,tak tam je ten vývoj možná překvapivější než všechny zvraty dohromady.Žádná z nich sice od samého začátku není úplně kladná,ale Tommy se postupem času přeměnil na absolutního egomaniaka,který si myslí,že má za všech okolností vše pod kontrolou a na paty mu teď začíná šlapat "nová generace",přičemž z Michaela se stává extrémní slizák a táhne sebou i doposud nevýrazného Finna.Nejsympatičtější tak nakonec zůstává skoro stále stejný Arthur a to bych na úplném začátku netipoval.Závěr každopádně připravil slušnou půdu pro šestou řadu,kterou si nenechám utéct...80% ()

Zajímavosti (3)

• V epizodě si zahrál menší roli slavný irský fotbalista Robbie Keane. (Punisher)