Reklama

Reklama

Lucy je typická „blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný „matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít. (Cinemart)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (1 553)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Je až trošku zvláštní co vše dnešní divák Bessonovi neodpustí. Schválně se podívejte na Pátý Element a pak na tohle. Oba jsou to maximálně svérázné filmy. Přiznám tedy že Lucy je o něco slabší. Úvod bych se nebál zahrnout do Lucova soukromého best of. Neskutečné vsazení diváka přímo do děje, spousta zajímavých postaviček a libových dialogů v krajně nevěrohodných situacích. Poté přecejen přichází na řadu co asi každý očekává a to rozvinutí schopností naší blbé blondýny. Scarlett rozhodně nezklame, snad jen Morgana Freemana by už měli nechat trošku u ledu. 70% ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Po první větě jsem si říkala, že to bude nějaká "Besson-se-snaží-dohonit-svoje-mládí-edgy-blbost", ale hned, jak Scarlett střelila nevinného taxikáře, což bylo asi tři minuty potom, co získala "superschopnosti", jsem věděla, že ten film budu extrémně nenávidět. Nedovedu si představit nic hloupějšího nebo nudnějšího než si takhle představovat inteligenci. ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Lobotomie v podání Luca Bessona. Aneb jedna velká debilita, které to přes polovinu prochází jen proto, že si je Besson oné stupidity vědom a neváhá si z ní udělat srandu. Jenže s přibývajícími minutami už scénář vykazuje takovou úroveň dementnosti, že i Transcendence vedle něho vypadá skoro jak oscarové dílo. A to se odpoustit prostě nedá. Ještě, že díky Bessonovi to aspoň rychle uteče a je občas na co koukat. Scarlett už ale příště v podobných rolí opravdu nee. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Luc Besson | Hudba: Eric Serra | Distribúcia: EuropaCorp. Distribution, Universal Pictures | Štúdio: EripaCorp, TF1 Films Production, Canal+, Cine+ | Rozpočet: 40 miliónov $ | Tržby: 458,900,000 $ | Ocenenia: Nominácia: Alliance of Women Film Journalists - Kick Ass Award for Best Female Action Star (Scarlett Johansson). Spolu - 2 výhry a 5 nominácií || Tak veľký komerčný úspech tejto zlátaniny je pre mňa záhadou. Dnes, keď sú filmy (seriály ešte častejšie) premakané i po príbehovej stránke, a snažia sa držať na uzde racionálna i fyziky, je Lucy ako pľuvanica do tváre. Ešte ma nikdy v žiadnom filme neboleli vety Morgana Freemana. V Lucy sa to podarilo. Díky Luc! Od Bessona bolo pre mňa horšie len Wasabi, Lucy má predsalen slušnú akciu a Scarlett. 40% | FullHD, THX, EN DTS | ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Grandiózní horská dráha mozkem jurodivého fantasty, ve kterém je cokoli možné. Besson vždy byl famózní vypravěč, ale je na čase si uvědomit, že vážnost, racionalita a realita jsou ve výsledku pro každého barda svazující. Pro Bessona přišel zlom s "Pátým elementem", kde se odpoutal od okov a vyšel vstříc příběhům ležícím za hranicemi všeho omezujícího. I když se posledních dvacet let zdánlivě vracel na Zem, ono osvobozující prozření, že dokud je výsledek ve své logice koherentní, není se třeba omezovat racionalitou, v něm navždy přetrvalo. Projekty jako "96 hodin" nejsou chvilková probuzení z deliria, ale pouze důkazy, že když chce, dokáže vyprávět i "uvěřitelné" báchorky. Jenže to on povětšinou prostě nechce a je jen na každém divákovi, jestli na hru tohoto "nespolehlivého" vypravěče přistoupí (příznačně jediný, s kým můžeme ve světové kinematografii Bessona poměřovat, je Tsui Hark). Pozastavovat se u "Lucy" nad absurdní sci-fi new age premisou je to samé, jako koukat se na horskou dráhu, namísto toho, aby se člověk nechal přikšírovat do sedačky a užil si jízdu. Fakt, že Besson tuto fantasmagorii ani na chvíli neshodí, ale naopak své vyprávění předkládá s vážnou tváří a dovádí ho do vnitřně logického konce, není znakem šílenství, ale právě vypravěčské bravury. Nutno dodat, že vážná tvář vypravěče, v žádném případě neznamená, že vypráví vážný příběh. Naopak "Lucy" se pohybuje přesně na hraně strhující zábavy a campu, do něhož ale nikdy nesklouzne, a právě v tom spočívá její osobitost. Besson na diváky nikdy nepomrkával, pouze hleděl s otevřenýma očima, ve kterých bylo tak snadné a slastné se utopit. V kontextu jeho tvorby pak "Lucy" představuje něco jako "Pátý element" 2.0 s tím, že se od první verze liší převrácením výchozích prvků a poladěním vyprávěcích prostředků. Namísto osudu veškerého života se zde hraje o existenci jedné bytosti, která ale je sama o sobě universem. Namísto Willisova cynického reka, za nímž klopýtá personifikace dobra, je zde schematický policajt v pozici přívěsku všehomíra. A jestliže "Pátý element" část své zábavnosti stavěl na tom, že prolamoval prostor, když pomocí střihu proměňoval monology vzdálených postav v dialogy, "Lucy" baví tím, že moc nad prostorem, časem i lidmi a matérií, kterou doposud měli jen filmaři, dává do rukou své hrdince, ale také provázáním diegeze a externích vypravěcích elementů i hypertextových referencí. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (24)

  • V jedné scéně Lucy (Scarlett Johansson) cestuje časem a objeví se těsně před australopitékem. Ve chvíli, Lucy a australopiték natáhnou ruce a chtějí se dotknout prsty, scéna odkazuje na slavný obraz Michelangela Buonarrotiho "Stvoření Adama", který se nachází na stropě Sixtinské kaple ve Vatikánu a znázorňuje výjev z "Genesis", první knihy "Bible". (Tristan Rafael)
  • Režisér a scenárista Luc Besson je známý svými vtipnými scénáři Ten k Lucy byl napsán fontem Comic Sans a na první stránce ho Besson doplnil popisem atmosféry: "Ze začátku by to mělo být jako Leon, uprostřed jako Počátek a na konci jako 2001: Vesmírná odysea." (Brousitch)

Související novinky

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

06.01.2015

Když se v rozmezí čtvrt roku objevíte ve dvou akčních filmech, které vydělají 714 a 458 milionů dolarů, nabídky na další výbušné role se k vám jen pohrnou. A přesně to je případ Scarlett Johansson,… (více)

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Reklama

Reklama