Režie:
Robert ZemeckisKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Alan SilvestriHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Charlotte Le Bon, James Badge Dale, Ben Kingsley, Benedict Samuel, Ben Schwartz, Steve Valentine, Sergio Di Zio, Jason Blicker (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dvanáct lidí se prošlo po povrchu Měsíce, ale jen jediný člověk přešel nezměrnou prázdnotou mezi věžemi Světového obchodního centra, a v jeho stopách se již nikdy nikdo nebude mít možnost vydat. Petit pod vedením svého mentora Papa Rudyho (Ben Kingsley) je se svými společníky a za asistence netradiční skupiny dobrovolníků z celého světa nucen překonávat nepopsatelné problémy a vypořádat se se zradami, neshodami i bezpočtem rizik, která uskutečnění celé akce ohrožují, mají-li mít šanci realizaci svého bláznivého plánu správně zorganizovat a následně také provést. (Falcon)
(více)Videa (9)
Recenze (681)
[ČSFD projekce] Líbivě předložený příběh jednoho neobyčejného muže, který měl dost odvahy, aby se bez jištění prošel prázdnotou mezi mrakodrapy po tenkém laně. Zemeckisovo hledání těžiště a balancování na hraně mezi uměním a kýčem. Snaha o skloubení poetického vyprávění a fantaskních obrazů. Rozhodně musím vyzdvihnout dech beroucí efekty, kterým 3D na plátně dodává neskutečný rozměr. Divák je naprosto vtažen do skličující atmosféry, kdy spolu s hlavním hrdinou nejednou hledí do bezedné hlubiny. To je ovšem vše. Nedokáži si představit, jak bude film vypadat na obyčejné obrazovce bez perspektiv, kterými je divák ohromen v kině. Na povrch nejspíše vypluje vcelku nezajímavý a vpravdě nudný scénář - torzo celkového díla. Navíc Pepík Levittů mne tam neskutečně sral. Na závěr se ještě malinko pousmějete nad jasným odkazem na Světové obchodní centrum, které "v srdcích Američanů zůstanou na věky" - nebo alespoň takto nějak to mělo být pochopeno. Smířlivých a malinko nadprůměrných 60% ()
Atmosférou jsem si přišel jak ve filmu Hugo a jeho velký objev od neméně uznávaného režiséra Martina Scorseseho. Vlastně mi celej ten film při jeho sledování bylo nesmírně hezky a to i přesto, že jsem věděl, že to není úplně špice par excellence. Na druhou stranu si myslím, že z toho příběhu Robert Zemeckis vymáčknul absolutní maximum. V podstatě všichni víme, jak to dopadne, ale stejně tak jsem se nemohl zbavit napětí, které ve mně ke konci parádně houstlo. Do toho naprosto perfektní Joseph Gordon-Levitt, který evidentně nadrtil jak francouzský pařížský slang, tak chůzi po provaze, aby nás všechny udivil maximálním hereckým výkonem. To ale stále neměl ani zdaleka na Bena Kingsleye, který zde, evidentně dle narážky samotného Phillipa, zahrál českého emigranta Rudolfa a charisma by mohl rozdávat pro zbytek hereckého osazenstva. O to víc mě mrzí, že tu měl tak strašně málo scén, kde by se mohl trošku víc předvést. Co naplat, film byl přeci jen o trošku jiné postavě historie provazolezectví a ta si nemohla vysloužit lepší film než je právě tento. A jsem docela i rád, že Joseph nešetřil pro Phillipa Petita arogancí. Normální člověk by tohle asi nikdy nedokázal... ()
Muže na laně jsem dosti odkládal a pustil si jej až ve chvíli, kdy - dalo by se říci - došla bída na chudáky a já neměl v hledáčku jiný snímek. A dojmy? Nelitoval jsem. Sice v některých pasážích je film nudnější a odvést svoji pozornost od sledování není právě složité, avšak jako ukázka cesty za svým snem a touze po překonávání sama sebe, je Zemeckisův počin vskutku povedený. Jakožto pocta "zesnulým" dvojčatům je Muž na laně jedinečný. Ocenit je třeba nejen herecký výkon Josepha Gordon-Levitta, ale též zdařilé triky. ()
Robert Zemeckis nastavuje s Mužem na laně tak trochu dvě tváře. První polovina krásně odsýpá s příjemnou atmosférou, zbytečně nepřehrává, ale ani nijak nepřekvapí. Gordon-Levitt zpracoval francouzského provazochodce kvalitně a přidal i povedenou humornou stránku. Kde se ale naprosto vše láme je druhá část filmu aneb nástup na lano, dechberoucí záběry a mrazící atmosféra rozbuší srdce i zaryjí do sedačky. 3D efekt filmové nadšení rozhodně podporuje. [75%] | 3D Kino ()
Při sledování Rivalů je úplně jedno s jakou postavou sympatizujete, jelikož chápete u obou dvou jejich postoje, názory, motivace, jen každý jde jinou cestou. U Muže na laně nesympatizujete s nikým, resp. nechápete motivace hlavní, ani vedlejších postav (přičemž se nabízí srovnání právě pro silnou vůli hrdinů dokázat "něco" za každou cenu). Tudíž se do nich divák nedokáže dostat a jsou pro něj naprosto ploché a bez zájmu. Koncepcí filmu a lacinými výrazovými prostředky (na dnešní dobu) zůstal Zemeckis zaseknutý někde 20 let zpátky, jenže nepochopil, že doba jde neúprosně kupředu a těhle pokusů už tady bylo mraky. Leč pochopitelně v méně vizuálně vytříbeném podání. Tolik nevyužitého hereckého potenciálu (Levitt, Kingsley), tolik zbytečně okatých scénáristických berliček a nedotažeností - největší zklámání áčkového Hollywoodu letošního roku. Forrest Gump byl od srdce. Tohle je pro amíky sice možná akorát tak do srdce, ale pro normálně smýšlejícího rácio diváka je to jen přehlídka mistrů na efekty. Jinak je to snůška keců, zbytečných slz a patosu. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (23)
- Postavy vystupují na stanici metra linky J M Z, linka Z však v této době vůbec neexistovala. Postavena byla až v roce 1988.. (hansel97)
- Papa Rudy (Ben Kingsley) se jmenoval Rudolf Otto Omankovský a narodil se v Praze v r. 1937 do provazochodecké rodiny, která krátce po válce emigrovala. Papa Rudy překonal nejdelší vzdálenost chůzí po laně mezi dvěma vrcholky hor ve vzdálenosti 1,25 km bez jištění. (xisp)
- Mená šiestich príslušníkov NYPD, ktorí sa objavili na streche WTC a to Genco, Tessio, Hagan, Sollozzo, Cicci a Clemenza priamo odkazujú na film Krstný otec (1972). (MikaelSVK)
Reklama