Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Užovka (Matěj Hádek) je ztracen ve svém vlastním životě. Je mu už skoro čtyřicet a nemá holku ani práci, přičemž cítí, že má poslední šanci sám se sebou něco udělat. Naskytne se mu šance, kterou nehodlá promarnit. Jeho bratr Kobra (Kryštof Hádek) je magor, nezodpověděné dítě a feťák, bydlící s věčně opilou matkou (Jana Šulcová). Staví vzdušné zámky a vykrádá chatky. Ve chvíli, kdy se ukáže, že by Užovka mohl být už konečně šťastný, se objeví Kobra. Užovka se mu rozhodne dát pořádnou lekci, situace se ale vymkne kontrole. (Falcon)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (815)

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Kobry a Užovky jsou pecka. Konečně českej film, kterej je ukotvenej v realitě a přitom se nesnaží pojmout sociální vprdelismus v globální šíři. Prostě se soustředí na dva bráchy a ti bráchové jsou přesní. Herecká jízda. S Kryštofem dám v létě na LFŠ disco! A třeba ten reprák letos shodím já... Jo a Bratři Orffové (Na hadím ocase) tam fakt sedli. ---- Více v recenzi na 25fps. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Musím uznat, že před psaním tohoto komentáře jsem si musel ještě asi na postý pustit Na hadím ocase od Bratrů Orffů, protože, co jiného by mělo vystihnout více tento film, než právě tahle naprosto úžasná a smutná skladba. Kobry a užovky jsou po dlouhém době dalším naprosto plnohodnotým českým dramatem, který nemá ani jednu chybu. Tudíž je prakticky dokonalý. Prušinovský sice natočil trošku něco jiného, než je u něj obvyklé, ale natočil to tak perfektně, že se u mně okamžitě stal tím nejlepším režisérem, co tu u nás máme. Jakožto režisér se totiž seznámil se scénáristou, debutantem, Jardou Žváčkem, kterej vytvořil naprosto skvělej příběh o dvou rozdílných, ale přesto podobných bratrech. Vlastně si ani nedokážu představit, kdo jinej by je v Česku mohl hrát než právě Hádkovi. A ti je zahráli tak dokonale, až jsem se opět utvrdil v tom, že Česko si na kvalitu herců rozhodně nemůže stěžovat. A to přitom stačí napsat ty hlavní role jenom trošku vyzývavě a pak se divák nemůže stačit divit. Samozřejmě ale nechci děkovat jenom jim. Také bych hrozně rád poděkoval i dalším hercům jako jsou Hájek, Šulcová, Polišenská, Žáčková, Máj nebo Kubánková. Moc jsem je neznal, ale je vidět, že když to režisér vezme za správnou notu, dokáže i z nich udělat dost významné postavy. Nenarazil jsem tady na jedinou postavu, která by neměla hloubku a nedokázal jsem ji vypudit z myšlenek. Atmosféra maloměsta také dokonalá, podpořená naprosto ultimátním hudebním výběrem, kterému vévodí právě Bratři Orffové, Prago Union nebo veleznámé Barák na odstřel a Země vzdálená. Teď už jsem si jistej, že si tyhle písničky nedokážu do příště vybavit jinak, než právě u tohoto filmu. Tenhle film má prostě hned několik nej, kvůli kterým ho pravděpodobně z myšlenek nikdy nevypudím a navždy budu rád, že jsem právě jej mohl podpořit v kině párem kováků. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Asi zaslúžený Český lev. Ani zďaleka som nevidel všetko, čo v Čechách toho roku vzniklo, ale Kobry a užovky ma skutočne dokázali zaujať a to sa novodobému českému či slovenskému filmu podarí len málokedy. Film má slušný príbeh a uveriteľné postavy a to je základ každého filmu. Bratia Hádekovci výborne zapadli a pri pohľade na staršieho Hádka mi hneď napadlo meno Thomas Kretschmann. Je tam istá podoba a jeho spomínaným nemeckým otcom by kľudne mohol byť. Na miniroličku by možno prikývol. Kobry a užovky sú každopádne malým zázrakom a tak nejako si predstavujem nový, moderný film. Veľká pochvala a veľmi silné štyri hviezdy. 80%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Honza Prušinovský je žánrovej radikál. Nejdřív do nás leje výživné dávky humoru a teď přijde s kýblem plným deprese. Hnací motor filmu není ani tak příběh, jako jednotlivé postavy, které tedy v celé své kráse zrovna dvakrát sympatie nebudí. Ovšem nedá se říct, že bych k nim cítil vysloveně nesnášenlivost byla to spíš lítost, protože životní drsno si umí s lidma a jejich chováním nepěkně pohrát. V tomhle ohledu na mě film působil velmi realisticky. Dialogy se snažily zmírnit nepříjemnou, bezvýchodnou atmosféru, která z filmu šla co to jen šlo, ale i tak depinka tady vládne a káže všemu a všem, mimo jiné i díky skvěle vybraným lokacím. Pokud jsem na začatku svého slovního výlevu mluvil o postavách jako hlavním motoru filmu, tak to by nikdy nemohlo fungovat, nebýt kvalitních hereckých výkonů a tady Honzík Prušinovský vyčenichal první ligu. Oba Hádci za jedna s hvědzičkou. Docela by mě zajímala Kryštofova průprava, jestli šel někam mezi smažky nebo se na dva dny zavřel do malý místnosti a čet projevy Miloše Zemana, protože ve filmu působí fakt hodně vykolejeně a bez něj a jeho výkonu by Kobry a úžovky neměly potřebný apetit. Kobry a užovky nasadily českým filmům v roce 2015 laťku proklatě vysoko. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Film skvěle funguje, tak, že jsem se u toho kroutila jako had v rozštíplé holi. Sevřený rámováním i obrazem (kamera sama jako když jede na hadovi, co ta dělá, kam se prosmýkne, proplazí, nebo jak zblízka se nejednou varovně vztyčí a ostražitě a hladce sleduje každičký pohyb svých obětí), sevřený zvukem i slovem (parádní dialogy, snímání zvuků, nesmlouvavě otrlý výběr songů - je ovšem zlé, že jich tři čtvrtiny nepřekládají v angl. titulcích, to není stejné, jako když si dneska na netu najdete texty anglických písniček už i s překlady, že ne), sevřený pevnou a úzkou klecí scénáře, sevřený maniakálně neúhybným hereckým podáním, svíravý pocitově, uťatý jako definitivním hadím kousnutím do krku, jako plivnutím jedu do oka... trapno a bezvýchodno, rána do vazu, není kam před tím uhnout, kroutila jsem se... *** Nelze se ale přenést přes jeden zásadní problém: námět je devadesátkový, přesně ta doba, kdy se na malých sídlištích, v panelových sídlištních střediscích otevíraly značkové obchody s hadrama, v sousedství poloprázdných květinářství a uprášených drogerií, za slepými výlohami s kousky hnědé izolepy, přesně ta doba před invazí Vietnamců a po nájezdech tun polských šusťáků, ta doba, kdy se šmelilo s viagrou... devadesátky. Sedí to jako prdel na hrnec, včetně veškeré té bytové estetiky a všeobecných tepláků na doma, všechno to zapadá a člověk mojí generace dostává záchvat dušnosti. Devadesátky jak vyšitý a šmytec. Potíž nastane, když najednou úspěšný podnikatel koupí bábrli plazmovou televizi a v závěru filmu bojuje se smart-phonem a netbookem, a je po srandě. Začínající šmelina s viagrou a předvietnamský boom pseudoznačkových hader na vidláckých sídlištích se s touhle technikou míjí přinejmenším o patnáct let, spíš o víc. Tenhle renonc celý film notně shazuje, byť je mi jasné, že celé řadě jindy narozených diváků to šmahem splývá, je to nepřekousnutelný faktický rozpor. *** Další věc k podotknutí je pak už subjektivnějšího rázu: přestože film je nemilosrdně zacílený a propaluje se člověku do rozcitlivělé, rozkuchané duše jako lupou zkoncentrovaný paprsek, postrádám... přesah... působí to v podstatě jako bravurní hraný dokument, jako důsledné připomenutí jedné palčivé minulé reality, postrádám tu kulinářskou špetku "něčeho víc", ne proto, abych tomu sevření unikla, ale prostě proto, že je to film, dílo s vlastní duší, postrádám ji tam. V tomhle chimérickém ohledu mi pořád připadá Poslední zápas Pepika Hnátka silnější, jako větší dílo, i když oba ty filmy se do mě zakously stejně hluboko, se vší urputností, jen každý z jiné strany a do jiného místa mého neodkecatelného českého původu, prostředí, z něhož navždycky vyrůstám. Za tohle je budu oba vždycky velebit a Prušinovský u mě má svoje nezaměnitelné místo v české kinematografii jisté. Neupadá do infantilního humoru polehčujících komedií, je pronikavý a přísný, i při předvádění únikového humoru či situačního trapnokomična není sám nikdy trapný - to je nedocenitelný, důstojný a prazákladní rozdíl. Jeho tvorba zraje, tříbí se a já se těším na další počiny. Jen doufám, že se tak jako jiní jeho souputníci do sebe počesku příliš nezamiluje, nezleniví a nezkurví se - v jeho případě by to bylo dvojnásob smutné, protože přesně tohle má tak často v hledáčku. Zatím dobrý, zatím drží, zatím jede, zatím se chvěju, zatím se kroutím jako had v rozštíplé holi. () (méně) (více)

Galerie (38)

Zajímavosti (21)

  • Ztopořený kobří penis byla ve skutečnosti ponožka s molitanem. (milaneg)
  • Ve filmu můžeme najít pár odkazů na hudební styl grunge. Za zmínku stojí tričko kapely Nirvana, které nosí Matěj Hádek (Užovka), anebo když během jedné slavnosti v hospodě je vidět za hrající kapelou logo kapely Pearl Jam z jejich alba "Lightning Bolt". (vyfuk)
  • Kobry a užovky se točily v Kralupech, Velvarech a na Kladně. Např. obchod, který si Vojta otevře, se nachází v atriu hotelu Kladno, stejně tak obědová scéna s velkoplošnou mozaikou v pozadí je z restaurace v témže hotelu, dále se jedná o několik scén z ulic Sítné u přejezdu. (Zdroj: iDNES.cz). (hippyman)

Související novinky

VOD tipy na konec srpna

VOD tipy na konec srpna

19.08.2023

S příchodem druhé poloviny srpna se nám léto pomalu přehouplo do své finální fáze, a pokud už vám příležitostné deštivé počasí narušuje plány na rozverné venkovní aktivity, nemusíte klesat na mysli,… (více)

Nový seriál televize Mall.tv

Nový seriál televize Mall.tv

28.03.2019

Ústřední trio mediální agentury VJJ je mladé, nadějné a odhodlané přicházet s unikátními kreativními koncepty, kterými zasáhnou srdce koncového spotřebitele a přepíšou dějiny marketingové komunikace.… (více)

23. Český lev - výsledky

23. Český lev - výsledky

05.03.2016

Filmovým králem Českých lvů za rok 2015 se stává film Kobry a užovky. Film si přímo z vyhlašování ocenění odnesl šest sošek Českých lvů. Za nejlepší film si cenu převzali producenti Jan Prušinovský a… (více)

TOP filmy 2015 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2015 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2015

V letošním přehledu nej filmů, které viděli naši top uživatelé v roce 2015, jsme dali prostor i filmům s jiným rokem výroby/uvedení než 2015. Anketu vyhrál postapokalyptický akčňák Šílený Max:… (více)

Reklama

Reklama