Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
Westworld je zábavní park, který návštěvníkům dopřeje realistické zážitky z dob starého amerického západu. Zdá se, že vše bezproblémově funguje, ale po poslední programové aktualizaci se začnou někteří androidové chovat zvláštně... Ten humbuk okolo si tahle série od HBO vůbec nezasloužila. Myšlenku to mělo, ale určitě by šlo celý příběh odvyprávět mnohem rychleji, aby divák nemusel sledovat tolik obsahové vaty. S další sérií v tuhle chvíli nepočítám, ale nikdy neříkej nikdy. Zhlédnuto 10 epizod z 1. sezóny. ()
Je to HBO, takže vysoké produkční hodnoty Westworldu nepřekvapí. Mezery ve fikčním světě, nezvládnutí kombinace cyklického a lineárního vyprávění, nepřehlédnutelné logické lapsy - to už ano. Ten seriál má z pekla štěstí v od základu vděčném námětu, který je docela kumšt pokazit, a v geniálním Anthony Hopkinsovi, ten totiž dokáže dát osudovou hloubku i těm nejhloupějším zápletkám. Konec je pak docela slušnou satisfakcí za všelijakou první polovinu seriálu, která zaváněla velkým zklamáním. A vlastně mě docela mrzí odklepnutí druhé série, protože v této podobě mě to nakonec překvapivě docela uspokojilo. 75 % ()
Na straně jedné perfektní obsazení (hlavně duo Hopkins - Harris plus celá plejáda hlavně seriálových herců), námět, skvěle stvárněné prostředí (jak Westworld samotný, tak jeho zázemí), na straně druhé poměrně značná rozvláčnost vyprávění. To má být v současné době zřejmě něco jako trend, majíce více navozovat jakousi epičnost celého děje. Mne to ale vždy spíše nudí (GoT by mohla vyprávět). Závěr byl nečekaný, škoda konečného řešení jistých postav. Uvidíme, co si na nás Nolan vymyslí ve druhé sérii... 2. série - Rapidní pokles. Jako kdyby už vše předestřené v první sérii nebylo dost komplikované, tak v druhé sérii jdeme ještě více do hloubky, do šířky, dozadu, hledáme game beyond the game and beneath the game, the project behind the project apod. Děj jde často více dozadu než dopředu, zcela nesmyslná (alespoň v kontextu druhé série) odbočka do Japonska a osmý (indiánský) díl, děj se odehrává současné asi v tisíci časových rovinách, ve kterých se nedá orientovat, ze sympatických postav se stávají otravní kreténi,... Třetí sérii s největší pravděpodobností oželím... 60% (1. série - 80%, 2. série - 40%) ()
1. série - Jednoduchý koncept vydřený téměř dokonale s dostatkem vnitřního obsahu, aby se neokoukal. I když byl největší twist čitelný dopředu, zůstala výborná zábava s fantastickými produkčními kvalitami a snovým obsazením. 90% 2. série - Za mě osobně úhyb nešťastným směrem s příliš velkou snahou o hraní si v něčem, co mě v rámci Westworldu nezajímá a navíc takovým způsobem, že jsem si ani nebyl záhy jistý tím, o co tam vlastně šlo a kdo měl jaké motivace. Tvůrčí ambice jsou hezká věc, ale určitá čitelnost a větší diváčnost nutně neznamená, že se člověk podbízí. Někdy to jen může prospět pečlivě piplanému vesmíru. 50% 3. série - Očividná snaha o zpřístupnění v rámci čitelnosti příběhu, pořád se ale nějak nemůžu naladit na to, že seriál Westworld opustil brány lunaparku budoucnosti tak brzo. Tady je sice alespoň určitá snaha o návraty, ale omezují se na minimum lokací. Co kvituji je jasná profilace postav i jejich postojů. Co naopak vůbec nefunguje je natahovaná linka Caleba Nicholse (Aaron Paul), jehož příběh by se dal říci v pěti minutách a místo toho nám tvůrci dokola jenom naznačují (a ještě pořád ty samé scény). Oproti druhé sérii jednoznačné zlepšení, ale že bych hořel zvědavostí, jak tohle dopadne, to příliš ne. Ostatně, strach o postavy už dávno neexistuje, tak proč se vzrušovat? 60%. 4. série. Do sebe zahleděné, plné křečovitých dialogů, které se tak motají v kruhu těkavosti, zmatených myšlenkových pochodů a náznacích, že by z toho Krajčo upletl novou kariéru. A bohužel i dějově slabota, který se zmůže na pouhopouhé vykrádání jiných (Matrix, Moon), případně rovnou sebe sama (první série). Ne že by tu nebyl potenciál, ale toho rádoby intelektuálního balastu, který je všude okolo, je tolik, že se to opravdu pořádně nedá sledovat. Kvůli tomu, že na životě žádné postavy vlivem neustálého oživování nezáleží, je mi dávno jedno, co se vlastně stane. Jen fascinovaně pozoruji, jak se z kdysi možná jednoduchého, ale silného konceptu stala ubíjející tvůrčí onanie, která neustále motá slova labyrint a hra. Opuštění parku byla prostě chyba. 30 %. ()
Je nesnadné psát o 1. sezóně Westworldu jako o zklamání (protože HBO), nicméně i takové dojmy si lze z letošní seriálové produkce největší kabelovky odnést. V na první pohled sympatickém kříženci sci-fi a westernu sice jsou vidět prachy a solidní technické zázemí, prvoplánovitě přestřelený a naivní příběh o lidské bestialitě a emoční chladnokrevnosti už mi ale takovou radost nedělal. Neplést si prosím s neschopností pochopit veškeré dějové nuance a nosnou dramatickou kostru: poslední část se povedla a nemálo puclíků zapadlo na ty správná místa. Jen mi prostě v každé epizodě děsně vadilo koukat se na něco, co je schválně scénáristickým dnem, u kterého by se měl sarkasmu a ironie znalý divák bavit. Nebavil. Naopak trpěl u dementního chování postav, přiznaně umělých dějových berliček, a také kvůli načančané nesmrtelnosti všech zúčastněných charakterů. A právě tahle poslední výtka mi zdaleka nejvíce bránila v registrování jakýchkoli empatií ke komukoliv, koho jsem za těch víc jak 10 hodin na podzim v bedně sledoval. ()
Galerie (654)
Zajímavosti (72)
- Komparzisti v seriáli museli vo svojich zmluvách podpísať a súhlasiť s veľmi netradičnými podmienkami. Napríklad dotýkanie genitálií s genitáliami, dotyky rúk na genitáliách, vytvorenie stola zo svojho nahého tela, simulácia orálneho sexu a dokonca chodenie po štyroch s nahým človekom na chrbte. (Lucasion)
- První série byla natáčena převážně ve státě Utah, v místech jako je Castle Valley, Dead Horse Point, národní park Canyonlands, město Moab, Fisher Valley nebo State Route 128. Filmový štáb využil k natáčení měst různých rančů, například městečko Sweetwater bylo točeno na Melody Ranch, kostel v Escalante na Paramount Ranch (oba ve státě Kalifornie). (factoryBrick)
- V úvodu epizody zazní skladba „Seven Nation Army“ od kapely White Stripes. (Epistemolog)
Reklama