Stranger Things - Season 1

(série)

Epizody(8)

Ve městě Hawkins, ve kterém se dějí podivné věci, se sice po jednom chlapci slehne zem, ale objeví se dívka, která vládne silami, které jako by byly z jiného světa. (Netflix)

Recenze (192)

Radyo

Seriálová první řada připomene kouzelnou atmosféru osmdesátkových filmů US provenience (my tady měli přeci jen trochu jiné osmdesátky) a namixuje do ní napětí přímo hororové, a to takovým stylem, že u každého dílu sedím v křesle jako přikovaný a skoro nedýchám. Asi půjdu přehodnotit svou seriálovou TOPku, tedy pokud to další série nějak zásadně "nepošlou ke dnu". ()

castor

„Joyce, tohle je Hawkins, jasný? Víš, co nejhoršího se tady stalo za čtyři roky, co tu dělám? Víš, co bylo nejhorší? Když sova napadla Eleanor Gillespieovou, protože si myslela, že má na hlavě hnízdo.” Jenže Will se skutečně ztratil, toulající se vyholená holčička je skutečně zvláštní a v laboratoři tajné organizace sídlící za městem se skutečně dějí podivné experimenty. Solidní dávka odkazů na slavná díla 80. let a pocta sci-fi kouskům i mysteriózním hororům dané doby jsou tady. Hned z úvodu bylo patrné, že jde o seriál, který divák musí sjet za pár dní/večerů. S minimalistickým obsazením a na malém prostoru si s námi pohrávalo komorním postapokalyptickým survivalem Hidden bratrské duo Matt a Ross Dufferovi už v roce 2015. Mělo za sebou podíl na několika krátkometrážních horůrcích. Tímhle ovšem vyvolalo solidní humbuk. I když si pořád myslím, že dějově bychom se v případě první série vešli do pěti dílů. Určitě se objevují lehce klopýtavá klišé, opadnutí napětí někde v polovině série a hlavně několik momentů, u kterých mi prostě chybí logické souvislosti. Šerif David Harbour se v roli každopádně našel, skvostní jsou i šišlající kudrnáč, „šéf“ bandy Mike nebo „jedenáctka“ hrající očima (zasloužené skloňování jména Millie Bobby Brown). ()

Enšpígl

Musím říct, že fiasku u Hře o trůny jsem se bál, že u dalšího vysokohodnoceného seriálu budu se svým hodnocením vypadat jak mimoň, ale tady se s radostí připojuji k nadšenecké většině. Stranger Things mě svou vyprávacé strukturou naprosto ohromil. Je tam spousty velmi silných, emotivních i romantických momentů, ale přitom snad ani na jednu minutu neztratí seriál ohromující tempo a poutavost vyprávění. O retro atmosféře už to mluví mnoho kolegů, takže jen podepisuju. Tohle je opravdu topka i když mě v posledním díle trošku píchlo u srdce u jedný postavy, kterou jsem si maximálně možně oblíbil. Trošičku mám obavy z druhé a třetí série, protože moc nevěřím, že takovou super kvalitu je možný udržet, ale uvidíme. ()

Zíza

Docela mě to bavilo a udrželo si to mou pozornost. Vedle mě seděl fish a dělal si své věci, ale jak mi to hrálo nahlas, tak ho děsila jen ta hudba, čili z hlediska ozvučení je seriál velmi kvalitní. Dětští herci nebyli otravní, ano, bezzubka přemoudřelý jako nikdo, ale nakonec mě bavil asi ze vše děcek nejvíc. Postupně to gradovalo a já jsem ráda, že to nemělo víc dílů, protože by stačilo jen o díl navíc a celé to napětí by se rozplynulo. Zajímavě podány mezilidské vztahy i nadpřirozeno. Nakonec to byl poměrně svižný seriál a jsem zvědavá, co přinese druhá série, která prý stojí za prd. Tak uvidíme. Slabší 4*. ()

hansel97

Netflix opět potvrzuje kvalitu svých seriálů naprostou topkou letošního roku. Výborné natočené drama, které využívá naplno svou tajuplnost a napětí. Herci jsou kapitola sama o sobě a přestože jsou první díly slabší, pak se to rozjíždí na tolik, že musím jít na plný počet. Druhé série, která má být, bych se bál, ale tohle je opravdu kvalita, přestože kombinuje možná až příliš věcí na jednou. ()

Zajímavosti (52)

• Na začátku epizody zazní píseň „Atmosphere“ od skupiny Joy Division a po ní „Should I Stay Or Should I Go“ od skupiny The Clash (tuto skladbu můžeme slyšet i ve vysílačce). (Duoscop)
  • Na konci dielu je scéna s bazénom a záber na prázdny odrazový mostík. V pozadí hrá skladba "A Hazy Shade of Winter" od The Bangles. Oficiálne video k tejto skladbe má na začiatku scénu s bazénom a zábery na prázdny odrazový mostík. (andrejba)
  • Hopper (David Harbour) se zmíní o Eleanor Gillespie, což je odkaz na videoherní sérii „Silent Hill“, kde hraje hlavní hrdinku postava jménem Alessa Gillespie. Alessa sdílí mnoho podobností s Eleven (Millie Bobby Brown) – má řadu paranormálních schopností včetně telekineze, levitace a astrální projekce a v dětství se musela vyrovnat s týráním. (HellFire)