Stranger Things - Season 1

(série)

Epizody(8)

Ve městě Hawkins, ve kterém se dějí podivné věci, se sice po jednom chlapci slehne zem, ale objeví se dívka, která vládne silami, které jako by byly z jiného světa. (Netflix)

Recenze (192)

FrankSusta

Když si pozorně prohlédnete mé hodnocení jednotlivých epizod, ve kterém dominuje především pětihvězdičkový verdikt, tak si asi řekněte, co to sakra blbnu? proč tu hvězdu ubírám? Ono je to z jednoduchého důvodu: seriál jsem viděl již před dvěma lety (tedy, první dvě epizody), a nezískalo si mě to. A nyní jsem tomu opět dal šanci... a moc se toho nezměnilo. Můj pohled je pořád takový nemastný neslaný... to ale pořád nevysvětluje těch pět hvězd u většiny epizod. Já z toho mám zkrátka jenom pocit, že to je jakoby taková velká snůška nejrůznějších klišé, které dohromady dávají hodinovou epizodu. Jenom ty klišé nějak zapadají do sebe a dějové linky skvěle tvoří, ale pocitově mi to přijde úplně rozdělené. Plus však je, že ty klišé dokáží vybudovat nevídaným způsobem a úderně. Stejně úderně jako celkové provedení seriálu. A udeřilo to silně! 8/10 ()

InJo

Netflix se vytasil s další seriálovou peckou. Výborně vymyšlené a takřka dokonale zrealizované sci-fi hororové dobrodružství, které skutečně vypadá, jako kdyby ho v 80. letech natočili Spielberg s Carpenterem podle (velmi dobrého) scénáře Stephena Kinga. Tvůrci neskrývaně čerpají z hromady žánrových klasik, vzdávají jim hold a činí na ně sympatické narážky (přirovnávání zdejších postav ke kultovním filmovým charakterům, filmové plakáty visící na zdech hlavních hrdinů atd.). Napínavé, mysteriózní a strašidelné scény patří mezi nejlepší, které jsem za poslední roky viděl. Výraznější chyby se na první sérii hledají docela těžko, snad jen dosti (a hlavně nečekaně) mizerně přehrávající Winona Ryder (ostatní herci, včetně dětských, jsou naopak výteční) mě občas trochu vytrhávala z objetí jinak perfektně ukuchtěné retro atmosféry. Jsem zvědav, s čím přijde druhá řada. 90 % ()

DragonnCZ

9/10. - Kurde JO! Jsem uchvácen a vrním blahem jak nejvíc můžu. Nebojím se to říct, ale je to jeden z nejskvělejších seriálů, co byl natočen a takový kult se jen tak nevidí a to víc, udělal ho právě Netflix. Miluju naprosto bravůrně sepsaný scénář, miluju na tomto to mysteriózno. Částma je to horror, částma je to drama, někdy thriller, či fantasy nebo sci-fi a přitom se tu krásně prolíná strach a dobrodružství našich hl hrdinů / dětí který zde mají hl roli. Do toho krásné hudebné ozvučení a miluju jak je seriál zasazen do krásných 80 let a strašně tomu víc buduje atmosféru. Strašně mi seriál celou dobu nevím proč připomínal film To nebo ET Mimozemšťan asi těmi dětmi. Když už sme u dětí, měl sem rád po celou dobu jak jsem s nimi sympatizoval, obyčejní nerdi jako já, bavící se o hrdinech, čtou komiksy a hrajou dračák. Strašně sem se od počátku do tohoto seriálu zažral a miluju ho a ani sekundu sem se u něj nenudil. 1 série je třeba nehorázně taky napínavá nenechávás nadechnout se a prostě vás zajímá v co to vyvrcholí ne o to kdo s kým bude chodit atd. Určitě bych třeba do dalších sérií chtěl nějaký doplňující oblouk okolo dalších našich hrdinů. No to je asi vše, WOW už chci rovnou další sérii! :D Určitě doporučuji a povinnost vidět! ()

Shit

Perfektní, ten feel 80tek je úžasnej a hned na první dobrou mě to chytlo a nepustilio. Navíc casting na nerdy pokládá další kamínek do mozaiky úspěchu série, jelikož obvykle mívám zásadní problém s dětma na plátně, jelikož jsou otravný, přehrávaj a jsou nesympatický, většinou asi nějaký protekční parchanti, tady jsem celý tý enklávě fandil od první do poslední minuty a jako plus jsem si je oblíbil natolik, že jsem se na ně těšil do dalších sérií. ()

Mkqp

Seriál začíná, zápletka se rozjíždí a já uznale kývu hlavou, neboť mě to baví. Lidé mizí, matka jednoho pohřešovaného dítěte hraje skvěle, objevuje se tajemná holka a spolu s ní dalších mnoho otázek. Dokud byly tyto otázky, tak mě Stranger Things bavil, jenomže čím víc se blížil konec a čím víc jsme toho věděli, tak se můj dojem hroutil. ()

Zajímavosti (52)

• První epizoda celé série, která se odehraje během jednoho dne. Předchozích šest epizod začínalo v noci a končilo následující den. (HellFire)
  • Scéna, ve které šerif Hopper (David Harbour) sepisuje hlášení, je úmyslně natočena tak, aby připomínala podobnou scénu z Čelistí (1975), což je jeden z nejoblíbenějších filmů režisérských bratrů Dufferových. (HellFire)