Úspešný londýnsky právnik Gregory Peck sa ujíma obhajoby krásnej ženy, ktorá je obvinená z otrávenia svojho manžela, národného vojnového hrdinu. Jej nevina však nie je jednoznačná a ako sa do nej postupne zamilováva, začína hazardovať ako so svojím manželstvom, tak i s karérou. (POMO)

Recenze (57)

Autogram

Súdny prípad, kde súdna sieň nie je tým najdôležitejším miestom filmu. Prebehne tam síce dôležité odhalenie a záverečná reč, ale tá je presným opakom toho, ako má záverečná reč úspešného advokáta vyzerať. Právnikmi su v tom období stále iba muži, ale ženy sú tým elementom, ktorý určuje ich kroky, či už prokletě charizmatická obvinená, absolútne oddaná milujúca manželka alebo aj jej mladá priatelka, ktorá je v práve ako doma. Hitchcock, to nie sú iba horory, a práve tento film ma zaujal možno najviac. –––– Paní Paradineová, vím, že jste si prožila své, ale přišel jsem vás zatknout. – ... Ohlásím, že nebudu večeřet. –––– Vždycky svůj případ vyhraješ, ale namáš dost rozumu, abys nezmokl. –––– Takže podle tebe milí lidé nevraždí své drahé polovičky? –––– Je to jemná a půvabná žena, a hodlám přesvědčit zbytek světa, aby ji viděl stejně, jako já. Jako vznešenou a obětavou bytost, na kterou by byl každý muž pyšný. –––– Je zkažená až do morku kostí. Pokud existuje ďábel v sukních, tak je to ona. ()

Arsenal83

Viac vzťahová než právnická resp. kriminálna dráma. Film pôsobí pomaly a staticky. A pritom dvojica Alfred Hitchcock a Gregory Peck by mala byť záruka tutovo dobrého filmu. Peck hrá to, čo mu scenár naordinoval, nie je to jeho vina, ale celý prípad a jeho zamilovanosť vyznieva dosť plocho. Technicky ale zvládnuté veľmi dobre, čomu prispievajú typicky dlhé Hitchcockovské zábery. ()

Flego

Už po piatich minútach filmu je zrejmé, že sa jedná tak po hudobnej, scenáristickej ( významný producent David O. Selznick ) i réžijnej práci o výnimočné dielo. The Paradine Case je poctivo postavený príbeh na výkonoch hercov, kde by som chcel jednoznačne vyzdvihnúť Gregory Pecka v úlohe obhájcu, Alidu Valli v úlohe tajomnej ženy obvinenej z vraždy manžela, ale i sudcu ( Charles Laughton ), ktorý na malom priestore ukázal svoje herectvo. Celý príbeh je obostretý zvláštnym tajomnom, má vynikajúcu atmosféru, brilantné dialógy posúvajú dej krok za krokom k záverečnému finále, ktoré mi pripadalo trochu netradičné - o to viac zaujímavejšie. Snímok ponúka bezpochyby skvelý hitchcockovský zážitok. ()

Rocky62

Zoufale neslané a nemastné soudní drama, kterému bohužel nedominuje ani legendární Gregory Peck. Milostné vzplanutí přichází z ničeho nic a je těžce nevýrazné a nevěrohodné. Klíčové sekvence se často střídají s těmi nicneříkajícími a za mě selhal i hudební timing. Jediné pozitivum shledávám v závěrečné třetině, která je poměrně napínavým a dynamickým soudním líčením. Na Hitche ovšem celkově velmi slabé. 40% ()

Slartibarkfast

Maddelane Paradineová je obviněna z vraždy manžela a je tu jen jeden člověk, který ji může osvobodit. Není však tohle až příliš velké sousto pro právnické eso? V mých očích jeden ze slabších Hitchcocků. Veškerá pozornost se tu upírá na psychologii postav a depresivní tísnivou atmosféru při vážných rozhovorech. Herci v hlavních rolích odvedli skvělou práci, což o to, ale když není výkon podpořen zajímavým příběhem, který by měl hlavu a patu, není prakticky na čem stavět. Místy se to táhlo jako žvýkačka na podrážce a děj se nikam nehýbal. Od filmu jsem čekal daleko víc a dostal jsem jen pár světlých momentů od překrásné Alidy Valli a Ann Todd a to na vysoké hodnocení nestačí. 50% ()

Zajímavosti (9)

• Scéna, v níž je Maddalena uvězněna v cele, vychází ze vzpomínek Alfreda Hitchcocka na dětství. Tehdy ho otec na několik minut nechal zavřít do vězení, aby ho postrašil. (ČSFD)
  • Premiéra filmu se konala poslední den roku 1947, aby se film mohl zúčastnit vyhlášení Oscarů. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)