Režie:
Lamberto BavaKamera:
Gianlorenzo BattagliaHrají:
Andrea Occhipinti, Anny Papa, Fabiola Toledo, Michele Soavi, Valeria Cavalli, Stanko Molnar, Lara Lamberti, Giovanni FrezzaObsahy(1)
Začínající skladatel filmové hudby Bruno (Andrea Occhipinti) je najat režisérkou Sandrou (Anny Papa), aby složil hudební doprovod k jejímu novému hororu. Hudebník chce věnovat svému dílu maximální soustředění, a tak využije nabídku na pobyt v dočasně neobsazené luxusní vile. Po několika podivných událostech v okolí domu Bruno pojme podezření, že děsivý snímek zde zřejmě našel svůj reálný předobraz. (J.Connor)
(více)Videa (1)
Recenze (25)
Solidní giallo, u něhož jsem po opětovném zhlédnutí zvedl hodnocení. Tajemná atmosféra, rozlehlá vila, krásné dívky, zadumaný zahradník a skladatel, co zjišťuje, že ve vile se děje něco podivného. Zpočátku to vypadalo jako variace filmu Jen ho nechte, ať se bojí, jenže pak přišla jedna vražda, druhá, třetí.... Vytahovací odlamovací nůž zajíždí do dlaně a jeden si hned vybaví De Palmovo Oblečen na zabíjení a scénu s břitvou. Probodnutí ruky nožem, umlácení zakončené podříznutím či vtipné uškrcení, co tak nějak naznačuje - s čím kdo zachází, s tím také schází. Jinak úvodní scéna má sama o sobě báječnou atmosféru. Plíživá kamera, chytlavá hudba a pak závěr, kdy vrah ani režisér naznají slitování. Pomalejší tempo ale asi nesedne každému, a tak zkrácení by filmu prospělo. Já byl spokojen. ()
Na začátku osmdesátých let měl žánr gialla to nejlepší již dávno za sebou. Žánr byl již značně vyčerpaný a vyčpělý, točilo se jen čisté řemeslo bez žádné invence a k tomu v otřesné formě. Lamberto Bava svým příspěvkem patří tedy rozhodně k tomu lepšímu, co je v té době možné vidět. Což v jeho případě znamená lepší průměr. Mně osobně se Bavův režijní styl nelíbí, především pak jeho pozdější tvoba hraničí až určitým nevkusem... La Casa con la scala nel buio je ale nicméně atmosfericky velmi zdařilé a režisér ví, kdy správně přitvrdit na pilu. Jakl už zmiňují ostatní, větší zkrácení a vygradování by filmu jen pomohlo. Příběhově je to totiž liché, navíc s průhlednou pointou. Po herecké stránce naprosto sterilní. I přes mé všechny vítky, zaplať pán bůh za ty dary... ()
V první minutě začíná Bava pěkně zostra, v páté se ukáže, že si hraje s divákem a od desáté mě má plně ve své moci. Někdy kolem dvacáté se ukáže, že to zas takový zázrak nebude. Main theme je skvělá, atmosféra funguje, lekačky lekají a prostor mezi tím je vyplněn nudou, až si to říká o rychloposuv. Polovina filmu je dokonalá, polovina debilní (dialogy, postavy, zápletka). Debilita lehce převažuje a tenisáky jsou fajn. ()
Dlho som nevidel giallo, takže mi to veľmi dobre sadlo. Kto nie je fanúšik žánru, nech si odráta jednu až dve hviezdičky podľa toho, do akej miery dokáže prekusnúť dementné chovanie postáv a ešte debilnejšie dialógy. Odhliadnuc od toho je to dobre vybudované giallo s napínavým mysterióznym príbehom, skvelou jednoduchou hudbou, dobrou kamerou, psychotickým vrahom, obstojnými mordami a krásnymi ženami (Lara Lamberti!). 7/10 ()
Vynikajici a hodne napinave giallo z doby, kdy uz mel tento zanr sva nejlepsi leta davno za sebou. Puvodne televizni projekt, ktery byl ale pro svou brutalitu odmitnut a prestrihan na film. Neni se co divit, scena zabiti v koupelne je jedna z nejzabavnejsich co jsem videl, opravdu skvele zvladnute remeslo. Bohuzel, puvodne dvouhodinovy material mel byt sestrihan jeste vic, takhle je film misty az prilis pomaly. Z hercu, kteri se v te dobe motali kolem Bavy a Soaviho me potesil predevsim Stanko Molnar, znamy hlavne ze skveleho Macabra. Posledni velky klad je uzasna hudba, predevsim hlavni motiv je jeden z tech nejlepsich, jake lze u gialla najit. ()
Galerie (12)
Photo © Avo Film
Reklama