Všechny malé zázraky

• USA All the Bright Places

Dva náctiletí s osobními problémy si mezi sebou vytvoří silný vztah, když vyrazí na očistnou cestu na neobvyklá místa státu Indiana. (Netflix)

Recenze (60)

Klara

Tak tohle mi naprosto sedlo. Zatímco kniha mě tolik nezaujala, tady jsem brečela v podstatě v průběhu celého filmu. Nutno říci, že tomu napomáhal krásný a citlivý soundtrack a herecký výkon obou hlavních představitelů, hlavně tedy Elle Fanning. Pláč nepřestával ani po 15 minutách od dokoukání filmu, a to jsem si pamatovala z knihy, jak to skončí. Krása a obrovské překvapení. ()

Streeper

Romantiky zde bylo tak akorát. Oba hlavní představitelé jsou velmi sympatičtí a oba bojují se svými vnitřními démony. Zatím co ona si to přiznává a pomalu se zotavuje, on se v tom naopak více a více utápí a má pocit, že právě kvůli tomu ubližuje ostatním. Pomalejší rozjezd filmu vyvažuje lehká melancholická romance, která vústí v bombu plnou emocí. Konec je opravdu i pro ty největší drsňáky emočním peklem. Mě ale v tom příběhu něco chybělo, nějaká ta zajímavost, jiskra, která by to všechno oživila. Možná více zosobnit hlavní hrdiny divákovi, abychom si k nim tu cestu našli bližší než takhle. Proto hodnotím průměrem, ale rozhodne je to lepší průměr. ()

Tejkina

Není to vyloženě teen romance, jak jsem čekala, což mě příjemně překvapilo. Oba hlavní hrdinové tak nějak neví, co se sebou, takže z toho nakonec vznikne celkem slušné drama se zajímavými zvraty v ději. Konec určitě hodně lidí dostane, mě osobně ale hodně chyběla psychologická stránka Theodora, vzhledem k okolnostem v ději. Věřím, že v knize je to popsáno o dost lépe. Myšlenka filmu je ale přesto velmi silná. ()

freddy

Ona je nešťastná, protože jí zemřela sestra. On je nepředvídatelný, samotářský a divný. A oba dohromady se snaží žít a přežít ve světě, s nímž si neví tak úplně rady... Tahle teenage romance není primárně taková ta veselá optimistická záležitost, jako spíš hodně závažná studie toho, jak složitý může být život s bipolární poruchou, a že ani láska nemusí zachránit člověka, nad nímž nemoc přebírá kontrolu. Ale zde je z mého pohledu největší kámen úrazu. Ve filmu se totiž divák snad ani nedozví, že Finch trpí bipolární poruchou. Kdybych nečetl knihu, řekl bych si, že je to prostě jen takový ten depresivní typ člověka, který k depresi vlastně ani nemá důvod. Ale já knihu četl. A je to snad moje nejoblíbenější kniha v rámci žánru young adult. Poprvé jsem knihu četl v březnu 2017 a od té doby pak ještě minimálně dvakrát. A konec mě pokaždé rozbrečel a totálně rozsekal! Proto nemohu být s filmem spokojený. Mám totiž pocit, že ve filmu a hlavně v chování a vztahu ústřední dvojice jsem se dokázal orientovat jen díky tomu, že jsem dobře znal knihu. Film vynechal mnoho věcí a řadu dalších věcí zjednodušil. Nedozvíme se například, že si Finch rád vyhledává na internetu způsoby sebevražd i se statistikami, kolik lidí se o ní pokusilo a jaká byla úspěšnost. Ve filmu se také neseznámíme s Finchovými rodiči, byť v knize je jedna poměrně důležitá scéna konfrontace Finche s jeho otcem. Je toho mnohem víc, ale nebudu to zde zbytečně rozepisovat. Film je spíše takovým průletem celého příběhu popsaného v knize, který na papíře funguje fantasticky. A taková poslední výtka je v obsazení Finche. Justice Smith prostě není Finch! Nemá charisma knižního Finche, a to je bohužel špatně. V knize je Finch popsaný úplně jinak, jako vysoký, hubený, modrooký. A určitě to v knize není černoch ani míšenec. Když jsem četl knihu, představoval jsem si na roli Finche Nicholase Houlta. Hned by to vypadalo jinak... Závěrem přemýšlím, jestli by se mi to líbilo, kdybych nečetl knihu. Asi bych to označil za průměrný příběh se smutným koncem. Ale byl bych zmatený, proč se postavy chovaly tak, jak se chovaly. A tak hodnotím jako slabší průměr. ()

Djoker

Střední škola je bezednou studnicí námětů. Deprese zase metlou mnoha mladých lidí, kteří by se naopak měli radovat ze života. Příběh dává jistou naději, většinu času však pluje na melancholické vlně a samotný závěr je pak klasickým slzavým údolím. Všechny malé zázraky nejsou filmem do nepohody, ovšem ve vhodnou chvíli budou tou nejlepší možnou náplastí. ()

• Ačkoliv se film odehrává v Indianě, natáčení probíhalo v sousedním (východním) státě Ohio. (noelcoward73)