Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z dílny produkčních společností Artactive production a Blackout production přichází dokument, který vás jako pomyslný DeLorean vezme zpět do časů, kdy našim videím vládly rychlodabingy, filmy se nakupovaly na černých burzách a hromadně se pořádaly domácí videoprojekce. Pojďte se podívat, jak na svoji dobu vzpomínají tehdejší piráti, dabéři, distributoři a vůbec všichni ti, díky kterým jsme měli čím naše videa krmit. (Artactive Production / Blackout Production)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (218)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

K mnoha superlativům, které dokumentu právem náleží, chybí dodat už jen málo. Celku chyběl vysvětlující komentář někoho, kdo by byl schopný doplnit ty insiderské hlášky a fanouškovské nadšení, alespoň rámcově zhodnotil etapy celého toho fenoménu, přidal trochu čísel (atypem je Sněhurka ze 37., jinak se vybíraly vesměs americké a asijské filmy 60. - 90. let, porno bylo zřejmě německé, o jiné evropské filmy nebyl primárně zájem), srovnal s mainstreamovou scénou před a po roce 1989. Nějaké ty paradoxy, jak dlouho trvala distribuce nějakého konkrétního rychlodabingu ve vztahu k tomu, jestli (když) se film konečně dostal oficiálně ven... Je to moc hezký korpus, na kterém by se dalo pracovat dál a dál, ale už teď je jasné, že ta scéna byla s láskou připomenuta a naprosto stylově. Některé ty výpovědi mohou i vysvětlit, proč se tak zvrtla dramaturgie laciných DVD kolem roku 2010 nebo naopak připomenout klasické fóry z Troškova Slunce, sena. ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Těžká nostalgie z dílny mého oblíbeného režiséra, který zde dokazuje, že na poli dokumentárního filmu se mu bude dařit stejně dobře či ještě lépe než v žánrových vodách. Jóó, to byly časy, když jsem míval víc vlasů a iluzí, zato ale méně kil a závazků a člověk tenkrát při sledování 10 kopie "Highlandera" těžko rozlišoval, co je u srážky mečů zvláštní efekt a co na VHS defekt. Nepamětníci si to možná neužijí tolik, ale pohotové a spontánní výkony Ninji a spol. nejspíš pobaví každého. Podle mne už k naprosté dokonalosti chyběl jen Waloszek a Szarovský! ()

Reklama

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Bomba, klaniam sa pred tvorcami aj zúčastnenými. Mňa síce tento fenomén zasiahol len okrajovo, ale fascinuje ma a tie filmy proste majú neskutočnú atmosféru, aj kvôli tomuto dabingu. Krásne poskladané, dozvedel som sa veci, ktoré som naozaj nevedel, na jedničku zostrihané, obsiahle, informatívne a svojím spôsobom jedinečné. Chcel by som viac dokumentov na túto tému. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

[vzpomínky na LFŠ]  Nic víc než fanouškovský dokument, jehož kvality se odvíjejí dle vaší lásky k tématu. Realizačně je to strašný (dobrácký overvoice, inscenované sekvence), ale koresponduje to s tím nadšeneckým patlalstvím mnohdy tak ikonickým pro tento fenomén. "Ten člověk pak s tou kamerou v kinosále nešel jako obvykle do patnácté řady uprostřed, ale do nějaký čtvrtý řady úplně na kraj. Jakmile jsem viděl, že místo nápisu Universal Soldier tam je jen 'sal Sol', věděl jsem, že je zle."  ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Ja som ročník 87 a video sme mali doma až v druhej polke 90.tych rokov, a ak sa správne pamätám, v rýchlodabingu som videl len Pretty Woman (Miro U.) a nejakých samurajov (Mišo T.). Ale aj tak. Toto je relikt doby. Je to autentické, informačne obsiahle, zábavné a strašne nostalgické. Slza v oku prakticky celý čas. Super práca, chalani. Díky. ()

Galerie (101)

Zajímavosti (10)

  • Tvorcovia tri roky pátrali po rýchlodabéroch a desať z nich súhlasilo s účinkovaním vo filme. Traja odmietli, väčšinou pre obavy z represálií, pretože okrem rýchlodabingu robili aj distribúciu pirátskych videokaziet a zarobili na tom slušný balík peňazí. (krasomama)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

31.12.2020

Úbytek filmů v kinech v uplynulém roce šel bohužel ruku v ruce s nižším množstvím kvalitních celovečerních filmů obecně, především těch hollywoodských. Z prvních deseti nejlepších filmů roku dle ČSFD… (více)

Reklama

Reklama