Dvě odcizené sestry jsou nuceny vyloupit banku, aby zachránily svého bratra, který vypálil sklad vlastněný nechvalně proslulým gangstrem. Není to ovšem jen tak obyčejná banka. Snímek Trezor je mysteriózní thriller o loupeži, který je plný akce, napětí, zděšení a neuvěřitelné hrůzy. (HBO Europe)

Recenze (68)

beso74

Vylúpiť banku je stále veľkým rizikom, predovšetkým, ak ide o banku, ktorú spravil ktosi pred niekoľkými desaťročiami pred vami a navyše, s rukojemníkmi sa príliš nemaznal. Trojica (ne)podarených súrodencov však zobrala vec s nadhľadom a pripravila si aj plán B na bezpečné opustenie budovy. Avšak nepočítala s možnosťou, že hlavnou úlohou nebude udržať policajtov mimo budovy banky, ale ubrániť sa niečomu, čo je v nej, čo sa roky skrývalo v trezore. Prvá fáza filmu je celkom slušne rozbehnutá, lúpež prevedená poloprofesionálne a padne aj jedna a škoda že jediná dobrá hláška (Bankár vyhlási, že jediná vec z ktorej ma strach je zlá pôžička). A potom to už ide dole kopcom, kombinácia hororu a zlodejiny trpí na suchoty aj po stránke hororovej aj po stránke akčnej. Posledných 10-15 minút film opätovne zvýši obrátky, aby to nakoniec všetko zabil hlúpy predvídavý koniec... ()

darkrobyk

To se lehko řekne, vyloupit banku, jenže co když v ní straší? Duchařský horor, v němž jsou duchové občas až příliš hmotní, by nebyl úplně špatný, pokud by si udržel tempo. Když lupiči zjistí, že v sejfu se nachází bídných sedmdesát tisíc, zatímco oni potřebují půl mega, začnou zuřit a pravidlo, že nikomu z rukojmí neublíží, asi nebude dodrženo. Naštěstí jedno z rukojmí, zaměstnanec banky, ví, kde se další peníze nacházejí. Lupiči jsou samozřejmě tupci, jinak by ovšem mohl film skončit, a tak se naivně vydají do temného sklepení, kam samotní zaměstnanci ani nepáchnou. Slušná kamera, obstojná hudba a herecké výkony odpovídající žánru. Jenže po dvou třetinách se najednou film zadrhne a máte pocit, že nic převratného už nedostanete. Pominu strašáky, kdy si autoři s jejich podobou moc hlavu nelámali, protože z konce je podivný mišmaš, který zazdí vše před tím. Snad jen poslední záběr potěšil, film už ale nezachránil. Škoda. 2,5* ()

cskomando

Pokud čekáte nějaké to velké napětí, akci a zážitek tak se příliš nedočkáte. Děj filmu je celkem originální, nepamatuju si snad jediný podobný film. Postavy a jejich dialogy jsou napsané celkem dobře, nepůsobí nijak stupidně. Všechno je ale rychle provedeno, do půlky filmu většina umře a v druhé půlce si musíte počkat až na samotný závěr, kde ani James Franco není nesmrtelný, takže celkem vydařený průměr. ()

SOLOM.

Začátek byl ještě v pohodě. Máme tu akční přepadení, tvrďácké lupiče i jakžtakž zajímavou atmosféru, která se následně promění ve spoustu otazníků. Prvotní zklamání z malé finanční hotovosti totiž trojici sourozenců (kteří mezi sebou mají viditelně velmi vyhrocené vztahy) a jejich kumpánům má vynahradit starý trezor ve sklepení, do kterého už raději řadu let nikdo nevstoupil, přestože má ukrývat tučnou hotovost. Tedy alespoň to tvrdí jeden z pracovníků banky. Před lety tam však došlo k hotovému masakru rukojmích – jenž měl na svědomí lupič v masce. Všichni zemřeli, jeho tělo se nikdy nenašlo a ani ho nikdy policie nedopadla. V tu chvíli přichází na řadu duchařská část příběhu, ale i zde se jeho tvůrci drželi dost zpátky. Zlo se probudí, dojde k několika podivným úmrtím v řadách lupičů, ke slovu se dostanou i halucinace, ale pořádná atmosféra či napětí je nám dávkováno jen v opravdu malé míře. Což někoho může začít dost nudit. Jenže ono se to moc nezlepšilo ani ke konci filmu a to už byl vážně problém. Herci nebyli vyloženě tragičtí, předvedli v rámci svých možností přijatelné výkony, ale vyložený tahoun filmu se tu nenašel. James Franco, na kterého jsem vsázel nejvíc, zrovna moc prostoru nedostával a Francesca Eastwood kvalit svého otce Clinta či alespoň sestry Alison taky nedosahuje ani z poloviny. Pěkné děvče celkem je, ale to je tak všechno. Zbytek osazenstva rovněž moc příležitostí se více projevit nedostalo, takže i po této stránce spíše zklamání. 40% ()

Karamanlis

Keď prižmúrim očko nad miestami až prekvapivo naivným scenárom, z ktorého The Vault vychádza, tak ma tieto nadprirodzené bankové hrátky kupodivu celkom bavili. Je však pravda, že Trezor diváka vo svojej druhej polovici tak nejak omrzí, príbeh už zásadným spôsobom nikam nenapreduje a záverečné odhalenie nie je zďaleka tak neočakávané a šokujúce, ako by si jeho tvorcovia iste priali. ()