Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Chris Cross je z duše poctivý pokladník ve velké firmě. Tedy až do okamžiku, kdy na ulici pomůže slečně Kitty a zamiluje se do ní. Za její krásnou tváří se však skrývá vypočítavá ženská připravená využít situace dostat z bláznivého staříka co nejvíc peněz. Kam až dovede Krise slepá láska? (raffspIn)

Videa (1)

Trailer

Recenze (48)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jeden z najslabsich noir filmov co som videl, k noiru my pasuje hlavne detektivka a tie riesit to, ako si kedajaky mental skrabe na papier svoje haky -baky a cmaranice. Fakt ako Edward G. Robinson hral uplne hovno a Joan Bennett nic nepredviedla. V strede filmu vladne k tomu este aj priserna nuda vatovo plane plky. 60 % ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Dobrácký, poctivý a důvěřivý pokladní Chris (Edward G. Robinson) se při nočním návratu z firemního večírku náhodně připlete k pouliční bitce a neb je bita žena, začne ji proti útočníkovi bránit. V tu chvíli netuší, že se jedná o milenecký pár a zřejmě by ho ani nenapadlo, že on s ní takhle běžně zachází. Do krásky se vzápětí bezhlavě zamiluje a roztočí kola osudu nevratným způsobem aneb o malíři, mrše a mizerovi. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Až na ten debilní halucinačně stavěný konec stylový a hlavně podle dobových pravidel pečlivě uhlazený noiárek. Kolega Douglas mluvil v lektorském úvodu o Kitty jako o echt děvce, což ale ve filmu až na její poslední výstup příliš patrné nebylo. Vyčůranost tehdejší zcela jistě zůstala i v člověku dnešním. Skvělá práce kamery! Mé již několikáté setkání s Edwardem G. Robinsonem, a asi nikdy nezklamal. Osobně bych si uměl představit dva konce, první by v divákovi zanechal otazníky, druhý by byl smutný, ale ani jeden by nevyzněl tak do pitoma, jako to udělal Lang. Visions of Light 2012, kino Art, Brno. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Výborný atmosferický film-noir o tom, ako láska niekedy dokáže zatemniť rozum a pozbaviť človeka akéhokoľvek zdravého úsudku. Hlavne ak ide o niekoho, kto cíti, že ide možno o jeho poslednú príležitosť zaľúbiť sa. Joan Bennett tu bola nielen očarujúco krásna, ale i priam stelesnením mrchy, pravdepodobne si tu zahrala svoju najzápornejšiu rolu. Už horšia ženská postava snáď ani neexistuje. Koniec sa dal tak trochu čakať, no i tak ma celkom slušne zasiahol - úplne reálne... také niečo napísal snáď život sám. Slušný nadpriemer. 80/100 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Spočiatku sa zdá, že dej tohto Fritzovho noir bude až príliš priamočiary. Lenže v príbehu o naivnom donátorovi nás čaká zopár prekvapivých zvratov, kedy dej rýchlo preskočí do vedľajšej výhybky. A potom ďalšej až do nevyhnutného záveru. Mimochodom aj keď tušíte, že toto sa dobre skončiť nemôže, aj v záverečnej štvrťhodinke až do posledných záberov netušíte, ako to celé skončí. Skvelá depresívna atmosféra, prepracované charaktery, Robinsonov možno najlepší výkon kariéry, to všetko robí z tohto filmu jeden z najsilnejších noirov svojej doby. 90% ()

Galerie (29)

Zajímavosti (5)

  • Oproti originálu remake potláča morálny cynizmus a trestá hrdinu za jeho skutok o dosť ráznejšie. V tomto ohľade bol originál, poeticko-realistický film, viac noirový ako remake, ktorý je považovaný za film-noir. (Biopler)
  • Režisér Fritz Lang spolupracoval s trojicou hercov Edward G. Robinson, Joan Bennett a Dan Duryea už pri natáčaní filmu Žena za výkladom (1945). (shimik77)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama