Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sirotek Oliver (John Howard Davies) utíká ze sirotčince, aby unikl ze spárů zlého pana Bumbla (Francis L. Sullivan). Bez domova a vyhladovělého se ho ujímá Dodger (Anthony Newley), který ho zavede za vůdcem zlodějské bandy Faginem (Alec Guinness)... Podle slavného románu Charlese Dickense. (Pohrobek)

Videa (1)

Trailer

Recenze (24)

Flego 

všechny recenze uživatele

Dickensova románová klasika si zaslúžila presne takéto filmové spracovanie. Drsné londýnske prostredie s preplnenými uličkami vzbudzujúcu klaustrofóbiu, temné čiernobiele tieňohry alebo skvelé herecké výkony, ktoré dodali svojim postavám uveriteľnosť a určitú charizmu ( Alec Guinness je proste úžasný ). Silná klasika. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Extrémne - kvalitne prevedené filmové spracovanie z pera Charlesa Dickensa, kde štafetu preberá, už skúsený - britský režisér, David Lean, ktorý vytvára fascinujúcu verziu, ktorej sa podľa mňa, čo sa týka spracovania a obrazu, absolútne nič nevyrovná. Viete si to živo - predstaviť, nielen pre slová v texte, tu sa do popredia dostáva excelentný obraz, t,j KAMERA - GUYA GREENA, ktorá sa absolútne ničoho neštíti, je bez - chrbtovej kosti, pričom zachytáva situáciu a okolnosti, tak ako boli v reálnom živote ! Máte doslovný pocit, že ste v špinavom Londýne - 19. storočia, kam prichádza utrápený chlapec Oliver Twist, ktorý si prešiel peklom, zachádzali s ním horšie ako so psom, viac bitý ako chleba sýty... Oliver, počas svojho ťažkého - mladého života, stretáva niekoľko postáv, viac negatívnych ako pozitívnych, ľudia mu chcú iba zle, tak sa k nemu i správajú, stáva sa z neho spodina spoločnosti, ZLODEJ, ktorý pracuje pre FAGINA, ktorý má s ním nekalé úmysly, ale oveľa nekalejšie má i SIKES, ktorý je veľkým - chladnokrvným, brutálnym vrahom. Až istý, bohatý pán, sa ho na chvíľu ujme, lebo ho zaujme Oliverov osud, ale čo čert nechcel, znovu si ho nájde nepriaznivé obdobie, ktoré ho donúti konať skutky proti svojej vôli. Rozporuplná postava, menom NANCY, sa ocitá nad priepasťou skutkov, ktoré na jednej strane dostane Olivera do kolotoča bizarných situácii, na strane druhej, mu pomôže, keď upozorní - toho starého pána. Najlepšie výkony podávajú: 1. John Howard Davies ako OLIVER TWIST, excelentne vierohodný - majstrovský výkon, ktorý musí znášať extrémne situácie, ktoré si on nevyberal. 2. Alec Guinness ako FAGIN, je postava - hodná chameleónskemu herectvu - velikána Aleca, ktorý jednak často spolupracuje, s dvorným režisérom - Davidom Leanom, alebo je tak nadaný, že zahrá akúkoľvek postavu. Herecký chameleón ! Cítil sa vo svojom povolaní ako RYBA VO VODE ! 3. Tretí výkon by som rád spomenul, ženskú postavu - NANCY, KAY WALSH je unikátna a presvedčivá v dvoch rôznych polohách. Pozor, David Lean, nie je len režisérom - monumentálnych eposov, ako sú - Lawrence of Arabia, či Doktor Živago, treba poznať i predošlú tvorbu, kde sa obdivovateľ a nadšenec režiséra, dozvie veľa o tom, ako voľakedy začínal ! Umelecký - nadčasový film ! ( slovo : nadčasový, používam málo ). ()

Reklama

Epistemolog 

všechny recenze uživatele

Kdyby mi někdo před lety tvrdil, že zpěvák Rotten ze Sex Pistols je syn Daviese, tak bych tomu i věřil. Je podivuhodné, že ten klučina se zajímavým obličejem a talentem si už nikdy ve filmu nezahral, byť pravda později se věnoval režii a produkci seriálů. Snimek je nejvěrohodnejsi adapci knihy a přesně takhle jsem si při čtení knihy představoval špinavé londýnské ulice, surové nesympaticke postavy a tíživou atmosféru. Tady není co vytknout. ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

OLIVER TWIST je dobře odvyprávěné, zinscenované COSI, odkazující na (charakterově, emočně) zjevně mnohem bohatší materiál (Dickense), a zůstává na úrovni adekvátní ilustrace, ve které bych nejvíc ocenil Leanovo oko pro obsazení některých hereckých typů. Jinak jsou ve filmu nejvíc vidět ony okatější filmařské triky (dramatická subjektivní kamera, ostré úhly a velké detaily) a umělá “skoba” na tváři Aleca Guinnesse v roli žida Fagina. Jak už to občas u Leana bývá, na filmu si víc všímám námahy, která za filmem stála, než toho, k čemu námaha měla vést, tj. výsledné emoce. Postava Fagina tak víc než postavou zůstává Guinnessem namaskovaným k nepoznání. A samozřejmě kvalitně hrajícím. ()

Javert 

všechny recenze uživatele

Vsadím se, že Dickensovo srdíčko by zaplesalo při pohledu na Leanovu adaptaci plnou naturalismu dobového Londýna a špíny jeho podsvětí (kterýžto efekt je znásoben mistrovskou kamerou). Začínám si myslet, že k jakékoliv filmové adaptaci Dickense je třeba použít černobílý film. Po Great Expectations totiž i Oliver Twist dokázal, že hra stínů je mocnou zbraní vůči smyslům diváka. P.S. Guinnessův Fagin je jeden z těch slizkých, padoušských archetypů, které mám tak rád. ()

Galerie (40)

Reklama

Reklama