Režie:
Miroslav KrobotKamera:
Jan ŠusterHudba:
Vladimír FranzHrají:
Ivan Trojan, Václav Neužil ml., Jaroslav Plesl, Martin Myšička, Hynek Čermák, Simona Babčáková, Lenka Krobotová, Miroslav Krobot, Klára Melíšková (více)Epizody(6)
Obsahy(1)
V režii Miroslava Krobota se v šestidílném televizním seriálu představí celé Dejvické divadlo. Tedy nejen všichni členové hereckého souboru, ale i ostatní zaměstnanci, příbuzní a přátelé. A všichni v něm budou hrát sami sebe... Vedení kdysi slavného a snad i kultovního Dejvického divadla je vystaveno nečekané a v podstatě existenční zkoušce. Tato kulturní instituce nezíská grant na svou činnost a je postavena do situace, kdy se musí v daleko větší míře starat sama o sebe, tedy sehnat peníze na svůj provoz a přitom neslevit ze svých uměleckých ambicí. Tak začíná šestidílný komediální seriál, jehož hlavním a jediným hrdinou je kolektiv Dejvického divadla, jehož existence neodvratně míří ke zkáze. Půjde o mystifikaci s prvky absurdního a černého humoru, který vychází z poetiky Dejvického divadla. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (234)
Ze zákulisního prostředí jakéhokoli divadla jsem nikdy žádný koncept neviděl, už jen proto jsem se na Zkázu těšil a v obecném měřítku jsem opravdu spokojen. Herce z Dejvického divadla mám nesmírně rád, je radost je vidět kdykoli pohromadě. A i když jejich humor asi většinu českého obecenstva překvapil spíše negativně, já si na něj zvyknul, ocenil ho jako netradiční a všech 6 epizod si náležitě užil. ()
Konečne, konečne, konečne. Zasa sa po rokoch čakania objavil vydarený český komediálny seriál. Hospoda, Okresní přebor a teraz Zkáza Dejvického divadla. V každom diele sa rieši nejaký problém, ktorý je vždy dotiahnutý až do absúrdna. Užíval som si tie nápady, dialógy a predovšetkým hercov, ktorí si robia prdel zo seba samých. Ťažko vybrať najlepší diel. Čo je známka vyrovnanej kvality. Len ten posledný zaostáva, ale to rád odpustím. Vrcholný okamžik, vyčnievajúci nad inými vydarenými, je živá verzia Spejbla a Hurvínka. ()
Aspoň u mňa to bol najpochopiteľnejší a humorom najuchopiteľneší Krobot. Herci všetci fantastický, to si ich človek proste nemôže neobľúbiť. Výborná satira, ktorá strieľa ostrými do vlastných radov, nakoľko sa ale vlastne nebere až tak vážne. ...... A pochvala ku Českej Televizi, už by v mojom prípade bola trápna. ()
Natočit o sobě v dnešní době seriál si podle mě může aktuálně dovolit jen Dejvické divadlo, které je zřejmě asi komerčně nejúspěšnějším českým divadlem současnosti. Kde jinde naleznete tolik hereckých perzón a génia loci něčeho, co se zřejmě jen tak někde opakovat nebude a i v Dejvickém divadle jednou skončí. Teď to ale jde, tak proč o sobě nenatočit mírně sarkastický a silně absurdní seriál a udělat si legraci ze všech, včetně sebe? Dílů je celkem šest a na podobný úlet je to akorát. Některé díly jsou výborné (třeba Šmejdi), jiné jsou třeba totálně ulítlé (třeba poslední díl). Celkově vzato ale hodně slušný počin se specifickým humorem, u kterého se ani nedá říct, že je reklamou pro divadlo, protože popírá vše, co by správná reklama měla mít. ()
"Kde bydlíte? - Pod Juliskou … plnou fotbalových hvězd. Občanem jsem Prahy 6. Šťastné domu číslo sedm nad vchodem se skví, tam byt mám a své hájemství." Vždy jsem měl podezření, že herci jsou magoři a Zkáza Dejvického divadla se to ani nepokusila vyvrátit. Navíc jsem získal podezření, že Marthě Issové by svěrací kazajka slušela a klecové lůžko by jí určitě prospělo. Oproti tomu tvorbu finského fenoména Aki Jussi Huhtaly rozhodně budu nadále sledovat. Nic totiž není zábavnějšího než práce s hercem ve finštině. A taky si dám velký pozor na to, abych omylem nesežral ducha Dejvického divadla. On má totiž něco do sebe, což mechanická překážka alias kritik Dráteník prostě nepochopil. Budiž mu stoka vlhká. ()
Galerie (93)
Zajímavosti (16)
- Ještě před premiérou v televizi bylo možné vidět celý seriál v celkem padesáti kinech napříč Českou republikou v celovečerním maratonu. [Zdroj: fandimeserialum.cz] (Duoscop)
- „Během půl roku mezi tím, kdy vznikla první verze scénáře a kdy jsme začali natáčet, měli herci ke svým postavám spoustu připomínek, které poté Ondřej Hübl a Miroslav Krobot zapracovali do finálního textu. Zároveň byl při natáčení určitý prostor pro improvizaci, takže spousta replik vznikla až na place a u stolu při psaní by se ani vymyslet nedaly,“ uvedl umělecký šéf Dejvického divadla Martin Myšička. (SONY_)
Reklama