Odvážná loupež svede dohromady nejlepšího experta FBI na chování zločinců (Dwayne Johnson) a dva znepřátelené gangstery (Gal GadotRyan Reynolds). Tady půjde do tuhého. (Netflix)

Videa (22)

Trailer 11

Recenze (629)

D.Moore

Bezproblémový film, pro mě až překvapivě. Dwayne Johnson a Ryan Reynolds jsou totiž nečekaně výborná komediální dvojice a ačkoliv ani jeden z nich za celou dobu takřka neopustí svoji oblíbenou škatulku, vůbec mi to nevadilo, protože jsou přesvědčivě zábavní a ne trapní. A Gal Gadot s nimi úspěšně drží krok a není jen hezkou tvářičkou k ničemu. Jednoduchost zápletky maskuje Red Notice pestrou paletou situací, do nichž se všichni  tři dostávají, a také tím, že si film dělá legraci i sám ze sebe. Když například jedna scéna začne připomínat něco jako Indianu Jonese, buďte si jisti, že si za chvíli někdo začne pohvizdovat fanfáru Johna Williamse a akční scéna, která náklonnost k Indymu potvrdí, číhá za rohem. Líbilo se mi, že scénář netlačí na pilu, nepotřebuje vtipy za každou cenu, je nápaditý a ačkoliv cituje či připomíná kdeco (scéna s lešením by se hodila do Pirátů z Karibiku atd.), nevykrádá a je, nebo se snaží být, co nejvíce originální. Takhle nějak jsem zkrátka chtěl být spokojený třeba s Armádou zlodějů. ()

Cervenak

Béčko ako remeň, akurát s najlepšie platenými hercami na planéte (inak si neviem vysvetliť ten 200-miliónový rozpočet, nič extra drahé tam k videniu nie je). Heisto-bondo-jonesovka v podstate bez príbehu, len behanie medzi lokalitami a akčnými scénami, je tam úplne všetko od úteku z väzenia v ruských horách cez krádež počas mafiánskeho maškarného plesu až po súboj s býkom na koride či hľadanie starovekého pokladu v džungli. Chýbajú už len nacisti. Kecám, tí sú tam tiež. A Reynolds si v jednej scéne píska hudbu z Indyho. Zlátanina? Áno, v pravom zmysle slova. Zábavná? Ale áno. Najprv sa mi to zdalo také upachtené a herci unavení (Rock dokonca zostarnutý a strhaný), ale s pribúdajúcimi minútami som sa bavil čoraz lepšie. Proste oddychovka. Ale ak vás náhodou otravuje Reynolds v úlohe hláškujúceho Reynoldsa, ani to nezapínajte, ide si stále svoje. Veľké plus vidím aj v tom, že je tam presne nula woke bulšitov, až to pôsobí ako oldschool film z 90. rokov a Gadotka sa predvádza tak, že feministky od zúrivosti roztrhajú všetky svetre. ()

silentname

Nakoľko nie je dobrý slovenský výraz, ktorý by znel dobre na vyjadrenie pocitov, tak to poviem pekne po anglicky. "Well that was fun!". To presne vystihuje moje dojmy z "Red Notice". Je to skvelý film? Nie. Videli sme to spracované viackrát? Rozhodne. No na druhú stranu som sa pri tom bavil, naša ústredná filmová štvorica stála za to a film priniesol dobrú dávku komédie, okey akcie ale hlavne skvelej chémie medzi našimi protagonistami. Ryan Reynolds je tradične vynikajúci a robí presne to, čo by som od neho očakával. A užíva si to. To je na ňom rozhodne vidieť. Dwayne Johnson takisto vo svojej tradičnej role, ktorá mu sedí. A Gal Gadot? Čo sa dá zlé povedať o Gal Gadot? A štvoricu dopĺňa ešte agentka Ritu Arya. Tá sa občas do toho všetkého primieša, aby sme mali trošku dramatické momentky. Čo musím filmu uznať je, že ma na konci prekvapil celkom schopne vymysleným zvratom. A nepôsobí hlúpo alebo odnikiaľ. Čo film potreboval, aby bol vynikajúci by bolo trošku lepšie dialógy... menej to orientovať na rôzne referencie, kde človek často prevráti očami a miestami by ani neškodilo, keby to bolo trošku vtipnejšie. A vo finále by som ešte dodal, že napriek tomu, že ten zvrat je funkčný, tak bez neho by ten film bol asi o niečo kvalitnejší a lepší. Pretože to zmení postoj, ktorý som choval voči jednej postave. Nie je to zlé, ale je toho trochu škoda. Ale tempo je funkčné, akcia ma bavila a komédia rozosmiala. Plus Ed Sheeran má celkom vtipné cameo. Takže vo výsledku dobrá oddychová akčná komédia, ktorej pokračovaniu by som sa nebránil. Hodnotenie: B ()

Vavča

Je to tak strašné, jak píše Verbal a ostatní? Není. Nicméně chápu důvody, proč do toho ostatní šijí, účelem kinematografie skutečně není dělat recyklaci starých nápadů a vykrádání hrobek, navíc nechápu co na tom stálo 200 miliónů USD, zahraniční lokace, reklama, platy herců? Oddychový akčňák, který nabizí jen skeče postav, nikoliv charaktery. Celkem slušnou akci, pěkné lokace a hudbu, paradoxně nejvíce film funguje v komediální rovině, než v akční. A ano, je tam zoufale málo originality, i když jsou tam herecká dřeva (Reynolds z toho vychází nejlépe, od Rocka herectví nemůžete chtít, ten má charisma, a Gal Gadot se prostě umí otáčet), tak do svých rolí se hodí, není to tak, že by někdo z nich táhl film dolů. Scénář prostě doplácí na to, že načasování některých fórků nesedí a je divné, nemáte pocit, že tohle bylo maximum co šlo z námětu vymáčknout. Přesto pořád lehký nadprůměr. ()

mzss1

[55%] Trailer se mi docela líbil, tak jsem čekal něco trochu víc. Je pravda, že tyhle dobrodružné filmy s Rockem a to zejména odehrávající se v džungli a podobné moc nemusím. Zde jsem viděl menší naději v obsazení Ryana Reynoldse. Reynolds mě baví jak kde. Deadpool šel absoutně mimo mě, Zabiják a bodyguard mě nadchl první díl, druhý už ne. Ale třeba takový Free Guy – tam zazářil. Zde asi tak napůl. Vyloženě jsem se jeho vtípky nesmál, ale neurazil. Rock je zde herecky taky tak na štýru. Nejvíc mě štve, že dostal párkrát na hubu. Gal Gadot se zde též moc nepředvedla, ale aspoň se na ní pěkně koukalo. ;) Sakra, nechci to moc kritizovat, nebyla to úplná sračka. Jen ty zvraty kdo je hodnej a kdo ne, to mě moc nebralo. Konečná pointa byla pro mě vskutku nečekaná …. Po technické stránce to můžu ale jedině chválit. AKCE je zdařilá; je jí tu docela dost. Úvod byl dobrý a finále už mě moc nebavilo, ale po téhle režijní stránce nemám výtek. Ještě za zmínku stojí útěk z vězení – docela solidní, akční sekvence. Hudba od Jablonskyho  - taková neutrální. Nevím, co bych měl ještě napsat. Humorem to bylo takové podivné, dějem zbytečné, ale víc bych to nekritizoval. Na 1 vidění to nebylo tak zlé. Víc jak průměr z toho ale nevidím. ()

Zajímavosti (39)

• Význam názvu filmu Red Notice (Červené oznámenie) označuje termín Interpolu pre formálne oznámenie, ktoré sa vydáva pre najhľadanejších zločincov Interpolu. Samotný Interpol termín na svoje stránke definuje ako: "...žiadosť orgánom činným v trestnom konaní na celom svete o vypátranie a predbežné zatknutie osoby čakajúcej na vydanie, odovzdanie, alebo podobné právne kroky." Obsahuje dva hlavné typy informácií: informácie na identifikáciu hľadanej osoby, ako je ich meno, dátum narodenia, národnosť, farba vlasov a očí, fotografie a odtlačky prstov (ak sú k dispozícií) a informácie súvisiace so zločinom, pre ktorý sú hľadaní, čo môže byť zvyčajne vražda, znásilnenie, zneužívanie detí, alebo ozbrojená lúpež. Tieto formálne označenia sú zverejnené Interpolom na žiadosť členskej krajiny a musia byť v súlade s ústavou a pravidlami Interpolu. Jedná sa o medzinárodný zatykač. (belinko)
  • Spôsob, akým sa hlavné duo snaží dostať do trezoru s druhým vajcom, ako aj odomykanie kontajneru v džungli, silne odkazuje na film Honba za pokladom Templárov (2004). (ČSFD)