USA, 2022, 9 h 17 min (Minutáž: 65–72 min)

Epizody(8)

Videa (9)

Trailer 5

Recenze (152)

KarelR

Vlastně... docela hezká průměrná fantasy? Některé linky šlapaly, některé bolely, u herců to samé. Nakonec jsem se ale zvládl soustředit spíš na pozitiva, a jelikož Bear McCreary po hudební stránce opravdu nezklamal, přinejmenším něco Prsteny moci trefily na jedničku. Radši si ale nechci představovat, jak mohly vypadat, kdyby je napsal a natočil někdo výrazně schopnější... ()

filipvrbik

Jako mi se to moc líbilo, alespoň subjektivně... Hlavně technická stránka a efekty jsou na seriál prostě dechberoucí. Ale objektivně? Nesahá to filmovým Pánům prstenů a ni Hobitovi od Petera Jacksona ani po kotníky. Jak říkám, mně se to líbilo (kromě epizody sedm, která je opravdu o ničem) - i když jsem čekal více akce a méně vaty. Objektivně chápu, že se někomu nelíbilo pomalé tempo vyprávění a spousta linek.. Ovšem i tak nechápu odpaďáky, kteří dali odpad aniž to viděli, což je moc smutné, protože odpad si tento (ať už je jakýkoli) rozhodně nezaslouží. A navíc, proč tomu někdo dal osmkrát odpad! To jako masochisticky sledoval všech osm epizod od začátku až do konce? Pochybuju, příště dejte laskavě odpad jen jeden, pokud se vám to nelíbilo, nebo to aspoň hezky zrecenzujte. Takový ten Psychorův odpad bez vysvětlení fakt neberu... Ale ještě k seriálu- první dvě epizody takové poznávací, nic moc se neděje, ale Ok- potom následují víceméně stejné epizody a vrcholí to skvělou epizodou šest, která je i pro místní škarohlídy snad dostatečně akční. Bohužel hned další epizoda je naprosto o ničem, ale poslední epizoda celý seriál zachrání a navnadí na další serií, doufám, že nebude nudná. I tak ale musím vyzdvihnout odvahu natočit seriál Pán Prstenů, a i když to má hluchá místa a někteří herci mi tam neseděli v jejich rolích, tak za mě pět prstenů moci ...95% ()

stepankoby1

Milé, přemrštěné a přenádherné, hezky vedené a dobře uchopené, přesto výtky přehlížet nelze - dlouhé je to jak týden, postavy jsou doslova ztělesněním odvěkých klišé, mnohé přechody mezi dějovými linkami jsou násilné a nepřirozené, spousta nedostatků v dějové progresi, a když se má jít do skutečně komorních momentů, téměř nikdy (výjimka vynikající linka Elronda a Durina) to nefunguje 100%. Výsledek je ale stejně takový, že mě fantasy v pravém slova smyslu už dlouho takhle nechytla a nebavila a nedohnala k těšení se na další díly. ()

sugythesugar

Dnes vyšiel finálny diel Prsteňov moci od Amazonu. A áno, podarilo sa mu zachrániť (aspoň u mňa) klesajúce tempo a kvalitu celkovému vyznaniu seriálu. Milo ma prekvapil jeden plottwist, keďže som si myslel, že to bude predsa len inak. Veľmi ma potešila linka hobbitov a jej zavŕšenie (a pritom ma pôvodne táto linka štvala zo všetkých najviac). Na druhú sezónu (ak bude mať kvality aspoň posledného dielu) sa opatrne teším a prísľuby sú veľké. Škoda niekoľkých vyslovene slabých dielov. Mohla to byť veľká pecka, teraz je to priemer s veľmi dobrým koncom a pár super sekvenciami. 7/10 ()

Martinius

uf, dopozerane a s maximalnym sebazaprenim. a pri tom som tak velmi chcel, aby sa mi to pacilo, kedze milujem tolkienov svet. pokusim sa zhrnut dojmy co najobjektivnejsie, lebo som si uz davnejsie vsimol, ze sa globalna debata okolo serialu zvrhla na prestrelku medzi kokotmi a nekokotmi. kokoti su ti, ktori pistia, vrieskaju a onanuju, ako su vsetci ti, ktorym sa serial nepaci, rasisti. a nekokoti beznym ludom vysvetluju (pricom kokotov ignoruju, kedze strielat ich je stale zial trestne), preco je serial napicu. od sameho zaciatku bolo pri hodnoteniach drvivej vacsiny sledujucich i skalnych fanusikov tolkiena nad slnko jasne, ze cely rasisticky narativ je jeden neskonaly blud, ktory po socialnych sietach siri amazon a hrstka extremistickych aktivistickych imbecilov (medzi nimi aj nejake tie celebritky). lebo obsadenie do roli disy, sadoka ci arondira moze vadit len zarytym rasistickym hovadam, kedze ide patria do hrstky sympatickych a dobre obsadenych postav, ktore robia serial aspon ciastocne pozeratelnym. problemom prstenov je, ze ide o nebetycny scenaristicky fail, kde nesedi asi vobec nic a ktory sa o tolkiena len velmi volne obtrel bez toho, aby nasal hoc i len zlomok jeho inteligencie a geniality. uz cely samotny plot je strasna kokotina, ktora predstiera dej a dramu nabubralou formou prezentacie, realne sa vsak po cely cas neudeje nic vyznamne. pribeh je plytky, plochy a lacny ako balaton po dovolenkovej sezone a postrada co i len jediny silnejsi moment - o dramatickych zvratoch ani nehovoriac. podaktore dejove linie su priam priserne a volajuce po hrdelnom treste pre scenaristov - nekokoti sa tu jasne zhoduju na katastrofalnom stvarneni protohobitov. priserna je galadriel i jej postava, ktora na divakov priam vrha smece z antipatii a patosu (nie dalsie spomalene cvalanie na koni, nieeee!). pokus zaobalit prazdne frazy ci bohapuste tliachanie do vznesene znejuceho prejavu tak zufalo imitujuceho jacksonovho pana prstenov dava serialu punc nedobrovolnej sebaparodie. dalej si ktorykolvek chytrejsi clovek s IQ nad vyskou berlinskeho muru vsimol extremne casove i priestorove disproporcie. tu plave v oceane galadriel zachranena hned 2x za sebou, tam sa numenorci teleportuju z opacneho konca sveta do mordoru v priebehu par dni, aby so sebou priniesli jeden z mnohych deus ex machina momentov. tieto extremne skoky doslova vrazdia akykolvek cit pre ozivenie stredozeme a jej priblizenie ako tomu bolo v LOTR. tu holt nie sme v indiana jonesovi a bodky na mape stvarnujuce cestovanie skor odzrkadluju lajdactvo a mieru bezradnosti tvorcov. tato pribehova lacnota a prazdnota sa navzdory obriemu rozpoctu manifestuje aj celkovou uzkoprsostou scen, ktore postradaju akukolvek masovost, ci hoc len zaludnenost sveta. tu desat ludi bojuje proti dvadsiatim orkom, tam sa minister prihovara obyvatelom numenoru, co je asi 20 ludi na nejakom malom namesti, hentam vyplavaju tri drobne lodicky na pomoc do juznych krajin, pricom vacsinu vojska, koni a proviantu vezu evidentne v paralelnej dimenzii alebo na USB klucoch. tu by sa dalo doslova listovat scenu po scene, pretoze vsadepritomne diletanstvo nezakamufluje ani potemkinovsky dizajn a rozpocet na CGI. prstene moci su jedno giganticky odflaknute dielo srsiace amaterizmom a nekompetentnostou. je priam dych beruce, ze toto v amazone niekto odklepol a zafinancoval. () (méně) (více)

Zajímavosti (31)

• Gil-galad (Benjamin Walker) oslovuje Elronda (Robert Aramayo) „Peredhel“. Znamená to „Půlelf“ v sindarinštině, což je nářečí elfů, které vzniklo až ve Středozemi z jejich původní řeči, která se nazývá Quenya. (spacemaster)
  • Galadriel (Morfydd Clark) řekne Halbrantovi (Charlie Vickers), že jejich setkání nebyla náhoda, ale důsledek práce vyšší moci. Naráží tím na Eru Iluvatara, nejvyššího boha Ardy a celého Tolkienova vesmíru. Ten opravdu události na Ardě občas ovlivňuje, nejznámnějším příkladem budiž to, když poslal Gandalfa zpět do Středozemě jako Gandalfa Bílého. (spacemaster)
  • Galadriel (Morfydd Clark) se představí jako Noldor. Noldor byli nejmocnějším národem elfů, a to oni stvořili Silmarily. Jejich prvním králem byl Finwe, který měl syna Finarfina, což je otec Galadriel. (spacemaster)