Galadriel nachází nového spojence, Elrond naráží na chladné přijetí u starého přítele, Nori se snaží pomoct Cizinci, Arondir hledá odpovědi a Bronwyn varuje svůj lid před hrozbou. (Prime Video)

Recenze (141)

Elerrina

Druhý díl je výrazně lepší v tom, že je tu víc akce a méně iritujících dialogů. Nejúžasnější jsou pořád ty vizuály a přiznejme si, že tohle je naprostý top class, který by si zasloužil velké plátno a ne jen televizní obrazovku. A zápletky máme už celkem čtyři. Ta s trpaslíky je super, ta s Galadriel v mokré noční košili spíš srandovní (nevím jak veliké má být Dělící moře, ale předpokládám, že musela kraulovat spoustu kilomerů než narazila na ten vor), a zbylé dvě dějové linky s Chluponohy a s lidmi se alespoň staly o něco zajímavějšími, protože nabízejí buď víc nebezpečí nebo tajemství. ()

Necrotongue

První epizoda se mi nezdála být zrovna skvělá, ale s přimhouřeným okem se na ni dalo vcelku dívat, zatímco druhý díl už z větší části naplnil mé temné obavy. Galadrielin příběh je už natolik mimo mísu, až se z něj stala jakási podivná parodie, u níž by náš fantastický sportovník, František Venclovský, hořce zaplakal. Z Tolkiena už toho kromě jmen některých postav mnoho nezbylo, zato přibyl mořský had, zlokrtek a rozbíjení balvanů na čas. A když jsem viděl v jakém stavu dorazil jeden z nejmocnějších Maiar, nemohl jsem s obdivem nevzpomenout na to, jak ladně vysílal své emisary Skynet. Tvůrci zase jednou vsadili na nabobtnalou CGI a epické hudební dunění, zatímco příběh a elementární logika zůstávají stranou. Mezi obyvatelstvem Khazad- dum bych očekával spíše albíny a to arboretum... Jakože podzemí, chápete? / Poučení: Pokud tomu správně rozumím, pak je dnes každý, kdo si najde životního partnera stejné rasy, hnusným xenofobem a odporným rasistou. ()

HellFire

Celé je to takové pomalé, utahané a místy divně nedomyšlené. Elfové jdou kdo ví jak daleko na audienci k trpaslíkům a vypadá to, že si jenom odskočili za roh do obchod. Mají na sobě stejné oblečení, které nosí doma a s sebou vůbec nic! Jak dlouho jim cesta trvala? Dvě hodiny? Dna dny? Dva týdny? Tvůrci nám jen ukáží, že je to na mapě tak a tak daleko, ale jako divák nemám představu o vzdálenostech. Mág, co spadl z nebe se místy chová jako neandrtálec a vůbec celá interakce mezi ním a tou pidi holkou je cringe. A pak tu máme první černou trpaslici. Už jste někdy viděli, že by člověk žijící na místě, kde nesvítí slunce, měl černou kůži? Logicky to nedává smysl, ale Amazon potřeboval naplnit kvótu, aby se navíc mohl chlubit, že v seriálu uvidíme první trpaslici černé pleti. Galadriel (stejně jako ten černý elf) je pořád prkenná, má jeden výraz v každé situaci. V akčnějších scénách je střih hodně rychlý a zmatečný – mám z toho pocit, že se snaží kompenzovat nedostatky. Seriál jako takový (jakožto prequel) samozřejmě trpí absencí napětí ve scénách, jako je ta na moři, kde sledujeme, jestli se Galadriel utopí nebo ne. Jasně že ne, když hraje v Pánovi prstenů. Tudíž musí přežít. Mimochodem, kde má Galadriel ukrytou dýku, když nejde v žádné scéně vidět, aby se najednou vynořila, když ji potřebuje? ()

ArsenalEagle

Po dvou epizodách dávám strašně opatrné 4. To ale neměni nic moc na tom, že ze seriálu (zatím) nemám ten správnej středozemní feeling. Se zařazením do lore je to těžký kvůli právům, každopádně i s tím, na co Amazon práva má si vytírá prdel. Šanci tomu dám, protože přeci jen jde o LOTRa a fantasy celkově, jen doufám, že příběh začne být ucelenější a víc odpovídat mým předchozím představám o postavách a světě. Asi největší problém mám s Galadriel (přejdu-li WOKE věci, které se přejít dají, byť člověk musí kroutit hlavou proč...), která by už v té době měla patřit mezi nejmocnější (nejen svou silou, ale i sociálním postavením), vždy jsem myslel, že její hlavní silou je magie, krom toho by měla být mnohem starší, přesněji skoro o 2000 let než Elrond a podobně jako Celebrimbor (který má bejt sakra OP postava a tady je z něj nudnejpostarší strejda), což mi tu vážně nesedí. Navíc mám problém se sympatiemi a nepříjemně mi připomíná Brie v Cpt. Marvel. Doufám, že její proměna (charakteru) bude součástí seriálu. Čekal jsem to horší, teď je to mezi 3-4, ale protože jsem optimista tak trochu přidám, tak si s počkám na kompletní výsledek. To ale nemění nic na tom, že to může být i o dost lepší. Jak jsem někde zaslechl - je to celkem dobrej seriál, ale je to vážně špatnej Pán prstenů - což přesně vystihuje i mé pocity. Uvidím, co bude dál. ()

Sharpooter

Po prvních dvou epizodách jsem neskutečně nadšen! Velice jsem se bál, kvůli kontroverzi kolem seriálu a hlavně kvůli 60%, které seriál první den měl, ale obavy byly zbytečné. Výprava seriálu je asi nejlepší, jaká kdy v seriálech byla. Opravdu po prvních dvou dílech tohoto seriálu vypadá oproti tomu Hra o Trůny jako nic (Tím neříkám, že GoT má výpravu špatnou). Každá, ale opravdu každá scéna je tak neskutečně propracovaná, že už jen kvůli tomu, i kdyby lidi co dávají odpad nezaujal příběh, tomu odpad dát nemůžou. Každá lokace je tak originální, že jsem měl pocit, jako bych se díval poprvé na Pána prstenů. Postavy jsou zajímavé, jejich příběh se vyvíjí velice pomalu a já věřím, že hodně lidem se tohle tempo líbit nebude. Každopádně já mám rád tohle pomalejší tempo a pomalé vyvíjení příběhu. Jen ať si dají načas, jelikož je zde tolik příběhových linek, že kdyby se v nich mělo stát třeba jen dvakrát více věcí, tak by byl seriál až moc uspěchaný. Spousta lidí dává odpad jen proto, že je zde politická korektnost. Tito lidé si musí uvědomit v jaké době žijí a musí se smířit s tím, že s tím nic nenadělají a měli by být tolerantnější (Přeci jen Tolkien předlohu psal minulé století ! ). No každý je z jiného těsta (hlavně lidé v česku, kteří se na černochy pořád dívají jako na atrakci). Ale třeba mě černý elf nevadí. Spíše jsem měl problém s těmi jeho krátkými vlasy, které mi zkrátka k elfům z LOTRA moc nesedí. Další problém jsem měl trochu s Galadriel, která mi přijde zatím až moc na styl Captain Marvel (jsem silná nezávislá žena, takže všechny zbiju nehledě na následky). Celkově můžu zatím seriál doporučit! ()