Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Horor

Recenze (8 121)

plakát

Chudáčci (2023) 

To byl zase jednou bizárek... Tvůrci se jednu chvíli tvářili, že se děj snímku odehrává v Evropě ve století páry, aby v příštím okamžiku naservírovali divákovi podívanou jako z verneovky (potažmo z filmu Karla Zemana). K vlastnímu překvapení jsem zjistil, že pokud je mi feministická agitka podána vtipnou a ne zrovna násilnou formou (zkrátka, když ji do mě filmaři netlačí jako krmivo do kachny na foie gras), mohu se u ní velmi dobře bavit, protože, ruku na srdce nebo kam je vám libo, jsme my chlapi často skutečná hovádka. No, a tady se to podařilo vypíchnout formou, která mi fakt sedla, takže mě nikterak nezarazila Bellina pařížská kariéra, zato jsem po celou dobu přemýšlel nad zjevně pedofilním Maxem McCandlesem. Podivnými podivnostmi tady bylo podivně přehuštěno, ale Emma Stone si svou roli evidentně užívala, já jsem se bavil obrazem i dialogy, nejednou jsem se mohl i zasmát, takže jsem nenašel důvod pro to, abych šel s hodnocením pod čtyři pěticípé. P. S. To hravé rozčvachtávání tvorů živých i neživých mi v pozdějších fázích filmu poněkud chybělo. / Poučení: Člověk se každý den učí něco nového.

plakát

Dobrý člověk (2023) 

Předchozí režijní počin Zacha Braffa mě příliš nenadchl, takže jsem k jeho novému snímku přistupoval opatrně a bez velkých očekávání, ale nakonec jsem byl vcelku spokojen. Ne, nadšení se ani v tomto případě nedostavilo, na to pro mě nešli tvůrci v tomto dramatu dostatečně do hloubky, protože se až příliš zabývali různými závislostmi a já bych spíše ocenil větší množství interakce a dialogů mezi Allison a Danielem, ale nebyl to vůbec špatný film a ke čtvrté pěticípé jsem před závěrem neměl daleko. Bylo pro mě každopádně zajímavé sledovat, jak je člověk, který způsobil smrt dvou lidí, sám sebou odsouzen k doživotnímu trestu (přestože se svou vinu snaží navenek bagatelizovat, nebo úplně popírat). Vždycky si hned vzpomenu na všechny ty chudáčky, které jejich zážitky z nešťastného dětství dohnaly v dospělosti k vraždě / vraždám a kteří se pak po dobu svého povětšinou mírného trestu otevřeně vysmívají rodinám obětí. Zach Braff to tak zcela jistě nezamýšlel, ale jeho snímek mě k takovým myšlenkám přivedl a já mu to přičítám k dobru. / Poučení: Dnes nemusím nic vymýšlet, použiji citát z filmu: "Srovnávání kazí radost." 3*+

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Kdyby mi před dnešním zážitkem někdo z oka v oko tvrdil, že by mě mohl Matthew Vaughn svým filmem zklamat, obratem by se dočkal potupného výsměchu. No, po dnešku už nic takového neplatí, protože tohle byla fakt bída. V mnoha ohledech. Scénář byl tak zoufale mizerný, že jaksi nedokážu pochopit, proč do něčeho takového MM vůbec šel. Tedy, pochopit do dokážu, ale fakt mu ty prachy stály za to? Asi ano. Zpočátku jsem měl silný dojem, že jde o vykrádačku Le Magnifique, přičemž jsem jasně cítil, že mě francouzská verze bavila mnohem víc, jak se ale s postupujícím dějem ukázalo, sledovali tvůrci odlišnou stopu, což by mohlo být fajn, pokud bych se u snímku dokázal bavit. Jenže ve všem tom digibordelu a u vesměs nepřesvědčivých hereckých výkonů (s výjimkou Sama Rockwella, ale ten to sám vytrhnout nemohl) jsem tu zábavu jaksi nedokázal najít. A představitelka hlavní role pro mě byla dalším problémem. Nejsem fanda rachitických modelek, ale obsadit do role terénní agentky ženu s náběhem na Droběnu nebyl podle mého názoru šťastný nápad. Upřímně; vrtulník bych s ní nechtěl dělat ani za svých lepších dnů, kdy jsem ještě skákal přes kaluže. Ne, nebyl to pro mě dobrý zážitek a hodnocení plně vystihuje míru mého zklamání. / Poučení: Chceš-li se stát tajným agentem, vycvič si kocoura.

plakát

Tři mušketýři: Milady (2023) 

Pořád ještě to pro mě bylo za čtyři pěticípé, přestože ta poslední už sotva leze, jsa nachýlená na stranu, pinoží se kupředu za pomoci berličky a sotva vidí. No, dalo by se říct, že je ve stejné kondici jako já. Její stav jí byl ale způsoben přístupem francouzských filmařů k druhému dílu jejich příběhu, který za tím prvním místy citelně zaostával, přesto na mě stále ještě působil jako součást zatím nejlepšího zpracování výmyslů (a mnohdy i nesmyslů) páně Dumasových. Někdo z tvůrců si zřejmě kromě knižní předlohy přečetl i něco o francouzské historii, protože kardinál Richelieu na mě nepůsobil jako krvelačná bestie toužící po moci (ano, je to opravdu tak, stejně jako v komentáři / recenzi k D’Artagnanovi tady kopu za katolického kardinála; kam ten svět spěje...), čímž nechci říct, že by se jinak mocně nefabulovalo, jenže to by až tak nevadilo, protože přece nešlo o historický dokument. Jenže... Africký kmotřenec krále Ludvíka XIII byl už na mě fakt přes čáru. Současná progresivně- uvědomělá propaganda mi stále více připomíná dobu, kdy se u nás poroučelo větru, dešti a všichni věděli, co si mají myslet, jelikož jim to vtloukala do hlavy strana a vláda. / Poučení: To by člověk neřekl, kolik pohybů a keců zvládne jedinec se zlomeným vazem. 4*-

plakát

Perné dny (2023) 

Džun’iči Okada se mi líbil už ve Psech, takže jsem byl zvědavý, jestli se budu stejně dobře bavit i tentokrát. Nebavil. Tedy bavil, ale ne tak dobře. Korejský originál jsem neviděl, takže jsem nemohl srovnávat, Japonci si ale podle mého názoru poradili s tématem vcelku slušně a mé první dojmy z blbého dne detektiva Yujiho Kuda po prvních deseti minutách v podstatě vystihuje tenhle vtip: / Muž se prochází po říčním břehu, když náhle narazí na asi desetiletou dívenku, která sedí na břehu a usedavě pláče. "Co se stalo, proč pláčeš?", ptá se jí. "Před chvilkou se mi v řece utopili oba rodiče.", pláče holčička. "Holka, řeknu ti, ty máš ale dneska den", povídá muž a rozepíná si kalhoty. / Pokud by to z doposud napsaného nebylo jasné, detektiv Kudo, by byl v této situaci tou nešťastnou holčičkou. No, a když už jsem se dostal k humoru, musím zmínit, že mě tento thriller několikrát dohnal k úsměvu, protože tu a tam setřel bariéru mezi thrillerem a komedií, a v tomto případě to nepovažuji za tvůrčí nedostatek. Za ten na druhou stranu pokládám terminátorskou vložku v posledních zhruba dvaceti minutách, nebýt jí, šel bych do čtyř slabších pěticípých. / Poučení: Máš-li den blbec, radši zůstaň doma. 3*+

plakát

Adagio (2023) 

Fuj, to byl nepříjemný film. Jestli se s něčím fakt nedokážu srovnat, je to úmorné vedro a tvůrci z Apeninského poloostrova ho dokázali dostat skrz monitor až ke mně domů. To od nich bylo opravdu záludné. Ne úplně rovní příslušníci silových složek, trio slepý / blbý / umírající, vedro, výpadky elektrické sítě, obří požár a zejména solí batikované tílko se postarali o vskutku nepříjemnou atmosféru a já jsem měl chvílemi pocit, že cítím nejen ten hyc ale i jeho pachové následky. Příběh samotný nebyl příliš složitý, tvůrci se ho ani nesnažili něčím ozvláštnit, nebo pozvednout, takže děj ubíhal vcelku očekávaným způsobem i směrem, aniž bych měl jakýkoliv problém s tím, abych odhadl, jak to celé dopadne. No, a tato předvídatelnost byla taky největší slabinou celého snímku (tedy kromě faktu, že jsem neměl komu držet palec). Nenudil jsem se sice, ale nadšením taky nehýkám. / Poučení: To by jeden neřekl, kam až může člověka dohnat jedna felace...

plakát

Odříznutí (2018) 

Když se sám nad sebou občas zamyslím, musím si vždy přiznat, že chybělo už jen velmi málo k tomu, abych byl plnohodnotným psychopatem. Takhle naštěstí necítím neodbytné nutkání k porcování ještě se mrskajících lidských nebo i zvířecích obětí, morbidní zvídavost nad otevřenou anatomií ještě nedávno žijících tvorů už ve mně ale pevně zakotvila. Když mi FeriusParfax tento německý thriller doporučila, příliš jistoty ve mně nevzbudila, protože klíčové slovo "německý" pro mě není ve filmové oblasti zrovna tím pravým lákadlem. No, ukázalo se, že mě výše zmíněná uživatelka buď hodně dobře odhadla, nebo má v genech podobný defekt jako já, ale touto záležitostí se u mě fakt trefila. Teutoni se tentokrát vybičovali k maximálnímu úsilí a spáchali snímek, u něhož mi ty dvě hodiny+ utekly jako tělesné tekutiny z pitevního stolu, příběh měl smysl, děj měl ten správný tah na branku, sedělo mi i obsazení, brutálně jsem se bavil nad přerodem vegetariánky Lindy a pochopitelně jsem si morbidně užíval všechny detaily z pitevny. Bavil jsem se na německý thriller nebývale, a kdyby Helmutům občas nehrklo v kukačkách (například: nefunkční pevné linky až na tu na pitevně nebo otravně klišoidní finále), odhodlal bych se zřejmě i k páté pěticípé, ale i tak je to za pevné čtyři kousky. / Poučení: Se správnou motivací dokáže člověk téměř cokoliv.

plakát

Devils (2023) 

Hmmm, množství mnou zhlédnutých snímků asijského původu v poslední době značně narostlo, až mě to vede k přímo cimrmanovské otázce: "Kde se to zastaví?" No, těžko říct, protože mě Kimův film zaujal a bavil, tak proč se hnát zpět k evropské či americké filmografii zamořené politickou korektností? Korejci si se mnou v tomto případě pohrávali a já jsem jim ty jejich finty spolknul jako tlustý, líný kapr návnadu. Proto jsem si taky zpočátku otráveně říkal, jak je chabé přijít po šestadvaceti letech s korejskou variací na výměnu obličejů, tvůrci mě ale časem dokonale vyvedli z omylu, profackovali mou nabubřelou sebejistotu a nechali mě osaměle přemýšlet o potřebnosti pokory. Abych jim zas ale moc nenafukoval ego, musím zmínit i fakt, že je v závěru kousl scénář (z důvodu nedodržování vlastních pravidel hry) bolestivě do míst, kde končí záda. Ale i přes tento nedostatek šlo podle mého názoru o zábavný (i když silně za vlasy přitažený) počin, který mě dokázal po celou dobu bavit a v němž se nikdo z korejských herců nepitvořil, ani zběsile nepřehrával, takže jsem si tuto záležitost v pohodě užil. / Poučení: Kde fyzický nátlak nic nezmůže, přebírá štafetu chemie. 4*-

plakát

Mladá dáma (2024) 

Na úvod musím poznamenat, že ve mně, na rozdíl od mnoha jiných uživatelů, svého času dvanáctiletá Jedenáctka nevzbuzovala žádné intenzivní pedofilní touhy a po dnešku mohu s klidným svědomím přijmout fakt, že mi nezpůsobí mokré sny ani jako dospělá. Netflix mě tentokrát skutečně překvapil a svým způsobem i zklamal. V současnosti je už snad všem jasné, že se k pohádkám nedá přistupovat jako za temných, starých časů, kdy byl svět pouze dvojpohlavní a kdy plnou plátovou a dvouručák vláčeli jen ti tupější, osvalenější jedinci- spermoňové. Ne, ne, v dnešní progresivní době se musí každá princezna dostat z potíží sama, přestože drží při štípání dříví sekeru takovým způsobem, že je znalému člověku jasné, že by zimu nepřežila. Já jsem ale očekával, že se hlavní hrdinka v průběhu děje vášnivě přicucne ke svalnaté dceři kováře a kde nic, tu nic. CGI byla zčásti velice vyvedená, zčásti chabá, psychopatická matka mi připomínala spíše mantikoru a děj mě příliš nebavil, ale nadšeného speleologa byste od obrazovky museli zřejmě odsekat cepínem. Byla to prostě hlavně jen další variace na Girls Power, pro mě tu a tam zajímavá, povětšinou trochu nudná, občas nechtěně humorná (popálený drak!!!), ale o zábavě to zas tolik nebylo. Díry v logice byly místy až obludné; nedokázal jsem například pochopit, že se úvodní propast nestala pro žádnou nositelku krevního vzorku osudnou. Vzhledem k tomu, že mi představitelka hlavní hrdinky nebyla tak úplně potěchou pro oko, nedokázal jsem si užít ani ten pomalý striptýz, na druhou stranu si plně uvědomuji, že mohlo být i hůř jako ve filmu Princezna. / Poučení: Dostaneš-li se do potíží v temné jeskyni, hledej víceúčelové červy.

plakát

Tina a Vore (2018) 

No ty Vore! To jsem si k dnešnímu dopoledni zase dopřál podivnou podivnost. Krátce potom, co film skončil, jsem si ještě myslel, že si ve svém komentáři / recenzi postěžuji na pomalu plynoucí děj, ale neudělám to, protože si prostě nedokážu představit zpracování tohoto příběhu ve svištivém tempu. Takže ano, šlo o výrazně pomalou záležitost, milovníkům akčních snímků tak dávám maximálně dvacet minut (při mocném sebezapření), ale mě se výsledek švédsko- dánské dělby práce vlastně líbil. Snímek by měl vidět každý nadšený antropolog, protože by tohle setkání se slepým ramenem evolučního vývoje prostě musel ocenit, naopak dentisté a jejich příliš citlivé oběti by si měli tuto podívanou ve vlastním zájmu odpustit. Tvůrci vypustili do světa opravdu zvláštní propletenec žánrů; jednu chvíli jsem sledoval procítěné, smutné drama, abych se vzápětí marně snažil vymazat z paměti bizarní lesní scény, které se mě snažily přesvědčit o tom, že nejskvělejšího sexuálního prožitku lze dosáhnout za pomoci vaginální mykózy. No, nejsem už nejmladší, viděl jsem a zažil už kdeco, takže teď nebudu předstírat šok nebo znechucení, ale věkem a zážitky dosud neerodované generaci a zjemnělým estétům bych film raději nedoporučoval. Tina / Reva mi byla i přes svůj netypický vzhled a svérázné vystupování každopádně sympatická a u snímku jsem se i přes více než poklidné tempo vůbec nenudil. / Poučení: Los, nejlepší přítel trolla.