Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kolem roku 1921 je ve Španělsku přepaden armádní vlak se zbraněmi a veškerý náklad je ukraden. Stopy vedou mezi anarchistické hnutí, které připravuje revoluci. Z Madridu je do Barcelony povolán nesmlouvavý policista Aníbal Uriarte (Luis Tosar), aby do případu vnesl nový pohled na věc a především v co nejkratším čase přišel na to, kde se zbraně ukrývají. Hned po svém příjezdu však odhaluje, že barcelonská policie udržuje kontakty s nepříliš ctihodnými občany v čele s Baronem (Manolo Solo), který nejen že vede zábavní podnik, ale je namočený i do vydírání a kuplířství. (C0r0ner)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (43)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Pánové, je čas se pobavit, ne? Je to tu jak na pohřbu…“ Španělé opět nezklamali a na filmu si dali pořádně záležet. Už to vyobrazení města se moc podařilo, na pohled přenádherná Barcelona, pod povrchem ovšem zkažená a špinavá. Přispívá tomu i skvělý vizuál a pečlivé vykreslení dobové atmosféry, se kterou si tvůrci vyhráli, dýchá na vás z každého záběru. Postavy se též podařily, především tedy hlavní hrdina, tajnůstkář s neznámou motivací (Tosara mám spojeného se Zatímco spíš, takže docela změna, ale tenhle pán má charisma na rozdávání, tudíž bez problému). Nechybí ani nějaké ty podařené přestřelky, bitky či honičky, akcentování sociální otázky pak bylo zcela na místě, souvisela totiž (i historicky) se vším. Jediné, co mě trochu zklamalo, byl až zbytečně moc „cool“ konec (stupidní „podrážka“ a nesmrtelnost 1 z postav mu příliš nepomohly). Celkově dávám silné 4*. „Měl by ses přidat k nám. Mohli bychom vytvořit svoji vlastní akční skupinu.“ - „Policajt v anarchistické akční skupině?“ - „Policajti jsou taky pracující, ne?“ ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Jsem na filmové vlně, tedy otevřeně přiznávám, že odpouštím vše, co by se dalo vytknout. Kamera tuze podmanivá, zcela mě okouzlila, tak nádherné záběry se málokdy vidí (plus hravost se světlem a stíny, krása). Luis Tosar výborný a je úplně jedno, jestli je policajt, kapitán, podvodník, vyděrač či obyčejný muž se slabostí pro ženy. A ať se na to dívám z jakéhokoli úhlu pohledu, pořád mi vychází, že na každé straně barikády (odbory, vykořisťovatelé, policie, vláda) jsou upřímní idealisté, stejně tak jako hnusní hajzlové.. ()

Reklama

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Ja dobové gansterky mám do cela v obľube a toto celkom Španielom vyšlo. Hlavne im vyšla voľba hlavného hrdiny , lebo si neviem predstaviť tento film bez  Luisa Tosara. Ten do tejto role zapasoval ukážkovo a i keď som skoro do posledku nevedel či je na strane dobra alebo zla, nejak mi to aj tak bolo jedno, hodil sa k obidvom stranám. Naozaj geniálne zahraná rola, bez tohto pána, by film veľmi utrpel, ale bol tu, takže sa mohol vrhnúť do mafiansko-.policajnej vojny. Jediná chyba filmu je v tom, že je zbytočne naťahovaný. Na viac ako dve hodiny film tej energie nemá, sú tu slušné akčné sceny, ale na takú dĺžku filmu, je to aj tak málo. Kamera a cela tá remeselná stránka či výprava boli prenádherné, takže jediným negatívom, ktoré som našiel bola stopaž a tak sa tam vytváral priestor pre hluché miesta. Slabé 4*. ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Brilantně promyšlená kriminálka odehrávající se ve dvacátých letech v Barceloně, kde půlka města drží stávku, policejní vyšetřovatelé se chovají jako gangsteři a v ulicích zuří anarchistické nepokoje. U hlavního hrdiny, policisty z Madridu, který přijíždí do města pomoct pátrat po pachatelích vlakové loupeže, téměř až do konce není jasné, jestli jde o křivého podrazáka nebo o mazaného super-klaďase, co chce všechny přechytračit a dovést ke spravedlnosti. Tyhle dva názory na něj se každou chvíli střídají, následkem čehož je film emocionální horskou dráhou, v níž každá z mnoha postav má svůj dramatický oblouk, četné příběhové linie se navzájem protínají a reagují na sebe, složitý příběh prochází komplikovaným vývojem a řadou překvapivých zvratů, vyšetřování se ubírá nepředvídatelnými směry a ještě se do toho podařilo nacpat feministickou rovinu, kritiku státního režimu a policejních sil i několikanásobný motiv pomsty. Po filmařské stránce čistá práce (včetně akčních přestřelek a rvaček), možná až na sporadické technické limity (automobilová honička, při níž oba vozy jednou tak 40 km/h), ale i ty obvykle z větší části zamázne skvělá a zřejmě i dost drahá retro výprava. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Vojensko-političtí mocipáni, zkorumpovaní policajti, bohatí továrníci, ctihodní grázlové, anarchisté ostří i anarchisté mírní, ti všichni chtějí svůj kus koláče. Jen aby ho měl kdo udělat, když je to samá stávka a revoluce.. Ať už Gaudí listuje v zatím tenkém stavebním deníku, nebo se siluety skrývají za pověšeným prádlem, kameraman vládne. Štědrost výpravy je nepřehlédnutelná, noirové pocity adekvátní a Luis Tosar, v jehož hustém hvozdu nad očima by se klidně ztratil dospělý člověk, svého nejednoznačného Baska vybavuje prudkým charismatem. Za závěrečný střelecký festival však jdu s hodnocením dolů, tam paradoxně Gun City zvlhl střelný prach.. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (2)

  • Vo filme zaznie viackrát slovo "Vasco". Španieli takto nazývajú rodených Baskov, ktorí sa narodili a žijú na severovýchode krajiny. (MikaelSVK)
  • Väčšina natáčania filmu prebiehala na severozápade v Galícii, no filmári pracovali aj v katalánskej Barcelone. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama