Režie:
Baz LuhrmannKamera:
Donald McAlpineHudba:
Craig ArmstrongHrají:
Leonardo DiCaprio, Claire Danes, Zak Orth, Jamie Kennedy, Dash Mihok, John Leguizamo, Paul Sorvino, Brian Dennehy, Vondie Curtis-Hall, Paul Rudd (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (437)
Jedno z nejznámějších dramat od Williama Shakespeara v moderních kulisách a pod taktovkou Baze Luhrmanna, jenž do této látky vnesl čerstvý vzduch v podobě svého nezaměnitelného stylu. Tato verze Romea a Julie Vás tedy zaujme netradiční kamerou, poutavou výpravou a moderním soundtrackem, jenž působivě dotváří celkový dojem. Pokud tedy hledáte dobře známou klasiku v moderním kabátě, zde jste správně. Skvělá práce! „Did my heart love 'til now? Forswear its sight. For I never saw true beauty 'til this night.“ ()
Jeden z mých favoritů. Dokonalé moderní zpracování s originálními dialogy, skvělý soundtrack + spousta bláznivých maličkostí, na které člověk narazí až po několikátém zkouknutí - např. Paris na maškarním plese v kostýmu amerického kosmonauta. Pro mě jeden velký filmový orgasmus od začátku až do konce. ()
Zřejmě napíšu tomu šulinovi Luhrmannovi, aby mi vrátil 2 hodiny života, které jsem ztratil s touhle neskutečnou sračkou. Tvůrci snad ani nemohou myslet vážně tvorbu něčeho tak strašně zbytečného, jako je tento paskvil. Výprava jako prase a tenhle nesledovatelný hnus měl být jako výsledkem? Tohle bylo nakopání všech diváků do prdele. Leonardo DiCaprio patří mezi moji malou skupinku oblíbených herců a doteď jsem na něj nedal dopustit. Když jsem ho ovšem teď uviděl hrát toho nesnesitelně otravného mlíčňáka, kterého by odfoukl i lehký vánek, tak se mi zvedal kufr. Ze 17 filmů, kde jsem ho k dnešnímu dni viděl, byl tady naprosto bezkonkurenčně nejhorší. Tento film byl pro Shakespeara krutější trest, než kdyby byl análně znesvěcen tlupou nadržených negrů. Chtělo by to mít trošku soudnosti a cti ke kinematografii, potom by nebylo možné pustit do éteru takovou neuvěřitelnou píčovinu, která měla shořet ve střižně se všemi, co přiložili ruce k dílu a zapříčinili vůbec její vznik. Něco tak debilního a nudného jsem neviděl dlouhé roky. Černé transky a větší výskyt buzerantů na krychlovém metru, než je k vidění na těch jejich LGBT průvodech, odmítám úplně komentovat v rámci zachování zdravé hranice svého adrenalinu. Kromě občasného pěkného hudebního tónu se mi v tomto případě nelíbilo na snímku vůbec nic. Až mě někdy někdo nasere, tak vím zcela bezpečně, který film tomu hajzlovi doporučím. Tohle byla zřejmě největší píčovina, jakou jsem viděl za poslední roky. ()
Tenhle film má u mě asi smůlu v tom, že jsem ho viděla až po Moulin Rouge, kde mě ta Luhrmannova hra s přeplácaností až kýčovitostí zas až tak nevadila, ba naopak (čemuž jsem se sama divila). Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš, takže podruhé už jsem měla jen pocit deja-vu. Nebo že by se na tomhle filmu Luhrmann teprve rozvičoval? ()
Nejklasičtější romantická tragédie se dočkala modernizace a převedení do současnosti, kde se Montekové i Kapuleti prohánějí v našlapaných kárách a místo kordů tasí pistole. Zato ta květnatá mluva, ten jazyk, který dělá Shakespearea Shakespearem zůstal na svém místě a dělá z filmu opravdu nevšední zážitek. Baz Luhrmann navíc ví, jak pracovat s kýčem a příběh, který je zárukou kvality už jen pro svůj původ doplnil o promyšlenou formu, která povětšinou bere dech, ať už jde o vypiplanou mizanscénu, proměnlivý framerating, kinetiku kamery, spoustu malých detailů nebo celkovou teatrálnost filmu. Více netřeba dodávat, někoho tento nevšední zážitek nadchne pro své originální pojetí klasiky, které ale zůstává film věrný a dokonale naplňuje účel divadelní adaptace, jiným se ze stejných důvodů může zhnusit. Pro mě tahle adaptace převyšuje všechny ty strojené a mrtvolné adaptace, které pouze otrocky inscenují původní texty. Romeo a Julie Baze Luhrmanna je ryzí autorský počin. Pro mě kouzelné. 95% ()
Galerie (37)
Zajímavosti (19)
- Tak jako většina Shakespearových prací, je i Romeo a Julie napsán v jambickém pentametru. Pete Postlethwaite, představitel otce Laurence, je ve filmu jediným hercem, který při řeči používá tuto metodu. (novoten)
- Nejpravděpodobnější kandidátkou na hlavní ženskou roli byla dlouho Natalie Portman. Ta dokonce natočila předběžně několik scén s DiCapriem, ale tvůrcům se jejich souhra příliš nezdála. Sám Baz Luhrmann řekl: „I když je to fantastická herečka, je to stejně tak i malá holka a Leonardo měří přes 180 cm. Je mu 21, ale umí vypadat na 18. Díky ní ale vypadá na 21 a v tu chvíli už najednou všechno vypadá příliš neslušně.“ (novoten)
- Julii si mohla zahrát Kate Winslet, zdála se však režisérovi na roli příliš stará. (ČSFD)
Reklama