Kde se země chvěje

V Tokiu 80. let se odehrává příběh milostného trojúhelníku. Záhadná bývalá emigrantka je obviněna z vraždy svojí kamarádky, která měla vztah s místním fotografem. (Netflix)

Recenze (72)

Spiker01

Alicia Vikander v Japonsku..o čem to bylo už po pár týdnech nevím. Nechápu moc nosnou myšlenku, jež stála za zfilmování. Na Netflixu si film pustí patrně jen omylem ti, jež bezmezně obdivují tuto švédskou krásku, podobně jako já, jinak skutečně nemám co doporučovat...5/10 ()

Davies182

Fajnová směska snad všech možných filmových žánrů kromě komedie. Kupodivu se to celé nezvrhne do smysl nedávajícího guláše, ani to za ty skoro dvě hodiny nestihne nudit. Nečekal jsem navíc kdovíjaký kulervoucí závěr ani šokující pointu, takže Netflix dnes večer nevypínám naštvaný - prostě si to pusťte jako takové netradiční romantické drama s prvky thrilleru, a zklamání se nemůže dostavit. A Vikander je skvělá! ()

Padme_Anakin

Kde se země chvěje, tam je Alicia Vikander, no a kde je Alicia Vikander, tam se já tetelím blahem. Tahle okouzlující švédská herečka vytrvale otřásá mou topkou a film od filmu mě utvrzuje v tom, že ji do té své desítky nějak propašovat musím. V roli introvertní Lucy působí křehce, půvabně a tak trochu podivínsky, žije v Tokiu, pracuje jako překladatelka a z jejího osamělého bytí ji vytrhne setkání s místním fotografem... Líné tempo mi přišlo vhod, vyprávění životního příběhu skrze vzpomínky se mi zamlouvalo a to lehounké mysteriózno mi sedlo. U mě spokojenost. ()

Morholt

Na můj vkus příliš pomalé. Chápu, že od podobně laděného příběhu člověk nemůže čekat nějaký zběsilý spád, nicméně alespoň od poslední třetiny jsem si sliboval, že atmosféra zhoustne a režie začne alespoň klusat. Ale bohužel. Příliš se mi nelíbil ani moment vzniku milostného trojúhelníku resp. chvíle, kdy vyjde něco jako nevěra najevo. Tenhle moment, pro celou story dost důležitý, mi přišel až moc neuměle uplácaný. Co se mi naopak líbilo byla kamera, celkově atraktivní japonské prostředí a nakonec i atmosféra osmdesátek, která sice nebyla tak výrazná, ale něco do sebe měla. Největší devízou je ale Alicia Vikander, která patří k herečkám, na které se dívám rád v jakémkoliv filmu a tenhle není výjimkou. Především ona to v mých očích tahá na lehký nadprůměr. 60% ()

Vavča

Alicia Vikander jako překladatelky Lucy ztracená v Tokiu, která je relativně introvertní, dokud nepotká jednoho mladého domorodce, co je posedlý focením, a také jejím focením... Atmosféra 80.let v Japonsku podle mě pěkně vystihnutá, ale to není hlavní, co se mi na filmu líbilo. Lehce tajemným, jakoby obyčejný příběh s psychedelickou atmosférou, kde zcela exceluje Alicia Vikander, která si není jistá, co se jí zdá, co je skutečné. Velmi povedený hudební doprovod, fantastická kamera při výletě na ostrov Sado vůbec celkově mizanscéna je perfektně pojatá, vytváří komorní dojem, něco blízkého a povědomého. Po všech stránkách povedený a nápaditý film, kde i další hlavní herci zastávají svoje party dobře. Ale Alicia mi vyrazila dech podruhé v krátké době a překvapila, jak moc tvárná herečka je. Doporučuji, repríza bude. ()

Zajímavosti (3)

• Vo filme je spomenuté, že po zemetrasení prichádza vták, ktorý spieva. V skutočnosti je to mýtus. (megajalec)