Reklama

Reklama

Králíček Jojo

  • USA Jojo Rabbit (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Být v nacistické Třetí říši malým blonďatým klukem znamená poměrně dost přímočarou kariéru. Tedy aspoň na jejím začátku. Jedním z prvních kroků je členství v organizaci Hitlerjugend, čili v „Hitlerově mládeži,“ což obnáší trochu vojenského drilu, pálení závadných knih, vyhazování věcí do vzduchu, nenávidění židů a podobné hraní si na vojáčky i na válku. A to v partě se spoustou Hitlerovi též velmi oddaných kamarádů. Smysl a cíl to má jednoduchý: stát se řádným a plnohodnotným nacistou. A tím chce být i desetiletý kluk Jojo (Roman Griffin Davis), kterému v tom pomáhá jeho imaginární přítel, tak trochu nablblý Adolf Hitler (Taika Waititi). Adolf Jojovi radí v různých životních situacích a podporuje jej v jeho správném náckovství. Zlom v Jojově životě nastane v okamžiku, kdy zjistí, že jeho maminka (Scarlett Johansson) ukrývá v podkroví židovskou dívku (Thomasin McKenzie). Od té chvíle musí malý Jojo čelit svému vlastnímu zaslepenému nacismu a s tím mu jeho vymyšlený Hitler už může jen velmi těžko poradit. I když se docela snaží. (Cinemart)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (843)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Filmy Taiky Waititiho rozhodně netrpí přemyšleností, což nemyslím ve zlém. Prostě to všechno na člověka háže a co se chytne, to se chytne - a protože to je vtipný a inteligentní tvůrce, tak se vždycky najde dost toho, co se opravdu chytne. Paradoxně právě díky tomu, co se nechytne, působí pak jeho věci tím bezprostředněji a opravdověji - jejich chyby a ne stoprocentní trefy do černého z nich dělají dýchající organismy. Jenže v případě Jojo Rabbita se Waititi pustil na extrémně tenký led, satira tohohle druhu může skončit nejen trapně, ale rovnou neeticky, nezodpovědně a možná i žalovatelně, což si všichni v týmu až moc uvědomují. Je jasné, že nad tímhle scénářem si lámaly hlavu nejspíš desítky lidí pověřených studiem, aby nehrozila žádná nezvládnutelná kontroverze - a to je první krok směřující proti Waititiho silným stránkám. Ten film si na sebe dává moc velký pozor a opakovaně se ujišťuje, aby nemohl být vykládán nevhodně - a na to Waititiho hyperaktivní duch není připravený. Takže tu je sice řada velmi vtipných gagů, bravurní vedení herců (vyzdvihnout se určitě musí perfektní Roman Griffin Davis, ten kluk je obrovský talent) a několik silných okamžiků, ona energie mířící k emocionální katarzi, jakou nabízel Hon na pačlověky, tu ale nedosahuje plné míry. Že poselství je jednoduché, by nevadilo, kdyby bylo emocionálně silné - což bohužel není. Předně proto, že k ničemu jinému film směřovat nemůže ani nesmí. Nedivím se, že pak na někoho bude působit zbytečně - jako že říká něco zcela očividného. A taky mechanicky, epizodicky a tonálně nevyrovnaně - protože takový je, protože každá jedna scéna byla opakovaně ošetřována a pilována, aby se nevymkla, až celek ztratil jasnou linku a vyrovnanost. Výsledek je pro mě pořád dost dobrý i v rámci těchto limitací. Dalo by se to pak ještě posunout na další rovinu a ptát se, proč toto téma vůbec zpracovávat prostřednictvím humoru, když pointa na něm nijak nezávisí a všechny dějové oblouky a smysl jsou zcela vážné. Humor je do tohohle filmu vložený, aniž by k něčemu dalšímu sloužil - dá se asi bavit o nějaké absurditě, ale ta by nakonec byla i v dramatu. Tady jsem ale ochotný přistoupit na vysvětlení, že tu je humor, protože Waititi je komik a chce ho tu mít. Jojo Rabbit je další film v řadě, ke kterému píšu komentář, který vyznívá poměrně negativně i přes vysoké hodnocení - poslední dobou se holt pro mě vyrojilo víc filmů, u kterých se potvrzuje, že aby byl film hodně dobrý, nemusí být dokonalý. Jojo je silný ve svých okamžicích a ztrácí jako celek. Ale i to se dá. 70 % ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„JSI TROCHU VYCHRTLÝ A NEOBLÍBENÝ A NEUMÍŠ SI ZAVÁZAT TKANIČKY, AČKOLIV JE TI UŽ 10 LET. A PŘESTO JSI TEN NEJLEPŠEJŠÍ NÁCEK V NĚMECKU...“ /// Vypadalo to na ujetej film, ale nakonec se z toho vyklubalo drama… o lásce? Tak hlavně tady o tu zrůdnou fašistickou ideologii, která je servírována odlehčenou formou, která rozhodně pobaví. Taika Waititi je trochu „jinej“. Jeho smysl pro humor nesedne každýmu, ale tady… asi taky ne. (Třeba i kvůli tomu Hitlerovi.) Mě jo, ale problém jsem měl s jinejma věcma. Třeba s tím, že i když se tady dějí zlý věci, tak mě to nechávalo celkem chladným. Což platí i o Scarlett. Vynahradil mi to Sam Rockwell, ale na víc jak tři hvězdy to prostě není. Výsledkem totiž není ani zdařilá satira, ani silný protiválečný drama. Od všeho dostanete kousek. Jednotlivě to funguje. Jako celek už to takovej šlágr není. Možná kdyby to drama šlo stejně jako humor „přes hranu“. Možná… Víc jsem se rozepsal TADY. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Caging Skies“, kterou v roce 2008 napsala Christine Leunens, neznám. 2.) Máme doma malýho nácíčka, kterej se chce naučit něco novýho o Židech. 3.) Thx za titule „JustMeeKatie“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Králíček, co rozsévá bobky absurdnosti. Ano, v jistém ohledu tenhle počin na mě působil absurdně. To nemusí být nutně zápor, ovšem stejně tak tenhle ráz filmu dodal značnou vypravěčskou nevyrovnanost. Nicméně hlavní přednost filmu vidím v jeho invenčním uchopení, čímž se většina tvůrců ve válečném žánru příliš nezaobírá. A to tenhle snímek odštěpuje od zbytku spřízněných počinů. Taika Waititi zaštítil svůj režijní výtvor scénářem, neopomenul pro sebe napsat roli imaginárního Hitlera v komediálním rozměru, jenž se přátelí s desetiletým hlavním hrdinou zvaným Jojo, kterého zaslepila nacistická ideologie. A komediální výstupy Taika Waititiho v roli Hitlera (namaskovaný byl nepovedeně) kazí co se dá a naprosto ničí vypravěčský rytmus. A přitom nápad na satiru totalitních režimů je trefný, sice nijak extra objevný, v konečném kontextu je to ale celkem funkční. Jistě, za cenu obětí. Za oběť padla napínavost příběhu. Když totiž je v domě ukrývána židovská dívka, tak to svádí k nejedné pekelně napínavé situaci, kdy se čelí jejímu prozrazení gestapu, které skutečně dorazí na místo udání. V celém filmu je vlastně taková vyhrocená scéna jen jedna, což je škoda. Větší prostor dostaly vzájemné poznávací dialogy mezi Jojem a židovkou Elsou, které ne vždy zabavily. A někde mezi nimi kmitá hvězdná Scarlett Johansson a hrozba špagátu (viz film). Hlavními protagonisty příběhu, dojemného i nevšedního, jsou však především dětští hrdinové, kteří dovedně zprostředkovali krutost i dojemnost války, vměstnanou do dialogu. Roman Griffin Davis a Thomasin McKenzie jsou rozhodně originální a zapamatovatelní představitelé a jejich rozhovory v podkroví filmu jednu dobu dost vládnou. Akční složka představuje jen nepatrný zlomek v téměř dvouhodinovém filmu. A je znát, že úmysl s ní šetřit, byl celkem promyšlený, neb vynikne následná drastičnost a dramatičnost vyprávění. Dojde na zúčtování s imaginárním Hitlerem, na vyprofilování zla s lidskou tváří (scény se Samem Rockwellem) a dokonce nechybí ani propašovaná komika od Rebel Wilson. A v tvůrčím štábu nalezneme výraznou českou stopu. A i inspirace českým filmem Musíme si pomáhat je nepřehlédnutelná. Snímek má své slabiny, určitě vázne hlavně dynamika a napětí, načež to působí poněkud roztahaným dojmem. Waititi a spol. si nalezl optimálně nevšední studii ideologických útvarů a předložil svůj svérázný pohled na ně. S kvalitním osazenstvem dosáhl potřebných satirických kvalit. 7/10 ()

Nin 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelný mix dramatického lidského příběhu z druhé světové a bláznivé komedie. "Dramedie" není nic nového, ale nepamatuju si, jestli jsem vůbec kdy viděl něco v tomhle ohledu tak kvalitativně vyváženého (příběh je krásný a vtipy jsou boží) a tak rychle se proměnlivého - člověk ani nestačí utřít slzy a už se zase šíleně nahlas směje. Králíček Jojo je navíc úžasně natočený a herci jsou jeden lepší než druhý, dokonce i hlavní roztomilý kluk do filmu neuvěřitelně sedí a hrát umí. Naprostá paráda. Jeden z nejzajímavějších, nejvtipnějších... a nejlepších filmů o nacismu. (10/10) ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Neviděl jsem Co děláme v temnotách, nemusím Hon na pačlověky, zbožňuju Thora: Ragnarok, těším se moc na Králíčka Joja.... Přesně s takovým vztahem k Taikovi Waititimu jsem do kina na jeho nový film Králíček Jojo šel. Jojo mi už z prvních informací, fotek a trailerů neskutečně sedl, moje očekávání poté zvýšila výhra Ceny diváků na Filmovém festivalu v Torontu a potvrdila ho i většina převažujících nadšených reakcí. A o to víc jsem nadšen z faktu, že jsem nečekal nadarmo a dostal jsem ke konci roku parádní kino zážitek s párádním filmem, který si v brzké době rád zopaknu, protože je prostě skvělý! Waititi se ve své novince nevyhýbá svému stylu humoru a pokud vám humor Taiky Waititiho nesedne tak dost možná podepíše váš ortel nad jeho novinkou. Waititiho humor ale zůstává dokonalý v tom jak, že Waititi servíruje vtípek za vtípkem ale zároveň s nimi dokáže vést děj dopředu a nejde o humor, který film brzdí. Zároveň si ale Waititi vybral opravdu náročnou tématiku- Je hodně snadné v Jojovi vidět jen pouhou satyru, která si dělá prdel z 2. světové války, nacizmu nebo nenávisti vůči židům, zároveň ale vypráví příběh jednoho chlapce, kterému propaganda jeho vlasti vymyje mozek a jak tak dospívá mu začne docházet, že nic možná není tak jak se zdá. Jenže je to pořád kluk, který chodí do Hitlerovy mládeže, chce povraždit co nejvíce židů a má za imaginárního kamaráda Adolfa Hitlera. Jenže přitom si ještě pořád neumí zavázat tkaničky a především mu dělá problém zabít už jenom králíka. Waititi si díkybohu pohlídal casting a do role Johanesse obsadil Romana Griffina Davise, který naštěstí umí nejenom hrát ale je přímo fenomenální! Waititi u postavy Joja našel ideální míru mezi postavou, která je fanatickým nacistou a zároveň má být divákovy sympatická a vyšlo mu to. Jojo totiž celý průběh událostí prožívá se svojí dětskou naivitou a většinu věcí si pochopitelně ještě neuvědomuje. Chce jen být tím nejlepším vojákem své zemi, chce sloužit svému vůdci a chce se zbavit oněch děsivých židů. Davis je sympatický klučina, který dokáže prodat všechny humorné scény, zároveň dokáže přitvrdit na vážnou notu a především je na něm skvělé to, že působí jako úplný antinácek což je vlastně podoba jak má postava Joja působit. Králíček Jojo tyhle momenty plné dětské naivity a slepé víry skvěle využívá a Davis tuhle postavu zahrál tak báječné, že mu věštím slibnou budoucnost. Režisér Taika Waititi tu je jinak jako Adolf Hitler. A i opět zde platí, že Waititi nechtěl být tou nejpřesnější verzi Füehrera. Podle samotného Waititiho byl Hitler doslova prostě a jednoduše čurákem a Waititi se ještě pokusil Hitlera ze záhrobí naštvat tím, že sebe jako polovičního žida obsadil do role právě Hitlera. Waititi si tuhle parodickou pózu neskutečně užívá a díky Waititimu je dokonce možné si chvílemi tuhle idolizovanou verzi zamilovat už proto jak si utahuje ze skutečného Hitlera, cpe Hitlerovy známé přednesy s nadsázkou a snaží se být tak nevěrohodně cílevědomě jako skutečný Hitler. Jenže i zde platí, že tohle je celý dokonalý, autorsky promyšlený záměr, který funguje neskutečně parádně a Waititiho Hitler je nyní pravděpodobně moje nejoblíbenější ztvárnění vůdce všech dob. Parádní výkon tu předvádí i Scarlett Johansson, která tu hraje matku, která svého syna od nacizmu netáhne i když je jí to proti srsti, zároveň ale tajně pomáhá židům a bojuje proti své vlasti, kterou vlastně aktuálně nesnáší. Postava Johansson chce být ale především pořád dobrou matkou a kdyby si měla vybrat mezi svým synem a spasením židů tak by neváhala. Johansson tu především hraje ženu, která je na vše sama, musí se starat sama o syna, potýkat se s rodinnou ztrátou a především se vyrovnávat s faktem, že díky svému srdci jde o život nejen jí ale i jejímu milovanému synovi. Je to ale pořád žena, která ani v těžkých chvílích neztrácí nervy a i krušné chvíle přežije se svým humorem. Johansson je tu opravdu skvělá, je ale nutné zmínit, že stejně jako u Waititiho Hitlera platí, že film sází krom na Joja ještě na jednu mladší postavu. A to Elsa v podání Thomasin McKenzie. McKenzie má společně s Jojem parádně budovaný vztah, který se od vzájemné nenávisti (on nacistický fanatik, ona židovka) postupně buduje v něco víc. Postavu McKenzie jde v tomhle směru snadno odsoudit hned za začátku, i jí se ale časem podaří získat si divákovo srdce. I McKenzie by mohla v budoucnu něco ještě reálně předvést. Skvěle si Waititi pohlídal i obsazení vedlejších roliček jako Stephen Merchant v roli agenta gestapa, Archie Yates jako 2. nejlepší kamarád Joja (první je Adolf) Yorki nebo Alfie Allen nebo Rebel Wilson v roli členů výcviku Hitlerovy mládeže. Především u Wilson platí, že má po dlouhé době šanci být vtipná než v její klasické podobě a dokáže ukázat i jiné stránky svého komediálního charizma. A nesmí se zapomenout ani na Sama Rockwella. Rockwella mám hodně rád a jsem rád, že v poslední době dostává dost výrazných hereckých příležitostí, postava Klenzendorfa poté neoplývá jeho klasickým charizmatem a právě on dostává ve finále na starost ty nejvtipnější scény. Zároveň má ale postava Klenzendorfa v rukávu pár skrytých es kvůli kterým si ho zamilujete i z jiných důvodů a budete ho brát i jinak než jako odporného nacistu. Přes stránku výsměchu nacizmu je Králíček Jojo skutečně chytrou zábavou, která si nedovolí zapomenout snad na jedinou možnost si z nacizmu vystřelit ještě víc. Nechybí odkaz na konspirační teorie o jistých experimentech, pálení knih nebo především geniální scénu s pozdravem " Heil Hitler". Waititi především párkrát stočí na opravdu vážné scény, které ale fungují a Waititi dokonce předvede jednu funkční válečnou sekvenci, která si ale pořád nedovolí opomenout jeho komediální styl. A zvládá to. Králíček Jojo odbočky do vážnějších vod zvládá stylově a nabízí i něco víc než jen pouhopouhou odlehčenou zábavu. Waititi si tu naopak dle mě ukousl až příliš velký kus koláče a spokl ho i s navijákem. A především si Taika zase pohlídal vizuál a Králíček Jojo vypadá náramně. Kameraman Mihai Malamiare Jr., který stojí třeba za Mistrem si obrazovou stránku taky pohlídal a krom všeho u Joja servíruje také obrazově parádní zážitek. A do toho zazní Beatles i David Bowie a já si vlastně říkám co bych od Králíčka Joja chtěl víc. Králíčku Jojovi bych ve finále nejvíc vytknul..... Možná posledních 30 sekund, které se i přes parádní dobrovod zvrhli do něčeho co jsem spíš nepotřeboval. Jinak ale hlásím totální nadšení a přeju tomu filmu co největší úspěch co jde. Takhle parádně chytrý, zábavný a dojemný film člověk nevidí každý den a je to opravdu parádní zážitek. Waititi mě nezklamal a i když nemám rád fotbal, budu mít jeho novinku Next Goal Wins s Michaelem Fassbenderem v hlavní roli určitě v seznamu nejočekávanějšch filmů příštího roku. Waititiho vizuální styl a humor mi totiž skutečně sedne a především prostě natočil tuhle parádu. Naprostá spokojenost! Viděno v kině: 2x () (méně) (více)

Galerie (37)

Zajímavosti (43)

  • Poté, co si si maminka (Scarlett Johansson) rukou načerní tvář od sazí z krbu, tak v další scéně (při tanci) má již úplně čistou ruku. (montywalsh)
  • Kapitán Klenzendorf (Sam Rockwell) má na stole proslulý český popelník s lední medvědicí Norou, která byla prvním ledním medvědem v ZOO Praha. Žila tam ve 30. letech 20. století. (Veronika000)
  • Na konci filmu můžeme vidět, jak Němci používají k boji prakticky jakékoliv střelné zbraně bez ohledu na to, jestli jsou zastaralé nebo původně patřily cizí armádě. Je to odkaz na to, že se nacistické Německo v závěrečných bojích snažilo použít cokoli, co mělo k dispozici. (Jimmy15)

Související novinky

Chris Evans ztvární legendárního herce

Chris Evans ztvární legendárního herce

06.01.2022

Od té doby, co Chris Evans (Avengers: Endgame) opustil Marvel a vydal se vstříc novým projektům, daří se herci točit poměrně zajímavý žánrový mix. Brzy jej uvidíme v animáku Lightyear o Buzzi… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Vyhlášení výsledků 92. Oscarů

Vyhlášení výsledků 92. Oscarů

10.02.2020

Před pár desítkami minut skončilo vyhlašování výsledků 92. ročníku Oscarů a letos se zase jednou psala historie. Cenu pro nejlepší film si totiž odneslo vůbec poprvé v historii cizojazyčné drama… (více)

Ceny BAFTA – výsledky

Ceny BAFTA – výsledky

03.02.2020

73. ročník udílení Filmových cen Britské akademie je za námi, kdo slaví, a kdo naopak odešel domů s prázdnou? Nejlepším filmem bylo nakonec zvoleno válečné drama 1917 Sama Mendese. Snímek si odnesl… (více)

Reklama

Reklama