(série)
  • USA The Haunting of Hill House (více)

Epizody(10)

Roztříštěná rodina bojuje se strašlivými vzpomínkami na svůj bývalý domov a děsivé události, které je z něj nakonec vyhnaly. (Netflix)

Recenze (174)

dr.horrible

“Vezie ich ku striebornému stolu. Vezie ich k chorobe a žialu a smútku a smrti, a tie zuby ich roztrhajú zaživa jedného po druhom.” Psychologická depka roku, evidentne inšpirovaná Kubrickovym Shining, prevedená v rozdielnom žánri, s rozdielnymi prioritami, a zároveň od Shining snáď prvý horor, ktorý z toho dokázal vykorčulovať so cťou a uspokojivo uzavrieť svoje univerzum. Mimo záveru pripadá na jednu circa hodinovú časť zhruba desať minút hororu a keď to príde, tak to bolí. Najviac všetky tie plače (prvá a tretia epizóda) a pri jednej - vlastne celkom ojedinelej - lakačke (E08), ma triaslo ešte niekoľko minút. Samozrejme si kecy o dokonalosti nechám; vo väčšine epizód mi nejaký detail vadil (hlavne premúdrelé decká), ale takto dobre obsadený, zahraný a napísaný seriál, si treba vážiť. Konkrétne šiesta - čisto konverzačná epizóda s točitou kamerou je čisto dream come true. Screaming meemies. ()

MM_Ramone

V roku 2018 natočil pod záštitou americkej spoločnosti Netflix režisér Mike Flanagan televízny dramaticko-horrorový seriál "The Haunting of Hill House". Prvá séria obsahuje desať zhruba hodinových na seba naväzujúcich dielov. Postupne a pomaly s rozvahou a s radosťou som si ich pozrel. Bol mi naservírovaný hrozivo dramatický príbeh rodiny Crainovcov. Spoznal som piatich súrodnecov (Steven, Shirley, Theodora, Luke, Nell) , spoznal som rodičov (Hugh, Olivia) a dozvedel som sa, čo sa stalo onej desivej noci, kedy museli v hrôze opustiť starobilé rodinné sídlo Hill House, v ktorom žili. Každým dielom dej seriálu gradoval, až vyvrcholil v orgazmickom finále, pri ktorom som takmer ani nedýchal. ***** ()

kajas

Jeden z nejintenzivnějších hororových zážitků posledních let. Ze začátku jsem se trochu hůř orientovala v prolínání časových rovin a množství postav, ale díl od dílu si všechno sedalo na své místo. Precizní herecké výkony, hutná atmosféra v Hill House i v pohřebním ústavu, děsivé momenty střídající ty dojemné. Jak už je mým zvykem, zhustila bych klidně počet epizod (nebo alespoň zkrátila jejich stopáž), ale to je vážně malá vada na kráse. Na pátou část - The Bent-Neck Lady - budu vzpomínat ještě hodně dlouho. Skoro 5*. ()

kaylin

Líbilo by se mi, kdyby byl americký seriál „The Haunting of Hill House“ o něco kratší, kdyby byl děj hutnější. Takových šest dílů by mu skvěle stačilo. Deset je trochu moc, odehrává se toho pak tolik, že se najednou tempo rozplizne a začátek vás nemusí chytnout, střed vás může nudit. Ale pak přijde finále a skvělá gradace, kde se ukáže, jak jsou postavy vlastně velmi dobře napsané. ()

Lenka.Vilka

Poprvé se mi stalo, že nepíšu komentáře k jednotlivým dílům. A to podle mě znamená jediné: že je to strašně dobře seskládaný. Že rozdělení na dvě časově linky (které mají svoje časové podlinky) tady není jenom proto, že je to populární. Nejsou to jenom "obyčejný" flashbacky. Současný a minulý děj jsou spolu strašně propojený a je zábavný sledovat, jak se ovlivňují. Protože nikdo z nich teď nemá život úplně ok, teda, těch co stále žijí, a musíme se dozvědět, co se v domě stalo. Navíc je vždy díl zaměřený víc na jednu postavu a přestože na konci jednoho jsem si řekla, že "tam něco chybí", další díl mi to dopnil v rámci soustředění na jinou postavu, a doplnil informace. Takže možná mohou první tři díly působit trochu zmateně, pokud během sledování žehlíte nebo vám to hraje v telce a vy na pc zároveň řešíte GTA. Když se pochopí princip vyprávění (proto se tam některé scény opakují, když rozvíjejí další scénu třeba klidně o dva díly později, s čímž geniálně pracuje především devátý díl), tak podle mě není možný ztratit se v časové ose. A taky je na místě moc velká pochvala Flanaganovi, že to dal dohromady bez toho, aby někde byla díra děje a logiky. A aby do sebe všechno zapadlo. A já jsem strašně ráda, že první polovina je hlavně o postavách. Protože o postavy se v hororu nikdo nemůže bát, když o nich nic neví. Když mu jsou ukradený. To zde fakt nehrozí. Klenot! Doporučuji! A ten hlavní hudební motiv? Wau. Srdíčko. Ale fakt to není seriál pro citlivky. Potom se vám na konci může stát to samý co mě. Nebo...ono je to vlastně dobře. Druhý srdíčko. ()

Zajímavosti (13)

• Herečka Victoria Pedretti, ktorá v sérii stvárňuje Nell, je dvojvaječnou dvojičkou problémového Lukea
    (Oliver Jackson-Cohen). Rovnako spomínaná herečka stvárňuje dvojvaječnú dvojičku aj v ďalšej sérii od netflixu TY (2018–2019), kde pre zmenu tvorí jej postava Love dvojvaječnú dvojičku s Fortym (James Scully). (mato1387)
  • Písnička, která hraje na konci epizody, je „If I Go, I'm Going“ od Gregory Alana Isakova. (Duoscop)