Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdyby Bridget Jonesová hledala ještě větší zoufalku, než je ona sama, v Kate (Emilia Clarke) by se určitě trefila do černého. Ta holka sice vypadá jako roztomilý diblík, ale ve skutečnosti je magnetem na špatná rozhodnutí všeho druhu – nerozumí si s vlastní rodinou, nevyzná se sama v sobě, neumí si najít normálního chlapa a navíc pracuje v obchodě s vánočními potřebami. To se pozná tak, že chodí v asexuálním skřítkovském kostýmku, neustále cinká rolničkou a v hlavě jí pořád jede vánoční hit George Michaela „Last Christmas“. Přitom přesně před rokem balancovala mezi životem a smrtí, když podstoupila velmi komplikovanou operaci. Jeden by řekl, že si té „druhé šance“ bude víc vážit, ale Kate je evidentně všechno fuk. Okázale kašle na všechno a na všechny a životem proplouvá cestou nejmenšího odporu. Pak ale potká Toma (Henry Golding), trochu záhadného mladíka, který se jí čím dál víc začne plést do cesty a do života. A i když je Kate odhodlaná pokračovat ve svém dosavadním stylu života, vlivem tohohle kluka, vánoční atmosféry a magického Londýna začne její předčasně okoralé srdce velmi rychle tát. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (274)

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Last Christmas, I gave you my heart ... můj nejoblíbenější Christmas song, čí ne, že ?(George Michael ❤ Forever) Pěkná, trošku jiná vánoční slaďárna, která mě v závěru přinutila otevřít balíček kapesníků (za to ta 4*). Emilia Clarke, je neskutečně slaďoučká. Ale nechybí zde i několik dost trapňoučkých scén. ()

Jinny 

všechny recenze uživatele

Pokud od filmu čekáte vánoční romanci... tak kvůli jistému dějovému zvratu, který do vánoční komedie nepatří, budete zklamáni. Ona tedy multikulturní propaganda a politická témata do vánoční komedie taky nepatří a jsou tam jak pěst na oko. Ale přejděme k tomu lepšímu. Emilia Clarke je tahounka filmu a pokud ji máte jenom trochu rádi, vyplatí se kvůli ní Last Christmas vidět. Milá je samozřejmě atmosféra vánočního Londýna a poselství o laskavosti. Když ovšem zvlážím plusy a mínusy, na vánoční klasiku tenhle film nikdy nepovýší. ()

Reklama

Elyssea 

všechny recenze uživatele

Předvídatelná předvánoční záležitost, kterou táhnou velmi expresivní obočí Emilie Clarke. Nebýt jejího šarmu, se kterým ztvárňuje naprosto ztracenou, sobeckou a místy docela otravnou Kate, rozhodně by to bylo o dost horší. Zvlášť, když chudák Golding hraje filmový ekvivalent Kena od Barbie s naprogramovanou životní filosofií. A nevěřila bych, že to kdy řeknu, ale Emma Thompson a její šíleně stereotypní podání ženy z Východního bloku včetně těžkého přízvuku a místy "lámané" angličtiny, je neskutečně otravné. Podzápletka s jugoslávským původem, přijetím vlastní identity (zvlášť, když ani jedna ze sester nemá ani náznak "jiného" přízvuku) a odkazem na Brexit, má asi tyhle Vánoce ukotvit v současnosti. Upřímně nechápu proč, když jinak celý naleštěný předvánoční Londýn vypadá jako z pohádky. A ona opravdu divná romance Santy Michelle Yeoh...? Zkrátka a dobře, jde o jeden z těch filmů, které musíte zkonzumovat a nepřemýšlet nad nimi, protože pak se začne rozpadat. Pokud se ale necháte unášet atmosférou, hudbou (a on se vám ten George Michael vryje do mozku) a příběhem, pak asi budete spokojeni. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nejsem modelový divák vánočních dojáků, na druhou stranu miluju pro jeho lehkost, vtipnost, inteligenci, brilantní scénář a hutný výskyt mých oblíbených herců film Láska nebeská, takže i tohle umím ocenit, když to funguje, navíc si užívám britskou angličtinu a všechny od toho se odvíjející žerty a ekvilibristiky s jazykem, Emmy Thompson si vážím jednak jako skvělé herečky, jednak jako inteligentní laskavé dámy a od mládí členky různých spikleneckých společností pro vysoké umění ve spojení s lidskostí a humorem, a byla jsem upřímně zvědavá na její scénář, protože bylo jasné, že to nemůže být jen tak banální... Banální to sice není, ale zklamaná jsem z toho, jak je to nedomyšlené a nedotažené. Není to - právě na rozdíl od třeba Lásky nebeské - dárek pro radost nikomu, Emma k Vánocům zklamala nároky obou možných cílových skupin těch, kdo by si shlédnutí jejího dílka riskli k prožití předvánoční atmosféry darovat. Ty méně náročné musí nutně zklamat vyústění, které mění zařazení filmu z romantického žánru v bajku s morálním apelem, ty ostatní, jak jsem já, pak zklame hlavně to, že od chvíle, kdy se poprvé promluví o operaci (což je ještě dost brzy), máme jasno - Emma vykradla stokrát provařený námět a nemohlo to být jinak. A s tím se pak musí pro obě skupiny vědomě či nevědomě pojit rozčarování z toho, že film s až arogantní povrchností předvádí, jak cokoli, co se dlouhé roky mezilidsky odehrávalo strašně špatně, jde s dobrým úmyslem napravit až banálně (tak přece) snadno a rychle, takže jako mávnutím kouzelného proutku je všechno zapomenuto, vytěsněno, deprese a nevraživosti a zoufalství mizí a všichni se smějí a objímají a radují a navzájem se přece milují, protože stačí malinko a najednou jsou všichni chápaví a empatičtí a připravení odpouštět a rozumět, stačilo to v nich nějak drobátko uvolnit. To není dárek, to je výsměch všem opravdovým snahám milovat, napravovat a zoufat si z toho, když lidé v nejbližším okolí nejsou schopni lásky a porozumění. Od Emmy Thompson jsem ve všech ohledech čekala víc než takovou nelaskavou krutost vepsanou do stránek scénáře spolu s morálním ponaučením, které nemůže v žádném konkrétním ohledu v příběhu fungovat a působí jako vytčené před závorku. Je to nesoudržný paskvil plný milých momentů a hezkých obličejů, u něhož lituju vyhozených peněz za lístky do kina. Nicméně je to moje chyba, měla jsem si líp pamatovat, jak mě dráždil už její vyděračsky napsaný a zahraný Vtip - kdybych to měla s něčím srovnat, tak s Cenou za něžnost, která mě kdykoli rozesměje i rozbrečí stejně jako život sám, když těžkými a vyloženě blbými situacemi procházejí lidi, kteří nejsou dokonalí a neumí vždycky všechno správně podat ani pochopit, ale v jádru jsou milující a opravdu dělají, co můžou, a navíc - přes všechno zapírání a alergie a de facto i kvůli nim - prostě nemůžou zapřít, že jsou rodina a že si rozumějí víc, než si chtěli a dovedli přiznávat. Na tom se dá nejlíp ukázat, jak to vypadá, když člověku se srdcem a rozumem nechybí nadhled a skutečná empatie. A právě nadhled, empatii a smysl pro organicky se odvíjející komplexní dění Emma Thompson bohužel postrádá - jen si nejsem jistá, jestli tím ty scénáře kazí až poslední dobou, nebo to tak bylo odjakživa. Čili jestli chcete doopravdy prožít to, na co v Last Christmas Emma Thompson láká, ale co vlastně funkčně k prožití nenabízí, pusťte si radši doma Lásku nebeskou a Cenu za něžnost (možná raději v opačném pořadí) a za ušetřený peníz za lístky do kina si k tomu dopřejte třeba pečené kaštany. *~ () (méně) (více)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Když spojíte Bridget Jonesovou s Láskou nebeskou, přidáte obchůdek s vánočními předměty v zasněžené Covent Garden, hity George Michaela a jednu životní smolařku, co možná konečně našla tu pravou lásku, musí z toho vzniknout báječná britská vánoční komedie! A když k tomu ještě navíc přidáte jugoslávské uprchlíky, černošské lesby, brexit, mulaty a černochy, bezdomovce, transsexuály, transplantace srdce, dějové twisty, mystiku, primitivní "americký" humor (ptačí trus v oku, pád do odpadků), love story mezi Číňankou, co se jmenuje Santa, a podivínem s neustále otevřenou hubou, co je profesorem přes zelí, spoustu scén a nápadů vykradených z jiných filmů a přehrávající obočí Emilie Clarke, které roli trapné smolařky nevěříte ani na vteřinu..., tak to možná celé úplně poserete a zbude jen podivný ezoterický miš maš, co vánoční atmosféru nenavodí ani kdybyste si ho pustili čtyřiadvacátého večer pod stromkem. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (15)

  • Hneď v úvodnej scéne je uvedené: Juhoslávia, 1999. V roku 1999 však Juhoslávia neexistovala, rozpadla sa v roku 1992. Vtedy existovala už len Juhoslovanská zväzová republika (JZR), ktorú tvorilo Srbsko (vrátane bývalých autonómnych oblastí Vojvodina a Kosovo) a Čierna Hora. (Arsenal83)
  • Keď Kate (Emilia Clarke) odchádza domov v otcovom taxíku, na jej zápästí je nakrátko vidieť tetovanie draka. Emilia si dala tetovanie urobiť počas poslednej sezóny Hra o tróny (2011–2019) ako poctu svojej postave Daenerys. (Arsenal83)
  • Tento film využíval stratégie udržateľnosti na zníženie emisií uhlíka a dopadu na životné prostredie. (Arsenal83)

Reklama

Reklama