Sofistikovaná akční komedie z dílny scenáristy a režiséra Guye Ritchieho Gentlemani sleduje příběh britského drogového krále Mickeyho Pearsona (Matthew McConaughey), který se snaží prodat svoje impozantní drogové impérium dynastii oklahomských miliardářů. (Vertical Entertainment)

Videa (9)

Recenze (947)

Gilmour93

Když velkoproducent marihuany hodlá sbalit prachy a vypadnout, musí očekávat nejeden podfu(c)k.. Občas tam v některých konverzacích padlo o něco více slov, než bylo potřeba a i kvůli nepříliš výraznému hudebnímu podkresu to nepřekypuje tolik energií, nicméně Ritchie se svým dvěma kultům z konce milénia významně přiblížil a zároveň do s detaily se mazlícího Toff Guys obtiskl vývoj svůj, doby i filmařského řemesla jako takového. Farrellův tréňa úžasný od výchovné lekce gangu mladistvých až po gesto čtvrtého strikeu.. P.S.: Repríza po pár dnech přináší pátý strike, protože Paul Jones a jeho Free Me. Který trouba tady psal o nepříliš výrazném hudebním podkresu..? ()

Enšpígl

Ze začátku jsem se trošku ztrácel jak v ději, tak ve všech těch postavách, ale postupně se jasnilo a jasnilo, až hvězda jménem Guy Ritchie začala zářit naplno. Vtipně ostrý dialogy, krásně napsaný postavy, zejména Colin Farrell a jeho batolata byla radost mít na plátně. Matt výbornej a i když se ty pointy můžou zdát překombinovaný je zřejmý že se scénářem si kluci pohrávali, tak aby měl šrmnc i vtip. Zatím dám čtyři, ale nevylučuji, že po oakpakovaných projekcích dám bůra, protože takový Gentlemany nemáme v kině zase každý den, máme-li je vůbec. ()

Pepinec

Jestli je podle nový módy Forrest Gump problematickej, tak by měl POMO začít hledat lopatu, protože po tomhle kolektivním hodnocení Gentlemanů se to tady brzo vymaže všechno... Gáj Ričí si dál dělá co chce a já jenom doufám, že mu nikdo nikdy nezačne radit, že to doopravdy vlastně chce dělat trochu jinak. Pokud to tady někdo komplet zpracoval na první pokus, tak má můj obdiv. Já se smířím se svojí diváckou průměrností a dám si to celý ještě jednou pěkně dokola. Hvězda číslo pět chce totiž za kámoškama. ()

Eliott

Nejlepší film tohoto roku a zároveň i to nejlepší z dílny Guye Ritchie. MConaughey a Colin Farrell jsou tady ti největší sympaťáci a divák si prostě musí zamilovat příběh i způsob, jakým je vyprávěn. PS: Na film jsem se neuvěřitelně těšil a měl od něj přehnaná očekávání, ale přesto mne film naprosto uchvátil. 96% ()

POMO

Takhle má začínat rok 2020! Nejlepší Ritchie od Podfu(c)ku. Tedy za posledních 20 let. Báječný scénář jak v dialozích, tak zápletkou a její vytříbenými postavami, či hravým lemováním vyprávění jakože dle scénáře napsaného jednou z nich. A samozřejmě zužitkováním hereckých charizmatů celé té mňamkózní bandy. Chválím, jak je Ritchieho dospělácká zábava slovně sprostá a zařve v ní hafo lidí, ale neobsahuje žádné grafické násilí a zdůrazňuje rozdíl mezi morálním dnem záporáků a charakterní úrovní “hodných gangstrů”. Uvědoměle chytrá gangsterka s elegancí. Největším bossem je v ní McConaughey, ale největším frajerem Hunnam. A nejvtipnější samozřejmě Farrell. ()

Zajímavosti (27)

• Guy Ritchie má vztah k módě a důsledně dohlížel na oblečení ve filmu. Aby připravil Charlieho Hunnama na roli Raye, vzal ho nejdřív na nákupy do butiků. (TaNya_)
  • Partička dětských výtržníků otravuje Rayova parťáka hlídajícího auto. Kdosi pochválí jeho hodinky a prohodí: „Kolik je hodin, pane Wolfe?“ Jde o narážku na film Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994), konkrétně postavu Winstona Wolfa (Harvey Keitel), jenž si zakládal na své dokonalé přesnosti a dochvilnosti. (DeLorean17)