Prichádza k výbuchu reaktora. Pracovníci sa snažia zistiť, čo sa skutočne stalo. Na miesto prichádzajú záchranné zložky, ktoré sa snažia uhasiť výbuch. Ľudia z okolia sledujú požiar. Rádioaktívny spád sa blíži k prvému mestu. (Aktuality.sk)

Recenze (206)

bohhous22

Tímto způsobem by se měl učit dějepis, formou takových seriálů a jen ústně uvést v patrnost či na pravou míru důležitá fakta nebo odchylky.Tak hnusna tíživá atmosféra vážení..... První díl jsem dával nadvakrát, protože jsem nevěřil nahypovanym recenzím a neunesl jsem to!!!Tudíž vim bezpečně, ze Chernobyl pozvolna attakuje pozici nejlepší minisérie vůbec!!! Uvidíme, co přinesou další díly!!! První tři....????Kam se hrabe Requiem za sen s Cestou dohromady tvl!!! ()

Cappuccino

Vnímať na vlastné oči dopad jadrovej katastrofy na obyčajný ľud, pracovníkov ohrozených obrovským množstvom radiácie a zákulisné hry vedenia, je skutočne napínavým pohľadom do minulosti. Chernobyl od HBO má výnimočný potenciál a pokiaľ sa mu podarí udržať kvalitu, ktorú sme mohli vidieť v prvej časti, určite budeme môcť na konci seriálu hovoriť o divácky mimoriadne úspešnom seriáli. Zatiaľ 9/10 ()

Kinofil

|| TV-MA || HBO || "You didn't see graphite! YOU DIDN'T!" Jak nejlépe vtáhnou diváka do děje než skočit rovnou do akce. Hasiči vyráží k hořící jaderné elektrárně, aniž by tušili, co za sebevražednou misi je čeká. Zaměstnanci elektrárny bloudí zničenými, a hlavně zamořenými chodbami, aniž by tušili, co za peklo způsobili. A když mluvím o peklu, mám na mysli skutečnou bránu do pekla, kterou sovětská ruka otevřela v bloku č. 4. Každý pohled do této díry je pak neskutečně fyzicky nepříjemný, ale zároveň vzrušující. Efekty jsou na nadstandardní úrovni, včetně hudby, režie a herců, což platí i o zbývajících dílech. A ani zdaleka nevadí, že se 1. epizoda hlavní postavám téměř nevěnuje. Tím hlavním je tu totiž stále Černobyl. Ze závěrečného proslovu sovětských vůdců jaderného průmysl neskutečně mrazí i dnes. Stejně jako z popírání či upravování reality, jak se jim hodilo (měření radiace) a také posílání svý podřízených na smrt. Zkrátka hotová válka proti lidskosti. Datum 26. dubna, 1986, 1h 23min 45sec si zapamatuju navždy. 100%. ()

-bad-mad-wolf-

Peklo, který leze pod kůži. Občasná strohost materiálu umocňuje intenzitu sugestivních výjevů, který z hlavy jen tak nedostanu - ať už jde o kontrastní krásu záběrů žen, pozorujících vzdálený požár elektrárny, zatímco jim padá do vlasů radioaktivní bordel, nebo o infernální náhledy do nitra vybuchlýho reaktoru. ()

waeslly

Otec mi vyprávěl, že když se to stalo měl obtloustlého kolegu a ten řek: Mně je 50, mně už je to jedno, ale Vy dvacetiletý Vás se to týká vaše generace bude mít nádory a podobný sračky..... Fascinující jak je to prakticky bez hudebního podkresu a stejně to sledujete bez dechu, prostě to není třeba jak je to silný!!! ()

• Podle šéfky českého Úřadu pro jadernou bezpečnost by se radiační popáleniny hasiče při doteku s grafitem projevily za několik desítek hodin nebo dokonce dnů. (Malda26)
  • V jednom zábere si môžeme všimnúť les pri elektrárni, ktorý sa zdá byť červený. Jedná sa o tzv. Červený les z borovíc, ktorý je dlhý 10 kilometrov. Stromy boli tmavo červené počas toho, ako hynuli na následky ožiarenia. (chesterko)
  • Název epizody odkazuje na čas, kdy došlo k výbuchu. (Duoscop)