Vedenie elektrárne stále popiera výbuch v Černobyle. Ruská vláda sa snaží zistiť, aká je situácia a následne začína s riešením problémov a evakuáciou oblasti. Vedkyňa z Bieloruska prichádza zo zistením, že problém by mohol byť omnoho horší. (Aktuality.sk)

Recenze (167)

BROKEN_

Dvojnásobně intenzivnější než první díl. Od první minuty až do poslední jsem měl husinu. Paráda. Po Game of thrones má HBO novýho koně. Hodnocení napovídá jak je to skvělý. I když jsem viděl zatím dvě epizody, tak už teď musím říct, že se jedná v současnosti o nejlepší seriál. Jen tak dál. Na další díl se moc těším. ()

klukluka

Narozdíl od prvního dílu nás v tom druhém nechali aspoň chvílemi trochu vydechnout. Neberu to jako chybu, ale jako úlitbu sledováním zmoženému divákovi. Skutečná realita ale musela být výrazně děsivější. Třeba jen proto, že nejhorším momentem nařízené evakuace x tisíc lidí jistě nebyl jeden odložený pes. Navzdory nemožnosti zachytit všechnu tu hrůzu jsem rád, že se tohoto tématu někdo zhostil. Velice zajímavé je pro mě například zjištění, že mohl být rozsah katastrofy mnohem ničivější. ()

ZeroCZ1233

Můj dozimetr praská nadšením. Již při prvním díle šlo vidět, že se jedná o něco unikátního, tady se jen a jen potvrzuje. Ze šoku z katastrofy, v jejímž duchu se převážně pohybovala epizoda minulá, se tato epizoda přesouvá do roviny "Soudruzi, co s tím?" Tudíž celou epizodu sledujeme studiem osvícené lidi, kteří se snaží zvrátit situaci na stabilní a udržitelnou stranu a zároveň přesvědčují politicky pyšně naducané kravaťáky, kteří si nejsou schopni připustit vážnost probíhající situace. O to větší je to pro ně rána, když zjistí, že to je vlastně pravda a stejně silnou ránu utrží i divák, který i přes svou informovanost zůstane s prostředkem k verbální komunikaci do kořán. A to vše je způsobeno kvalitou tohoto unikátu, který všemi možnými prostředky, co kinematografie skýtá a nabízí, dokáže skvělovýborně navodit právě ten pocit. Skvělovýborné. ()

Desmond04

Normálně seriálové epizody nekomentuji. Uchyluji se k tomu jen v krajních případech, kdy je to opravdu velká tragédie (jako nejhorší díl SouthParku - Bez mé řiti ne) a nebo kdy je naopak naprostá laskomina...tak jsem tu. Jak už poznamenávají kolegové pode mnou, konečně se začínají profilovat klíčové postavy, v jejichž botách tento příběh projdeme, což je jednoznačně dobře. Skarsgard je v roli Ščerbiny naprosto fantastickej, jak jsem si v úvodu myslel, že to bude typický sovět, který mě bude pít krev, tak v další fázi začal získávat sympatie. Celým dílem je prostoupena nesmírně dusivá atmosféra, která diváka rdousí, jak to už dlouho žádný seriál nedokázal. A to ukončení? Tak tohle byl dámy a pánové naprostý skvost ()

barrahir

"Bohužel" už jsem viděl pár dokumentů předtím a... druhý díl na rozdíl od prvního už plně neodpovídá historii. Vrtulník nespadl při prvním letu, ale po půl roce díky oslnění od slunce, ale to bych pominul v rámci dramatizace. Horší mi přišlo, že konzilium fyziků, kteří na tom dělali, nahradila fiktivní Ulana Khomyuk (Emily Watson), bez jejíhož dramatického příjezdu osobákem do Černobylu by do dvou dní vybuchl vodík v nádržích a půlka Evropy vlastně byla zachráněna díky statečnosti jedné soudružky, protože Legasov to přehlédl. 8/10 ()

Zajímavosti (13)

• Ulana Chomjuk (Emily Watson) přijíždí v noci do zóny bílým autobusem Moskvič 412IE-028. Jde o modernizovaný model vyráběný od konce 60. let z roku 1982. (Skalda1989)
  • V čase 33:07 je za servírkou na poličke vidieť zelená fľaša s bielo-červenou etiketou slovenského piva Zlatý Bažant ´73. (argus123)
  • V epizodě je zmíněno, že tři pracovníci, kteří se vydají do tunelů pod elektrárnou, nejpozději do týdne zemřou. Ve skutečnosti však všichni tři přežili. Alexej Ananenko (Baltasar Breki Samper) a Valeri Bezpalov (Philip Barantini) byli v době premiéry seriálu stále naživu. Boris Baranov (Oscar Dyekjær Giese) zemřel v roce 2005 na infarkt. (NiWi)