Neposlušný princ Hal nastoupí po otcově smrti na anglický trůn a musí zvládat palácové intriky, zděděnou válku a celkový chaos. (Netflix)

Recenze (524)

Cappuccino

Po všeobecne pozitívnom prijatí The Kinga som očakával výraznú historickú drámu s vynikajúcim hlavným hrdinom, aká sa mi dostala pri minuloročnom Outlaw King. V novinke Davida Michôda som sa ale s kľúčovou postavou Henryho V. nevedel príliš stotožniť a stopáž mi na množstvo dialógov prišla nadmerne dlhá. Nemohol som sa navyše ubrániť pocitu, že tvorcovia dali Pattinsonovi príliš malý priestor. Po toľkej kritike to môže znieť, ako keby sa mi The King nepáčil, čo nie je pravda. Veľmi som si užíval napríklad postavu Joela Edgertona a jeho komunikáciu s Chalametom. Pôsobivý bol taktiež samotný soundtrack a celkový vizuál vrátane kostýmov. Snímka ma ale v žiadnom smere nedrovnala a navyše mi v nej chýbali emócie ako soľ. Celkom som si ju užil, ale nebudem tvrdiť, že som neočakával viac. ()

Říjnová hororová Netflixovská nadílka skončila, ale jsem vděčný i za tenhle Historický biják, který jak se zdá bude Netflix servírovat každý rok ( Minule podobnou dobu to byl Outlaw King, který se mi líbil o malinko víc, ale i tohle je pecka). Sledujeme příběh mladého Jindřicha V, který po smrti svého otce je čerstvě korunovaný na krále a bude muset vyřešit válku, kterou mu jeho otec zanechal. Skvěle natočené, osudové, špinavé, autentické, historicky věrné a především úchvatně zahrané. Timothée Chalamet servíruje na obrazovku obrovský kus talentu a cítím, že má bohatou budoucnost ( Králův rage speech před bitvou mi vyvoval husí kůži jak už dlouho nic), ale potěší i Joel Edgerton s perfektním strategickým plánem či Robert Pattinson, který hraje slizkého francouzského prince skvěle. Film vrcholí solidní a slavnou bitvou u Agincourtu, která je správně syrová a špinavá a potěší i finální poměrně nečekaný zvrat. Ikdyž má film pomalejší tempo, tak vůbec nenudí a absolutně strhne. 85% ()

filmfanouch

Vypadá to krásně. Adam Arkapaw, který už kameru dělal třeba u Kurzelova Macbetha nebo nebo Kurzelovy adaptace Assasin´s Creedu prostě s obrazem umí moc hezky a dokáže skvěle zachytit bitvu i prostou slovní přestřelku mezi dvěma lidmi. Samotné podání zpracování už za mně tolik nefunguje. Postav je mnoho a mnoha se zas tolik prostoru nedostane. Na filmu je vidět, že jeho realizace musela být náročná, každej se snažil co to šlo a někdo se fakt snažil prodat audiovizuální historickou řezbou, která se zároveň strašně pokouší mít Shakespearovský nádech, jenže ho ve finále nemá spíš vůbec. Na Chalameta jsem si musel zvyknout ale od druhý půlky už na mně fungoval, všichni ostatní hrají dobře. Zároveň ale fakt nemám krom vizuálu fakt nic zrovna vyzdvihovat a za nějakou dobu už si z filmu budu pravděpodobně pamatovat jenom Roberta Pattinsona s francouzkým přízvukem a divnou parukou. Pattinson i Chalamet tu potvrzují statusy jedněch z nejlepších mladých herců současnosti, samotné to ale k nějakému velkému nadšení nestačí. Zvlášť když se Chalamet i Pattinson herecky jinde vyřádili výrazně více.... ()

Shakers

Musím povedať, že ma The King dosť prekvapil. Čakal som, že dostanem fajn historickú výpravu, zopár bitiek a veľa kecov, ktoré ma budú nudiť. Nuž opak je pravdou. Fajn výpravu aj viac ako zopár bitiek som dostal (došlo aj na moje obľúbené katapulty) a dialógy sa mi tak fajn počúvali (prevažne o vojnovej taktike), že ma The King skoro úplne pohltil. Veľkú zásluhu ma na tom aj pre mňa neznámy Timothée Chalamet a jeho perfektne stvárnenie postavy kráľa, ktorý podedil po otcovi nielen trón, ale aj vojnu. Obľúbený soundtrack: Antiphon. 85% - 4* ()

sheen

Po Outlaw King se Netflix pustil do podobného projektu. Myslel jsem si, že lepší historický už nezvládnou. Jak hluboce jsem se mýlil. Naprosto dokonalá filmařina v každém detailu. Ač se ve filmu až tak často nebojovalo, tak mi to vyhovovalo, mohli jsme se více soustředit na vývoj postav, hlavně mladého krále. Chalamet naprosto vynikající výkon. ()

Zajímavosti (21)

• Timothée Chalamet a ostatní herci strávili niekoľko týždňov trénovaním jazdy na koni a súboje s mečom. (Game90)
  • Ve skutečnosti Jindřich po válce toužil, ale Magnum Concilium (shromáždění ) mu pro válku dalo stopku. S Francií se vyjednávalo téměř rok než se opět svolané Magnum Concilium rozhodlo vydat svolení pro válku. (messenger)
  • Jindřich V. zemřel ve 34 letech na úplavici 2 měsíce předtím, než mohl být jmenován francouzským králem. Přesně o tolik ho přežil Karel VI. francouzský. (klukluka)