Hlavní zbraní hrdiny akčního sci-fi spektáklu filmového vizionáře Christophera Nolana je jediné slovo - TENET. V temném světě mezinárodní špionáže bojuje o záchranu celého světa. Vydává se na extrémně komplikovanou misi, ve které pro časoprostor neplatí pravidla, tak jak je známe. (Vertical Entertainment)

Videa (5)

Recenze (1 450)

Dadel

Sice se na to rád podívám podruhé, protože scénář je fakt propracovaný, ale mým favoritem od Nolana se tento film nestane. Nápad se dvěma směry toku času v jednom záběru je super a zklamalo mě, jak byl trestuhodně nevyužit. S tím by se dalo dělat věcí! Ale tady máme jednu krátkou automobilovou honičku, pár nepřehledných rvaček jeden na jednoho a na konci jednu totálně nepřehlednou bitvu, která měla velký potenciál, ale nakonec nabídla jen pozpátku vybuchující miny. A je trochu trapné, že někteří komparsisti na scéně evidentně běhali pozpátku, takže jejich pohyb vypadá směšně. V dnešní době pokročilých a levných triků by snad neměl být problém natočit všechny, jak běhají normálně, pak půlku záběrů pustit pozpátku a slepit to všechno dohromady... ()

Marigold

Nechci být na Tenet zlý. Ano, užil jsem si ho jako řešení kvadratické rovnice, jako nekonečný rozhovor s androidem, kterému někdo implantoval čip EgoBooster 3000, ano, chápu, kdo je tady protagonista a nebudu se handrkovat s člověkem, který chápe entropii a nebojí se jí použít. Nikdo ale nemůže čekat, že tohle okázale vedené pimprlové divadlo plné prkenně pronášených frází a narativní mechanice podřízených motivací ve mně vyvolá cokoli, co se jen vzdáleně blíží fascinaci a ještě vzdáleněji emoční investici. Stručně řečeno Tenet mi byl ukradený ještě víc než Inception a Interstellar dohromady, mírou indiference dalece překonal i ten film o lidech, co čekají na pláži a k nim se blíží několik dalších, kterým jdou různě rychle hodinky. Nolan se pro mě změnil z kouzelníka, který mě dokázal vtáhnout do své zapeklité magie, v loutkáře chorobně zaujatého dráty a hejblaty. Jasně, chápu, nesejde na tom, že macguffin je vytažený z análu, hlavně, že funguje v entropické dvojsměrce. Ok, pokud je tohle Bondovka pro budoucí generace, jsem rád, že jsem vyrůstal s tou (před)minulou, která objevila nadhled a později i základy psychologie. ()

B!shop

Achjo, tady si Nolan vybral slabsi chvilku, vzhledem k tomu, ze jsem od nej videl skoro vse, asi muzu s klidnym svedomim rict, ze je to jeho nejslabsi film, nebo mozna spis jedinej slabsi film. Rezijne to ma samozrejme pevne v rukou, takze natoceny to je dle ocekavani naprosto precizne, ale tim pozitiva tak nejak konci. Pribehove to asi nejvic pripomina bondovky s Craigem, zde teda ozvlastneny tema hratkama s casem, jejich vysvetleni se ve filmu smrskne vicemene na jednu vetu, coz vlastne i chapu, ze se v tom Nolan nechtel moc stourat, na papiru to mozna vypada cool, ale natoceny to vypada spis smesne, proste jak poustet si film pozpatku. Vysledek je to, ze je film misty zmatenej, misty nedava smysl a hlavne proste to zpomalovani casu pusobi spis usmevne. Dalsi problem jsou herci, Pattinson je tu sice sympatak a herecky bez pripominek, ale bohuzel nema charisma na to, aby utah jednu z hlavnich postav. Washington si tu bohuzel ukous moc velky sousto, herecky jeste dejme tomu, ale charisma na takovouhle roli proste nema, nehlede na to, ze clovek ani nema moc duvodu mu fandit. Jedina pochvala tak vlastne miri jen za skvelym zaporakem Branagha. Dalsi problem je stopaz, pulku filmu se totiz nic moc nedeje a kdyz uz dojde na nejakou akci, kdyz se budu drzet toho srovnani s Bondem, tak ta je bohuzel dost slaba, pritom potencial tu byl na perfektni vychytavky. Ve vysledku tak sice pekne natoceny, ale tak nejak zmateny pobihani par ne moc zajimavejch postav se silene prestrelenou stopazi. Zkratka nejslabsi Nolan. ()

Christopher Nolan v nejnáročnější, nejambicióznější a nejvyčerpávající podobě. Je fajn vidět po dlouhé době v kině drahý a velký film. Na Tenet se opravdu skvěle dívá, má vynikající technickou stránku, krásnou Hoytemovou kameru, uši trhající soundtrack ( Dost možná nejhlasitější film, co jsem v kině kdy viděl), skvělé herce, kde mladý Washington i Pattinson dostávají pořádný carrier boost a taky líbivou efektní akci ( fight v kuchyni, autonaháněčka či finále je mazec) i ten samotný koncept je podán originálně a záživně, byť složitě. I samotné dialogy jsou poměrně hodně náročné pochopit a baví se o věcech, které mě až tak moc nezajímají, ale naštěstí má Tenet dobré tempo a když to vypadá, že film začíná nudit, tak Nolan vytasí eso z rukávu. Upřímně bez titulků byl pro mne Tenet asi největší kino výzva vůbec, takže druhá projekce s českou podporou je pro mne nutná a doufám, že si Tenet napodruhé užiju ještě o něco více. Příběh*****, Akce****, Humor>Ne, Násilí>Ne, Zábavnost****, Hudba****, Vizuál*****, Atmosféra****, Napětí****. 8/10. ()

Fr

,,JEDNO SLOVO. JEDNO GESTO. TENET. OTEVŘE TI SPOUSTU DVEŘÍ....“ /// Jakákoliv Mission Impossible je proti tomuhle béčkovou záležitostí. Tady totiž nejde o laciný předvádění husarskej kousků, tady jde o příběh, kterej se zrodil v hlavě jadernýho fyzika. Ta akce ho jen doplňuje a zlehčuje, protože kdo by šel na něco, čemu nebude rozumět? Proto do toho nemůžou míchat paradoxy, proto se všemocně snažej napovídat, proto…proto je třetí řada série Dark, proti tomuhle, Einsteinovou diplomkou. Tenet je bez debat perfektní a parádní filmařina. Výborná akce. Prokombinovanej příběh. Je to jiný než jakejkoliv akční špionážní film. A přesto se na konci nedostavuje stav extáze. Žádný nadšení ani potřeba urovnat si myšlenky či zklidnit emoce. Asi vím, čím to je. A až Christophera potkám před psaním tohoto scénáře, řeknu mu to. Je u mě frajer, ale filmy, který dělá s bráchou, jsou lepší! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, jak funguje, když jdu a vlastně stojím…. 2.) Všichni kolem mě choděj pozpátku (a nesežrali račí polívku). /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ** ()

Zajímavosti (65)

• Falešný pracovní název filmu zněl „Merry Go Round“. (SONY_)
  • Většina scén se točila s praktickými efekty. Digitální triky sloužily hlavně k vymazání jistících lan. (ČSFD)