Režie:
S.S. RajamouliScénář:
S.S. RajamouliKamera:
Senthil KumarHudba:
M.M. KeeravaniHrají:
Ram Charan, N. T. Rama Rao Jr., Alia Bhatt, Ajay Devgan, Shriya Saran, Samuthirakani, Ray Stevenson, Alison Doody, Makrand Deshpande, Rajeev Kanakala (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Děj filmu se odehrává v koloniální Indii, kdy britský důstojník a jeho žena násilně vezmou do péče kmenovou dívku z komunity Gond a je na místním kmenovém hrdinovi Bhimovi (N.T. Rama Rao Jr.), aby zachránil dítě. Spolu s několika dalšími členy své komunity míří do Dillí, kde je mladá dívka držena v zajetí. Mezitím Ram, statečný britský policista, dostane za úkol najít Bhima a jeho muže a zatknout je. Ram a Bheem se stanou blízkými přáteli, když se v Dillí střetnou. Co se stane, když poznají své skutečné úmysly? (jorgus)
(více)Recenze (130)
Nedá se svítit, tady by dostal nakopáno i John Wick, Dutch i s Loganem - nebo si dosaďte libovolného tvrďáka. RRR je fakt úlet který nemá obdoby v západní kultuře, bizár, který vyvrcholí tak šestkrát, zazpívá, zatančí, vypálí sítnice vkusu i nevkusu, film kde se hrdinové v závěru doslova spojí nejenom proti hlavnímu bossovi, mlátí zaporáky motorkami, háží kolem lvy a tygry, zpomalovačky, chlapská telepatie a nepřekonatelná sílá přátelství... Cringe, epic, cheesy. Můžu tady vlastně vypsat všechna adjektiva a nebudu daleko od pravdy. Ale také jsem to musel vidět tak na osmkrát, a vždy si důkladně pročistit oči a nechat mé smysly pořádně, ale opravdu pořádně, odpočinout. 65 % ()
“Během natáčení nebyla zraněna žádná zvířata nebo ptactvo (ptáci asi nejsou zvířata). Koně, osli, ptáci, tygři, vlci, medvědi, leopardi, jeleni, ryby a hadi vystupující ve filmu, jsou všechny vytvořeny počítačem.” Pak následoval ještě jeden alibistický blábol, že je to vše vymyšlené a nikomu není cílem ublížit. Má smysl psát ještě něco víc, nebo jako představa co za guláš to bylo stačí? Za poznámku ještě stojí, že jde o Indiánské zpracování pravdy o životě dvou národních hrdinů (“metrosexuála” a “naturalistu”). A že sakra epicky. P.S.: zrovna dnes jsem se dozvěděl o smrti (před dvěma dny) Raye Stevensona… RIP. ()
Když už si běžný filmový fanda začne myslet, že už ve filmu viděl asi všechno, je ten správný čas zamířit do Bollywoodu. A právě třeba takové RRR je tou ideální kombinací epického příběhu, přepálené, ale skvěle nasnímané akce, velkorysé stopáže, namakaných kníratých herců a půvabných hereček a v neposlední řadě svérázných bollywoodských vizuálních efektů. Proto je jenom dobře, že se podobné filmy objevují na Netflixu, protože stupněm zábavnosti často překonávají i leckteré hollywoodské blockbustery. ()
Ambiciózní indický hitmaker S.S. Rajamouli (nebudu ani předstírat, že mám indickou kinematografii jakkoliv nastudovanou, viděl jsem všehovšudy jeden film [Cizí oběd], který bych označil, za čistě "Z Indie, o Indii", zbytek je koprodukce, na druhou stranu bych řekl, že jejich kultura už je něco, co znám o dost víc) ukazuje, že Indie se hlásí o svoje místo a to v, mimo jiné, i dost nacionalisticky zavádějícím snímku, ale to Indové tak nějak dělali vždycky (věděli jste třeba, že Indie, o které si mnozí myslí, že je chudou zemí, kde není nic, než kurkuma a lidi tráví čas meditací a veganstvím, má ve skutečnosti jednu z největších armád Světa? A to i rozpočtem, tak i v jednotkách - ostatně, Indie je co do populace jen o ždibec za Čínou jako největší). Ale zpátky k filmu: 'RRR' víceméně strká do kapsy aktuální upadající MCU (kde se snaží do latexu natěsnat kohokoliv, kdo jim kývne na štědrou nabídku) a jako svěží vítr, který si v mnohém vypůjčuje z tradiční kinematografie a to mnohdy velmi ambiciózním stylem (kam se poděly všechny dance scény?), jaký už moc často nevidím, na sebe strhává hodně pozornosti, svojí okázalou flashy stylizovaností. Dnes je každá malá dětská postava v příběhu v podstatě antihrdinou, co má rakovinu plic, nebo se vyrovnává s nájezdem zombie... a tak je svěží vidět pozitivní indickou bromance, kde je spousta vedlejších, ale současně obyčejných motivů (láska, boj za správnou věc - historický kontext, rozkol, sjednocení), ale taky snaha udělat absolutně našlapanou a skutečně velkolepou show, v tom pravém slova smyslu; barevné, velké, kde taky prosakuje typické národnostní myšlení a jeho způsoby. Druhé půlce poněkud dochází dech a jde jen o to zacyklit a "vysvětlit" to před finálem, ale to se při 3+ hodinách dost táhne, myslím si, že o hodinu se to dalo klidně sestříhat dolů, přitom bych neřekl, že se scény, jednotlivě, kdy nějak vlekly. 'RRR' je zároveň indický film s největším rozpočtem (jejich) historie (72 millionů USD; ve světovém měřítku to není tak moc, o to je ale větší překvapení, že jdou ty peníze na filmu skutečně vidět, hodně zábavy za málo peněz, dá se říct). A taky nominačka na Oscara za skvělý song a obecně, skvělou hudbu. Škoda, že ta druhá půlka dost ztratila a člověka tam překvapí pár skutečně blbých momentů, ačkoliv, tenhle film je třeba brát celkově s nadsázkou. 7/10 ()
Film, který otevřel bránu poznání i mainstreamovému divákovi směrem k objevení Indie. Film, který zasadil mistrovský úder trademarkům akčních králů jako jsou John Woo a Zack Snyder. Film, který jsem si zamiloval a pustil bych si ho klidně opakovaně. Ďábelsky geniální Rajamouli zhmotnil jeden z nejlepších hrdinských eposů o přátelství, pomstě, záchraně a vlastenectví. Což v indické kinematografii není jednoduché, neboť každý třetí novější bollywoodský film má tyhle atributy na vysoké úrovni. Rajamouli má ke všemu ještě tu soudnost, že i klasická indická extrémnost pro pojetí akce je v jeho otěžích kočírována sice stále do podoby absurdna, ale s profesionální filmovou vizuální dramatizací k vytvoření a zdůraznění pompéznosti scény, akce. Jde pravděpodobně o jediného režiséra v galaxii, který točí takovým nadpozemským stylem. Stylem, který osobně obdivuji, vyhledávám a v současnosti již spíše pátrám. Budeme-li se bavit o tom, co má divákovi dát film, aby byl uhranut, překvapen, nadšen, zabaven, tak RRR to háže po tunách přímo před oči a uši. Vizualita, scenérie, kamera nakopávají zadnici většině americké velkotvorbě a přihazují jihoasijskou neokoukanost a odlišnost. Pokud se západní blockbusterová tvorba již několik let utápí v kolovrátkové variaci na superhrdiny a diváka již bolí zuby z této přeslazené kaše, tak je tu možnost vydat se Hedvábnou stezkou k filmům, které umí překvapit a dát jinou dimenzi již vyšťavenému žánru. Kombinace hrdinství, chlapáckého přátelství, tanečního (geniálního) vystoupení, osudového příběhu s razantními souboji, kde praskají kosti, stříká krev a lítají zmasakrovaná těla vzduchem je prostě divácky očistná. RRR nasadilo laťku natolik vysoko, že pravděpodobně tento epos porazí zase jen sám S. S. Rajamouli a bude to nejspíš Baahubali III. Věřím, že na tento film narazí časem víc diváků i díky podobnosti názvů s poněkud odlišným filmem, kterým je francouzská komedie RRRrrrr!!! (2004) a začnou být díky omylu s názvem fanoušky kvalitních akčních majstrštyků. Verdikt: Rise Roar Revolt je v současnosti nejkomplexnějším filmem s originálním stylem pro vizualitu, stylovost s epickou akcí a mistrovskou filmařinou pokud jste fanoušek Zacka Snydera, Johna Woo a nesnášíte Marvel Cinematic Universe. ()
Galerie (13)
Photo © Friday Entertainment
Zajímavosti (1)
- Název filmu RRR byl původně jen názvem pracovním a písmena R mají odkazovat na jméno režiséra a hlavních hvězd – S.S. Rajamouli, Ram Charan a Rama Rao Jr. Ovšem fanouškům se líbil natolik, že se producenti rozhodli jej zachovat a název se poté přizpůsoboval tak, aby zapadl do RRR, a to i přesto, že název má poté rozdílný překlad (Rise, Roal, Revolt v hindštině, Raudraṁ Raṇaṁ Rudhiraṁ v telužštině, Rattam Raṇam Rauttiram v tamilštině, Raudra Raṇa Rudhira v kannadštině a Rudhiram Raṇam Raudhram v malajámštině). (marrjaana)
Reklama