Teta

• Rakousko Frankensteins Tante (více)

Epizody(7)

Sedmidílný slovenský seriál nás přivádí na zámek, kde žijí velmi podivní obyvatelé - strašidla. (Česká televize)

Recenze (116)

kingik

Mně to přišlo jak nepovedená variace na Addamsovu rodinu. Kdo ví, kde tvůrci čerpali inspiraci, ale nebavil jsem se u toho. Filmový přístup byl fajn, ale jak mě nechytnou postavy ani příběh, je se seriálem zle. Nezdařilý plagiát a mišmaš. Klady: režie Juraja Jakubiska, strašidelné lokace. Zápory: chybí originalita, postavy jsou okopírované odjinud, nepřekonatelně stupidní děj, nepovedené masky, podivná dramaturgie, žánrově obtížně zařaditelné, chabý pokus o komediální horor, příšerná titulní písnička, debilita na pátou, vysoké hodnocení to má zda jen z nostalgie, po letech se na to opravdu nedalo dívat. 20% ()

BoredSeal

Tetu jsem viděl naposled za socialismu, kdy jsem nevěděl, že má sedmý díl a propásl jsem ho. Dlouholeté trauma jsem si vyléčil po letech, kdy už jsem si všímal slabšího střihu, velmi rušivého slovenského dabingu a pronásledovala mě vřeštící Darinka Rolincová. I přes fajn příběh, super lokace a některé dobré herce to bohužel není další Perinbaba. S nějakým lepším filmařem by asi tato snaživá mezinárodní koprodukce dopadla líp, ale možná je problém, že už prostě nejsem dítě. ()

MM_Ramone

Televízny seriál "Teta" je hodne podarenou parafrázou, alebo ak chcete jemnou paródiou, na známe horrorové filmy. Malý chlapec Max sa ocitne na starom hrade s celým panoptikum podivných, strašidelných bytostí. Postupne sa s nimi spriatelí, spozná ich životné osudy a pomôže im nadviazať dobré vzťahy s dedinčanmi, ktorí žijú v podhradí. Seriál obsahuje sedem zhruba hodinových epizód (Narodenie, Upratovanie, Nevesta, Kreslo, Lev salónov, Automobil, Svadba). V roku 1987 ho v mnohonárodnej európskej koprodukcii natočil svojrázny slovenský režisér Juraj Jakubisko. **** ()

Gamekeeper77

Tenhle seriál jsem poprvé viděl v tom nejlepším možném věku. Byl jsem z něho tenkrát unešený. Ta frankensteinovská atmosféra mě úplně pohltila a na dlouhé roky zůstala v mojí mysli. Nedávno Tetu znovu vysilali. Měl jsem strach, že si zkazím dojem. Naštěstí se tak nestalo a já se po 25 letech ujistil, že Teta je opravdu výborná. Jediná škoda, že ji předabovali do češtiny. Ve slovenštině to bylo samozřejmě mnohem lepší. 85%. ()

PKD

Excelentní. Ať je vám 11 nebo 40, je to jedno. Excelentní úvodní song (a to zrovna Darinku moc nemusím). A pro mě osobně je obzvláště excelentní dějová linie s Igorem a Elisabeth. Pokud jste objevili nadůžívání slova excelentní pak vězte, že je to z důvodu toho, že je tato série excelentní. Jak pro koho. Pochopitelně. ()

Zajímavosti (11)

• Celá stanica obce Frankensteinovo bola vytvorená z kulís. Po skončení natáčania boli odstránené a ostali iba koľajnice. Takisto pre účely filmovania bola na hrad Boskovice navozená zemina, ktorá bola po skončení filmovania tiež odstránená. (Raccoon.city)
  • V kuloároch sa šuškalo, že švédska herečka Viveca Lindfors (Grófka Hana von Frankenstein) neznášala režiséra Jakubiska za cigaru, ktorú jej vnútil ako filmovej postave. (Raccoon.city)
  • Počas natáčania seriálu sa Andymu Hricovi (kováč) narodil syn. Herec urobil vo svojom dome párty so všetkými zahraničnými hercami a minul za ňu celý svoj honorár za účinkovanie v seriáli. Každý z hostí doniesol veľké balenie plienok Pampers, o ktorých u nás vtedy nebolo ani chyrovať. (Raccoon.city)