Režie:
James MangoldScénář:
Michael CooneyKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
Alan SilvestriHrají:
John Cusack, Alfred Molina, Amanda Peet, John Hawkes, Ray Liotta, Rebecca De Mornay, Clea DuVall, John C. McGinley, Jake Busey, William Lee Scott (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Neznámí lidé s různými životními osudy – šofér limuziny, manželé před rozvodem, policista, prostitutka, mladí, čerstvě oddaní novomanželé a hotelový manažer -- hledají před nadcházející bouří útočiště v zapadlém motelu uprostřed nevadské pouště. Brzy je kdosi začne po jednom zabíjet. Jak vzrůstá napětí a hosté začnou jeden druhého podezřívat z tajemného vraždění, s překvapením zjistí, že je ve stejnou dobu na stejné místo vůbec nepřivedla náhoda... (AMC Czech)
(více)Videa (1)
Recenze (716)
Malcolm´s Eleven.. Mangold není žádný režisérský ořežprut, co by nezvládl navodit thrillerovou atmosféru či neuměl účelně pracovat s flashbacky, o tom žádná. Cusack je tady výborný a to přitom kdyby mi chtěl vnutit svůj autogram, tak ho odmítnu (no, možná bych si ho vzal a pak vyměnil za deset podpisů Hanky Zagorové). Jenže, i když podobné náměty zbožňuji a vždycky si dávám v rámci vychutnání detailů repete, u Identity mě to nelákalo. Logické nesrovnalosti ignoruji, protože v tom domě, co vám roste na krku, je dovoleno vše, avšak celá historka mi přišla jako by násilně vykáceli tři hektary lesa, jen aby postavily psí boudu a pak, v rámci závěrečného Dickensovic Olivera, jí nainstalovali na stříšku satelit.. Onen háj pomerančovníků mi asocioval milovníka citrusů B.De Palmu a jeho Kainovu výchovu s J.Lithgowem. Ten se tehdy také nebyl schopen sám sebe dopočítat. Náhoda? ()
Počiatočné vtiahnutie do deja a narastajúce mystérium okolo vrahovej identity sú úžasné. Ale v poslednej tretine, kedy sa začnú vykladať karty na stôl, sa z roztomilého vzdaniu holdu Hitchovmu Psychu stáva nezvládnutý spatlanec snahy o čo najväčšie šokovanie a borenie klišé. Spočiatku silné 4*, po závarečnej vsuvke rozpačité 2*. ()
Když jsem film viděl poprvé, přišel mi děsně cool. Nyní spíš nemůžu nevidět sbírku divně se chovajících postav s příběhem, který je i na typické hollywoodské zjednodušování dost velký nesmysl. Závěrečný zvrat je vlastně docela úlet, ale i různé smrti postav jsou dost absurdní - samé neskutečné náhody, nad kterými se nikdo nepozastavuje. Nefunguje to, ani když už znáte předem pointu (což jsem tentokrát znal). Na druhou stranu je to ale taky solidní zábava s fajn herci. Jen dost béčkového charakteru. (5/10) ()
Strhující, napínávé, atmosferické. Skvělé herecké výkony (hlavně John Cusack jede) podtrhují barvitou mozaiku možná až příliš komplikovaného "detektivního" příběhu, kterému paradoxně stojí v cestě ten, kdo ho sám stvořil. Jakkoliv na mě Identita zapůsobila svou závěrečnou pointou, při ohlédnutí zpět je mi z ní spíše smutno - završení mohlo bý podáno mnohem působivěji v duchu detektivek ze staré školy a celku by to uškodilo mnohem méně než rádoby zajímavá žánrová obroda, která působí všelijak, jen ne nenásilně. Skvělá vizuální stylizace, znamenité flashbacky s precizní návazností, hlášky, to všechno dělá z Identity něco víc. Něco, na co si mohla (a moc moc chtěla) sáhnout, ale spadla z žebříku a scénárista jí ještě udupal. Stále však precizních 70%, originalita se cení... ()
Mně osobně to moc nebavilo, obsazení mi bylo spíše nesympatické, děj podle mě není zrovna nějak extra zábavný, a celé to na mě působilo strašně lacině, pomalu jako nějaký televizní film natočený s pár kulisami a béčkovými herci (John Cusack jako jeden příklad za všechny). Vidět to tenkrát v kině asi mohlo být fajn, ale koukat na to dnes mi už přijde spíš jako ztráta času. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (17)
- Celá jména postav z hotelu zní: Edward "Ed" Dakota, Samuel Rhodes, Paris Nevada, George York, Alice York, Timmy York, Larry Washington, Caroline Suzanne, Virginia "Ginny" Isiana, Lou Isiana a Robert Maine. (HappySmile)
- Několik filmových kritiků si všimlo podobnosti Identity s fiktivním filmem "The 3", o němž se mluvilo v Adaptaci. (HappySmile)
- Kniha v Edově autě, kterou můžete vidět, když zvedá Paris, je "Bytí a nicota" od Jeana-Paula Sartera. (HappySmile)
Reklama