Epizody(8)

Osemdielny taliansky televízny seriál o životnej púti presláveného stredovekého cestovateľa a objaviteľa. (oficiální text distributora)

Recenze (82)

DaViD´82

Co tomu chybí k dokonalosti nejlépe shrne sám Marco v (páté?) epizodě, ve které chánovi s až nakažlivým zaujetím vypráví co na své cestě z Benátek viděl a zažil. A přitom tam z toho nebylo vůbec nic. Chyba téhle série je tedy především v rozsahu, na pokrytí všech Polových dobrodružství je osm cca hodinových dílů málo, zvláště když se ztrácí čas při "estrádních" ukázkách jednotlivých kultur během žranic tu či onde. Pokud se však zrovna nejí a nepopíjí, tak nelze mít moc výhrad. ()

kinej

Marco Polo je seriál popisující nejen osudy Marca Pola, ale také je, v duchu jeho tvorby, historickým cestopisem. Podle mého zde toto propletení dvou směrů funguje. Příběh bývá občas upozaděn, aby mohl divák sledovat například mongolské tradice. Někomu to může vadit, já s tím nemám problém. Dobré je, že Marcův příběh je zde předložen v podobě dramaticky solidního scénáře, a tak zde nechybí zajímavé zápletky a vygradování hlavní dějové linie, až k dojemnému závěru. Přeci jen však mohl být seriál delší, aby bylo možné více rozvinout postavy a jejich osudy. Co se týče produkce, je Marco Polo na nejvyšší možné úrovni. Neošizená výprava, bohaté kostýmy, krásná hudba, to vše dělá z tohoto seriálu nadstandartní zážitek, hodný postavy po níž je pojmenován. Skělý je také výběr herců. Nejedná se o žádné celebrity, ale o méně známé, avšak výborné, charismatické herce, jakými jsou například Denholm Elliott, David Warner, Mario Adorf, F. Murray Abraham či mihnuvší se Oliver Reed. O to více zamrzí volba Ken Marshalla pro hlavní roli. Ten hraje Marca naivně a křečovitě. Škoda, kterou se však přívalem pozitivních vjemů daří částečně maskovat. ()

velkyvezir

Naposledy jsem seriál viděl někdy v 80. letech v ČST než jsem dnes na to sedl a na jeden zátah jej shlédl díky pátečním dvd v trafikách. Hudba úžasná, kostýmy skvělé, výborné obsazení, ten seriál mne opět fascinoval. A v melancholickém závěru jsem zamáčkl slzu, tak mi bylo líto Marca, že už se nikdy do Číny nepodíval. ()

Dragonlanc

Výborný seriál o jednom z najväčších cestovateľov všetkých čias. Opisuje celú strastiplnú cestu Marca Pola od Benátok až do Číny na dvor mongolského vládcu Kublajchána. Popisuje zvyky jednotlivých národov, ale aj dvorné intrigy, boj o moc a korupciu na dvore veľkého chána. Jedinou slabinou celého seriálu podľa mňa je návrat Marca Pola domov. Trojročná plavba loďou s mongolskou princeznou z Číny do Perzie by vydala určite aspoň na dva-tri ďalšie diely. Je to škoda, Ako keby tvorcovia už toho mali dosť a chceli celú sériu čím skôr ukončiť. Nebyť toho, dal by som 5*. Snáď jedinou nereálnou vecou na celom príbehu Marca Pola bol levitujúci mních v Tibetskom kláštore. ()

filmmovier

Jeden z nejlepších dobrodružných seriálů všech dob a zároveň úchvatný životopis legendárního cestovatele. Výpravná velkoprudkce s monumentální výpravou, fenomenálními herci (Nimoy, F. Murray Abraham a mnoho, mnoho dalších), fantastický hudební motiv Ennia Morriconeho a skutečně nádherný a působivý zážitek. Nádherné dílo. 80%. ()