Epizody(8)

Osemdielny taliansky televízny seriál o životnej púti presláveného stredovekého cestovateľa a objaviteľa. (oficiální text distributora)

Recenze (82)

blackrain

Hudba Ennia Morriconeho mě stále uchvacuje a pořád objevuji něco nového. Morricone je Mistr ve svém oboru. Málokdo se mu dokáže vyrovnat. Hereckému obsazení a výpravě nemám co vytknout. Český dabing se také povedl.Seriál ve mě probudil lásku k cestopisům a vlastně k historii vůbec. Vzhledem k to mu, že legendární seriál opět vychází, tak jsem po něm skočila jako krvežíznivá šelma. Potřebovala jsem si totiž spravit chuť po tom, co nám před nedávnem předhodila TV Nova. Nebudu se tady rozepisovat o životě Marca Pola, protože bych odvyprávěla seriál a zabloudila bych do historie. Pokud chcete, kupte si dvd. Sami se pak můžete přesvědčit o nesporných kvalitách seriálu. Mám na mysli jeho zpracování a výpravnost. ()

Cervenak

Skvostný seriál, na ktorý sa už trochu pozabudlo, čo je veľká škoda, pretože sa výpravnosťou a celkovou kvalitou spracovania minimálne vyrovná "konkurenčnému" a omnoho slávnejšiemu Šogunovi. Davové scény a množstvo kostýmov a pompéznych dekorácií mu môže ticho závidieť ktorýkoľvek novodobý historický veľkofilm. Na DVD vyšiel síce v tragickej obrazovej kvalite a bez pôvodnej zvukovej stopy, ale aspoň má pôvodný hviezdne obsadený český dabing z 80. rokov. ()

sud

Už jako malé děcko jsem si tenhle seriál zamiloval. Vždycky mě dokáže uhranout na neskutečná atmosféra dálek, moří a vzdálených civilizací, vzbuzující touhu někam vycestovat. Bohatá výprava a malebná kamera se naprosto vymikají seriálovým standartům a hudba mistra Moricconeho je magická (po TNZ jeho nejsilnější skladba). Seriál plný děje, seznamování diváka s životem a obyčeji dalekých kultur a nepřeberného množství silných scén (obzvlášt jeho vrchol). Něco takovéhleho se dnes už netočí. ()

kinej

Marco Polo je seriál popisující nejen osudy Marca Pola, ale také je, v duchu jeho tvorby, historickým cestopisem. Podle mého zde toto propletení dvou směrů funguje. Příběh bývá občas upozaděn, aby mohl divák sledovat například mongolské tradice. Někomu to může vadit, já s tím nemám problém. Dobré je, že Marcův příběh je zde předložen v podobě dramaticky solidního scénáře, a tak zde nechybí zajímavé zápletky a vygradování hlavní dějové linie, až k dojemnému závěru. Přeci jen však mohl být seriál delší, aby bylo možné více rozvinout postavy a jejich osudy. Co se týče produkce, je Marco Polo na nejvyšší možné úrovni. Neošizená výprava, bohaté kostýmy, krásná hudba, to vše dělá z tohoto seriálu nadstandartní zážitek, hodný postavy po níž je pojmenován. Skělý je také výběr herců. Nejedná se o žádné celebrity, ale o méně známé, avšak výborné, charismatické herce, jakými jsou například Denholm Elliott, David Warner, Mario Adorf, F. Murray Abraham či mihnuvší se Oliver Reed. O to více zamrzí volba Ken Marshalla pro hlavní roli. Ten hraje Marca naivně a křečovitě. Škoda, kterou se však přívalem pozitivních vjemů daří částečně maskovat. ()

dr.jacoby

Môj úplne najobľúbenejší seriál všetkých čias. Krásny príbeh, dobrodružný, romantický, napínavý so skvelými hereckými výkonmi a v neposlednom rade aj vynikajúcim českým dabingom. Veľmi sa teším, že seriál konečne vychádza v našej oblasti na DVD. Je to úplne prvý seriál, pri ktorom som začal ako malý chlapec vnímať filmovú hudbu. Niektoré motívy som si pamätal ešte veľmi dlho. Vtedy som ešte nevedel, kto je Ennio Morricone, ale teraz to už dávno viem a aj soundtrack zo seriálu Marco Polo je v mojej zbierke. To, čo dokázal Morricone zložiť pre tento seriál je jednoducho nádhera, napr. téma Marca, alebo melódia použitá pri úvodných titulkoch patria dodnes pre mňa k tomu úplne najlepšiemu, čo som kedy z filmovej hudby počul. Po rokoch si spomínam na množstvo scén, ktoré mi najviac zarezonovali v pamäti : Marco v tajnosti opúšťa Benátky, jeho stretnutie s neskorším pápežom, vyvraždenie saracénskej dediny križiakmi, Marco ako správca chánovho majetku, jeho trpký návrat domov a nenaplnená túžba vrátiť sa späť. Ale nadovšetko si vážim najmä Morriconeho hudbu. ()