V napínavém gotickém příběhu ze Středozápadu se kolem mladého muže (Tom Holland) shlukují podivné existence. Ale on je připravený chránit svoje blízké. (Netflix)

Recenze (407)

JohnnyD

To bol zase nápad obsadiť do echtovnej apalačskej "southern gothic" prevažne austrálskych a anglických hercov a jedného Švéda (s úplne absurdným redneck prízvukom). Takmer celý casting hrá up-to-eleven a nakoniec je najdôveryhodnejšia modelka Riley Keough. Opäť sa potvrdilo, že Netflix má problém s produkovaním svojich filmov a nedokáže od tvorcov dostať koherentný výsledok. Zabehnuté štúdio so skúseným producentom by z toho vysekalo o level lepší výsledok. ()

Nevka

S "Ďáblem" je to těžké. Scénář totiž skvěle pracuje s jednotlivými charaktery, čímž činí jednání postav uvěřitelným, ale místy se snaží až moc. Třeba taková linka Sebastiana Stana už je docela nadbytečná, ale "musí" tu být jen proto, aby konec vyzněl přesně tak, jak si tvůrci představovali... A právě díky této "vsuvce" začnete vnímat, jak moc se jednotlivé motivy v průběhu filmu opakují. Campos má přitom k ruce schopné herce, obstojnou atmosféru a "věčnou" problematiku víry. Celkem obratně totiž předkládá, že víra sice "ukazuje cestu" v nejtěžších chvílích lidských životů, ale zároveň je zhoubným nástrojem mysli, který překrucuje realitu. A přesně to je nám vysvětlováno prostřednictvím jednotlivých "příběhů", které se na konci (naštěstí) postupně prolnou a dají snímku mnohem větší smysl. A hlavně díky posledním 40 minutám a skvělému úvodu se Skasgardem nemám problém dát čtyři hvězdy. ()

JASON_X

Je dost pravděpodobné, že knižní předloha je působivější, záživnější a existenciálně hlubší, než film podle ní natočený, jak už to tak obvykle bývá. Ale číst jí nehodlám, takže si to nepotvrdím. Každopádně se nejedná o žádný syrový realismus a la McCarthy, na to jsou postavy příliš ploché a černobílé, jejich vzájemný propletenec příliš vyumělkovaný, no a navíc herecky mě nikdo z jejich představitelů stoprocentně nepřesvědčil (asi nejblíž k tomu měl mladý Skarsgård). Slušná filmařina i atmosféra, ale poněkud mdlý obsah. Ale poselství knihy/filmu je jasné - Ďábel má v oblibě bílé bigotní vidláky. ()

Spiker01

Po delší době zase jednou film od Netflixu, který nemá průměrné hodnocení...a jako na potvoru mě zrovna tento příliš nebavil. V podstatě pro mě toto 130ti minutové dobrodružství táhla pouze překvapivě velká plejáda herců, které odněkud znáte. Zejména Pattinson, který tu má po Králi další ze svých idiotských a jako vždy výborně zahraných rolí a taktéž Tom Holland, jež mi přišel zprvu nudný a sterilní, ale následně se jeho postava někam posunula a Spidey měl co dramaticky hrát (na což samozřejmě není u Marvelu tak úplně zvyklý). Celé mi to přišlo až moc pomalé, jako takový rozmělněný třetí True Detective od HBO, příběh byl dobře vymyšlený, ale člověka co má nakoukáno naprosto ničím nepřekvapí. A nejraději bych dal Ďáblovi za pár let znovu šanci v případě, že bych na něj prostě jen neměl náladu, jelikož jeho objektivní kvality vidím, ale zkrátka mě unavoval; takový opak guilty pleasure...6/10 ()

Slasher

Velmi dobrý, temný a ďáblem nasáklý “southern gothic” thriller, kde po celou dobu někdo páchá zlo a dějí se dost hrozný věci, přesto ale (zajímavě) nevyzní na úplně beznadějně depresivní notu. Vyniká tu nejen atmosféra a pánbíčkářský prostředí appalačských zapadákovů, ale i skvěle užitý vypravěč a výtečný herecký obsazení - všechny postavy táhnou a fungují. Pattinson vystřihl super kněze chlípníka. ()

Zajímavosti (20)

• I když se film odehrává v Ohiu, Západní Virginii a na Šalamounových ostrovech, tak se celý film natáčel v americkém státě Alabama, a to ve městech Anniston, Birmingham, Blount County, Pell City, Montevalla, Deatsville, Jacksonville, Dora a Riverside. Natáčení začalo 19. února 2019 a bylo dokončeno 15. dubna 2019. (Trajektt)
  • Ukrižovanie je opakujúcou sa témou celého filmu. Na stene v Arvinovej (Tom Holland) izbe visí obraz Ježiša na kríži. Arvin, Willard (Bill Skarsgård) a reverend Teagardin (Robert Pattinson) si zrania ruky v podobe stigiem. A hoci to nebolo bežné, japonskí vojaci skutočne ukrižovávali vojnových zajatcov počas druhej svetovej vojny. (Arsenal83)
  • Keď Tom Holland pri poslednej scéne vojde do lesa, je možné si všimnúť na viacerých stromoch naokolo spravené krížiky. (maramashi)