Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie Ondřeje Trojana s Ivanem Trojanem v roli Bouráka, věčného frajera, kterému teče do baráku i do života a rodina už ho má plný zuby. Ale i srdce. Příběh se odehrává ve Šlukdorfu, imaginárním městě na severu Čech, kde po revoluci zavřeli všechny fabriky a místo nich se vyrojily nonstop herny, kasina a šlapky. V  jednom z těch nonstopů s automaty pro zoufalce pracuje i Kamila, osmnáctka, která už má života ve městě, kde chcípnul pes, plné zuby. A ještě víc ji štve vlastní rodina. Odevzdaná matka a otec, který kšeftuje s vraky aut a říká si BOURÁK. Zastydlý puberťák s otřískaným růžovým Cadillacem, který chodí trsat rock and roll s holkou, co vypadá jako ze starého amerického katalogu na podprdy. A navíc jí za matkou pálí šéf, gangster místního formátu, kterému evidentně přeskočilo. Tak Kamile dojde, že musí zasáhnout a donutit mámu konečně šlápnout tátovi na ty jeho špičatý perka! Nebo všechno poletí do luftu. Komedie  o tom, co všechno může způsobit jedna letní bouřka, jedna městská vyhláška, sada golfových holí, rock and roll a jedna hodně naštvaná dcera! Možná, že se zasmějete a jestli na to máte žaludek, třeba si i zatancujete. (T.H.A. - Total Helpart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (299)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

velmi pravděpodobně měl být Bourák černou komedií sklepáckého stylu,ale někde na trase nápad-realizace-výsledek se muselo stát něco strašlivého a výsledkem je tenhle divně zlomyslný film,který působí jako by ho točil Lynch podle scénáře Zdeňka Trošky (a nebo obráceně).Přiznávám však,že jsem se jednou zasmál a to na českou "komedii" není zase úplně špatný výsledek.Největším kladem je pak každopádně hudba Romana Holého,která je velmi dobrá...40% ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Život je zbytek bramboračky od včerejška..." Tak tahle filmová "bramboračka" trošku chutná, jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Namícháno je zde tolik různých žánrů (od černé komedie přes sociální drama, milostnou romanci, krimi thriller či spíš brakovou gangsterku, až po retromuzikál), že ve výsledku je z toho člověku tak nějak divně od žaludku. Chvíli se i zasměje, chvíli si pobrukuje skvělé rokenrolové melodie (fakt bomba), ale místy taky nevěřícně kroutí hlavou. Zejména v dějové lince spojené s Macháčkem, v níž se dotyčný ohání golfovou holí snad na všechny světové strany, je to až nechutné. Závěr se vcelku povedl, proto zaokrouhlím hodnocení na dvě hvězdičky, i když byla místa, kdy jsem chtěl málem odejít z kina.... ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém znějí repliky jako „Auto může být vojetý, holka ne“, film, ve kterém jedna z postav cestuje po republice s pomocí „Šukmapy“ (která vážně slouží k tomu, co vás asi napadne jako první), film, ve které je pes jedinou živou bytostí, která jedná konzistentně. ___ Mělo by jít o černou letní komedii, která vám zlepší náladu. Mě teda Bourák uvrhl do skličujících úvah nad tím, jak mohlo mnoho lidí zastupujících různé instituce připustit, aby něco takového vzniklo. Možná nejsem vhodným divákem. Ale kdo je? Lidi, kteří mají garáž polepenou plakáty s pin-up girls, sní o tom, že si pořídí „kaďák“ a kapely jako Elvis Presley Revival Band neposlouchají jen z recese? Myslím, že ani oni by nebyli nadšeni z filmu bez ujasněného žánru, míry nadsázky nebo pravidel fikčního světa.___ V zásadě jde o nahodilé seskupení historek okouzlených „pomádovou“ estetikou Spojených států padesátých let (která je napodobována zvláštně humpoláckým stylem, vč. zadních projekcí, což je místy zřejmě znak toho, že tvůrci neměli na realizaci filmu dost času a peněz). ___ Na začátku je naznačeno, že ony historky vypráví coby místní urban legends Matěj Ruppert aka frontman rockabilly kapely, jejíž písničky provázejí celý film (a taky u nich se vzhledem k prostotě textů těžko určuje, zda mají být poctou, nebo parodií). S tímhle mytologizujícím narativním rámcem, který by alespoň trochu vysvětloval, proč film nedrží pohromadě a je k hovadskému protagonistovi nekritický, se ale víc nepracuje, a další postavy jsou po slibném rozjezdu uváděny na scénu již bez Ruppertova přičinění. Po většinu stopáže, která je kvůli nedobré rytmizaci pocitově asi trojnásobně delší než uvádí distribuční list, není zřejmé, oč postavám běží, proč se chovají tak, jak se chovají, resp. proč už se nechovají tak, jak se dosud chovaly.___ Některé scény pouze nemají jiskru (natož aby byly vtipné, nápadité nebo nekřečovitě zahrané), u jiných jsem si zřetelně uvědomoval, jak ze mě film vysává veškerou životní energii (během dlouhého, divadelně strnulého nočního dialogu s Elvisem, kterého hraje sám Ondřej Trojan a který se s hlavním hrdinou dělí o životní moudra typu „ženský potřebujou odevzdávat svoji lásku“, jako kdyby se zastavil čas).___ Celý příběh je zasazen do Šlukdorfu (ptž Šluknov + Varnsdorf, slovní hříčka, hahaha), kde všichni „pičují“ ostošest a pobírají dávky. Vedle lidí bez práce a gamblerů zde žijí akorát mafiáni a prostitutky. Jejich jedinou nadějí jsou bohatí němečtí sousedi. Sami se svými životy nic nezmůžou. Titulní Bourák má své auto a milenku raději než manželku a dceru. Je zjevně bez peněz, nezodpovědný, marnivý, infantilní, egoistický a tak trochu kretén. Manželka jej přesto obdivuje, neb jeho posedlost auty interpretuje jako alespoň „nějakej zájem o svět“. O jeho záletech, zahrnujících projížďky autem, hlášky jako „já mám normálně orgáč“ i mrtvou kunu, zřejmě jako poslední z celého města neví. Zanevře na něj až poté, co jej během jedné z řady vycpávkových hudebních scén uvidí tančit s milenkou. Dcera (!) otce za trest vykáže do garáže, kam mu musí polévku poté, co si obuje červené lodičky, obleče žluté letní šaty a nasadí blond paruku (??!)... Do Bourákovy manželky je zamilován místní mafián Bingo, který jako kdyby v nějaké z raných verzí scénáře měl být hlavní postavou příběhu namísto Bouráka, protože je mu věnováno srovnatelné množství prostoru. Do toho je přimíchán ještě dálkový řidič Kryštofa Hádka, kterého Bourákova dcera Kamila sice nenávidí, ale přesto se s ním vyspí pár vteřin poté, co jej spatří ve dveřích... atd., jedno wtf vedle druhého. To vše je prokládáno zmíněnými písničkami Romana Holého, scénami s Ivanem Trojanem řídícím auto a random záběry ženských nohou na vysokých podpatcích a ženských zadků v krátkých sukních.___ Jednotlivé linie jsou propojené tím nejlínějším způsobem (pokud vůbec nějakým) a celý film zhruba od patnácté minuty budí dojem totální scenáristické a režisérské rezignace na smysl a systém. U díla, v němž se řeší krize středního věku a které jako kdyby i vzniklo v rámci snahy popasovat se s vlastní tvůrčí krizí, to vlastně má jistou logiku. 25% () (méně) (více)

kingik 

všechny recenze uživatele

Dva talentovaní bráškové si tak vydatně hráli s různými žánrovými odnožemi, až jim z toho vylezla Bouračka. Stylizovaný retro mišmaš je v našich končinách poměrně ojedinělým kusem. Travoltovsky disponovaný Ivan Trojan, co se navždy zasekl v období rock n´rollu, seká bezelstnou kreaci na taneční merendě i podvozkem vzácného Cadillacu. Špásuje s milenkou, drží si distanc od ženy i dcery, následně končí rodinou vystěhovaný v dílně. Zjeví se mu i jeho bratr Ondřej coby vypasený Elvis. Říkají mu Bourák. Výrazný part má také Jiří Macháček, bohatý podnikatel, který celoživotně miluje Bourákovu manželku, golfovou hůl nemá jen pro sportovní účely a zaměstnává Bourákovu dceru ve své herně s barem. Šlukdorfem, fiktivním městem (severočeské) neřesti, zní zpívaná angličtina Matěje Rupperta. To byl celkem závadný a vzduch otravný, nikoliv zábavný nápad. Okaté zadní projekce při jízdách autem posléze také postrádaly své opodstatnění, přepokládám, že byly úmyslné. A naprostým selháním je zoufalý dojezd filmu, kdy už se vlastně nic zajímavého ani nestane. Můžu napsat, že film vypadá z finančního hlediska poměrně dobře. O dost horší je jeho časté žánrové neukotvení, kdy film přeskakuje od jednoho k druhému, navíc výrazně laškuje s retro americkou kulturou, která není českému divákovi blízká. Petr Jarchovský nezvládl dát svým scenáristickým přechodům z žánru do žánru celistvost a významnou obsahovost, Ondřej Trojan režijně selhával, když se pokusil mnohé přepálené sekvence nenápadně vypointovat. Na Ivana Trojana a Jiřího Macháčka je herecký spoleh, společnost jim dělaly herecké kolegyně Kristýna Boková a Veronika Marková. Výsledkem snaživých hrátek je dočista rozpačitý originální odér, co se line z uměleckých triček bratrů z Želar. 6/10 ()

Olík 

všechny recenze uživatele

Bourák to napral do nejbližšího stromu, hned po vyjetí z garáže. Trojzubec Trojan, Trojan, Jarchovský by měl mít na víc. Look Mazaného Filipa, děj novodobých Šakalích let, zápletka od každého trochu a celkově zbytečnost velikosti Ruska. Téměř dvě hodiny ničeho….možná ještě tak výprava nebo hudba, ale jinak. Kvalitní herecký výkony (Trojan, Macháček) versus ty mizerné (Šimek, Winterová) – Boková s Markovou vypadají jako sestry a ne jako matka s dcerou – nesourodý děj – humor aby lupou hledal – žánry do sebe naráží jako slepé myši – postavy nesympatické - některé momenty jsou vyloženě trapné – tohle je špatně, tohle je špatně a tohle je úplně špatně. Elvis (pokud tedy opravdu zemřel) musí v zemi rotovat rychlostí závodního chrta a cena pro nejpřeceňovanější film roku už zná svého vítěze. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (11)

  • Bourák (Ivan Trojan) si dává dohromady vůz Ford Ka. Jedná se o nejmenší auto v modelové řadě automobilky Ford z roku 1996, vyrábí se ve třetí generaci dodnes. (sator)
  • Premiéra filmu musela být odložena kvůli koronaviru a uzavírání kin. (SONY_)

Reklama

Reklama