Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Jméno režiséra Jindřicha Poláka znají hlavně děti. Například příběhy pana Tau se staly šlágrem přímo mezinárodním. Starší diváci si připomenou Ikarii XB 1 – první filmovou sci-fi, ale i filmy akční a dobrodružné – například Smrt v sedle, Nebeští jezdci či Smrt stopařek. Film Noc klavíristy, který byl natočen v roce 1976 podle námětu Vojtěcha Měšťana, patří do kriminálního žánru. Jeho problematickým hrdinou je vedoucí projektant bytového družstva, který touží po zisku za každou cenu. Bezděčným protihráčem se mu stává barový pianista, který se náhodou stane svědkem vraždy mladého muže a pustí se do pátrání na vlastní pěst. Starosvětská a poněkud komická figurka se dojemně plete policistům do práce, ale nakonec se zjistí, že právě on přispěl k dopadení pachatele… Titulní roli vytvořil s noblesou sobě vlastní Václav Voska. (Česká televize)

(více)

Recenze (91)

J R C Pecuchet 

všechny recenze uživatele

Jindřich Polák se kromě tvorby pro děti a mládež a scifi žánru věnoval i detektivce. Musím říci, že na to v jakých podmínkách film vznikal (psal se rok 1976) jde o celkem zdařilé dílo. Václav Voska jako samozvaný vyšetřovatel chce přijít na kloub záhadné vraždě, která se odehrála před vinárnou, ve které hraje na klavír jako pianista. Vyzdvihl bych vynikající hudbu, kterou pro tento film zkomponoval Karel Svoboda. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

40% — I přes účast Václava Vosky, Dany Medřické a Otakara Brouska st. se zde nepodařilo vytvořit tak napínavý příběh, jako měla pozdější Smrt stopařek. Navíc si i po několikerém shlédnutí nejsem jistý, jestli oficiální text distributora „... aby se nakonec zjistilo, že právě on (míněn klavírista A. J. Tůma) má zásluhu na chycení pachatele...“ není zavádějící. Jediné, co pan klavírista svým amaterským pátráním přímo způsobil, byla smrt vyděrače. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mě fascinovalo jak Vašek Voska se z pozice vinárenskýho klavíristy pustil do pátrání aniž by čekal na výsledek policie. V době všeobecných škrtů to vypadá jako dobrý nápad pro Radka Johna, až se někomu stane zločin, ať si to laskavě vyšetří sám a stát ročně ušetří x miliard za policii. Tady ve filmu ještě policii nikdo nerozpuštěl, ale i tak Václav Vocka se vždycky někde zjevil jak dědeček hříbeček a poměrně vtíravě se zajímal o druhý a pak si odplul zpátky do vinárny k tomu svýmu klavíru. Krom Václava Vosky se mě líbil Otakar Brousek z jeho postavy byla cítit zoufalost člověka, kterej je zahnanej do rohu. Film sice není nikterak napínavej, ale přesto dokáže zaujmout až do konce. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Tohle nejni blbý! Viděl jsem to 4x. Hlavní hrdinové  sednou jak prdel na hrnec. Z toho filmu máte pocit, že Otakar Brousek musí býti zloduch. Stejně tak Kanyza. Jurištová musí mít brejle, což jí nesmírně sluší a musí souložit s Bartoškou.  Dana Medřická musí být šatnářka, co už neutáhne plato piva. Voska musí býti vzdělaný klavírista a nesmírně citlivý člověk.  Momentálně mapuji Maigreta a zjišťuji v každém díle mraky chyb scénáristů i režisérů(mnoho jich je) Ale tady chybu nevidím. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Tahle normalizační detektivka mně utkvěla v paměti už při premiéře. Nejen kvůli Václavu Voskovi, šarmantnímu herci a člověku, který mimo jiné u klavíru nepotřeboval dubléra. --- Zajímalo by mě, jak je dnešní mladá generace schopná vnímat a cítit tehdejší poměry, které v příběhu hrají zásadní roli. Detektivka jako taková je to spíše standardní, ale slušně promyšlená, všechno sedí. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Skok vozu Renault 16 do rybníka absolvoval kaskadér a bývalý závodník Václav Syřiště. Po natočení filmu se vyzpovídal ze zážitků v časopise Svět motorů, kde uvedl, že tato scéna byla obtížná především proto, že do poslední chvíle musel hledat nájezd na rampu, ze které vůz „skočil“, navíc se po dopadu na hladinu zbortila střecha. (Robbi)
  • Václav Voska byl vybrán pro roli mj. i proto, že byl zdatným klavíristou a nebylo třeba dubla. (sator)

Reklama

Reklama