Po krádeži Teseraktu se Loki ocitá před soudem Temporálně Variační Agentury. (Disney+)

Recenze (75)

Anderton

Zaujímavé uchopenie ďalšieho zo seriálov z MCU. Ono to TVA pripomína "tak trochu" agentúru pôsobiacu v bezčasí z Asimovovho románu Koniec večnosti. Úvod v TVA zase svojou byrokraciou Brazil, až vám bude Lokiho ľúto. Ozvláštnením sú výlety do minulosti a do iných kútov sveta a celé to stojí na konfrontácii a napätiu medzi Hiddlestonom a Wilsonom. ()

Milano33

Predstavte si Doctora Who spojeného s Rickom and Mortym v Marvel prevedení, a vznikne vám Loki. Loki je rozhodne jedna z najlepších postáv MCU a svoj vlastný projekt si plne zaslúžil. Seriál sa vydáva svojou vlastnou cestou a skrz cestovanie v čase a alternatívne reality je hneď jasné, že s pôvodnou timeline to bude mať pramálo spoločné, čo je aj dobre. Táto skutočnosť dáva Lokimu obrovský potenciál sa naplno prejaviť, odtrhnúť z reťazou a predviesť nám nejedno bláznivé dobrodružstvo. Loki má vskutku unikátny vzhľad a podmanivú vizuálnu stránku, je to jedno veľké kochanie sa nádherou, ktorou sa nebudete vedieť nabažiť. Potešenie prinesú i najrôznejšie inovatívne prvky, akými sú vychytávky TVA a fascinujúce hrátky s časom. Také spomaľovanie alebo zasmyčkovanie času zaručene pobaví. Najviac som si však užíval dynamiku a interakciu medzi Tomom Hiddlestonom a Owenom Wilsonom. Slovná konfrontácia Lokiho agentom Mobiusom a následná konverzačná scéna priniesla mnoho vtipných a sarkastických momentov, ale i psychologické prehĺbenie Lokiho a záverečné sebauvedomenie - náhľad do vnútra. A toto všetko bolo krásne zaobalené do vkusných metafor. ()

LachtanShows

Jeden z nejoblíbenějších záporáků novodobého filmu postupem času přerostl spíše v antihrdinu a hlavně tím si vydobil takovou slávu, že byl Marvel prakticky dotlačen fanoušky k vytvoření Lokiho sólového dobrodružství alespoň formou seriálu. A přestože Wanda i Falcon prozatím nepředvedli, že by se MCU mohlo zdařile rozrůst i na poli seriálovém, Loki zatím vypadá zdaleka nejlépe a doufám, že jeho mezičasová dobrodružství konečně ukojí to více než roční strádání po poutavé Marvelovce. ()

Azurovydrak

Možná jsem s časem čím dál víc náročný, ale pilot mě zatím tedy vážně nepřesvědčil. Tom Hiddleston děsně přehrává a humor je často dost na sílu. Vše vypadá levně, jako by to produkoval Netflix, přičemž velkolepá TVA si tu počíná jako parta neorganizovaných dětí, co ani nejsou schopni zajistit jednoho spoutaného vězně bez schopností. Loki se chová jako debil, střídá pasáže mezi proslovy o dominanci vesmíru a kalužemi sebelítosti. Prostě úplně out-of-character, nebýt známé Hiddlestonovy tváře, tak ho vůbec nepoznávám. Owen Wilson mi zatím svým "fanboyovstvím" k Lokimu nejvíc připomíná toho číňana, co neustále podlézal Johnu Wickovi. A ne, to nemá být lichotka. Uvidíme, jak se to vyvine, ale zatím musím s lítostí říct, že nové hlasitě proklamované minisérie nesahají po paty ani Agentům SHIELDu, natož srdcové Infinity sáze... ()

MiniMinion

SPOILERY: Víc než cokoliv jiného byla tato epizoda takovým rozborem Lokiho charakteru. Během let jsme měli možnost Lokiho lépe poznat, Ale tak to hluboko do jeho mysli a duše jsme zatím neměli možnost nahlédnout. Až teď - konečně - jsou tam odhalovány jeho pohnutky a motivace. A že je to podívaná... zároveň fakt, že se jedná o Lokiho z roku 2012, nikoli toho který zemřel v Infinity War, tedy o (alespoň navenek) hrdého, panovačného, egoistického boha, dává prostor pro více character developmentu, což už bylo v této epizodě dobře rozehráno. Od pana Mobia M. Mobia schytal Loki pořádný ego check. Owen Wilson jakožto právě jmenovaný TVA agent je už od začátku výborný, s Hiddlestonem mezi sebou mají jiskrnou chemii a již od jejich první scény mě jako duo neskutečně bavili. Tom Hiddleston je jako vždy špičkový, vystřídal si zde spoustu poloh a všechny zvládl bravurně. Co se příběhu týče, jsem upoután, zdá se, že zvěsti nelhaly, opravdu půjdeme chytat Lady Loki, na což se velmi těším. Co je lepší než Loki? Dvakrát Loki. Doufám také, že se dozvíme více o TVA jako takové a také o Time Keepers. Vypadá to, že budou mít důležitou roli, právě od TVA (respektive od úžasné Miss Minutes) jsme se dočkali hned několika přímých odkazů na multiverse, který bude v příštích několika MCU projektech velkým pojmem. Zmíním ještě vizuální stránku věci - ano, je to MCU, na nejvyšší kvalitu jsme již tak nějak zvyklí, ale na televizní (streamingový) seriál je i tohle next level - už jen z téhle epizody to vypadá, že měl Loki větší rozpočet než WandaVision a TFATWS dohromady. Celkově velice silné 4 hvězdy, 85%. ()

Zajímavosti (13)

• Ve vozíku s důkazy si můžeme všimnout baseballové karty T206 Honuse Wagnera. Wagner byl slavným baseballovým hráčem Pittsburgh Pirates a tato karta je také slavná. Americká tabáková společnost vytiskla mezi lety 1909 až 1911 méně než 200 kusů, protože Wagner trval na tom, aby přestali jeho kartu vyrábět. Jedná se tak o třetí nejcennější kartu na celém světě. (Kubaaa97)
  • Loki (Tom Hiddleston) jako D. B. Cooper skáče z letadla během denního světla za jasného slunečného dne. Ve skutečnosti Cooper skákal již po setmění a během bouřky. (Kubaaa97)
  • Nápis na obojku, který dostane Loki (Tom Hiddleston) v TVA, nese nápis: „Nebezpečná časová odchylka, zůstaňte ve střehu.“ (NiWi)