• Jižní Korea Ojingeo geim (více)

Série(2) / Epizody(18)

Stovky hráčů na mizině přijmou zvláštní pozvánku na dětskou hru. Uvnitř na ně čeká lákavá cena, ale může je stát život. (Netflix)

Videa (28)

Recenze (762)

Pethushka

Jestli něco dělá tenhle seriál výjimečný, tak jsou to hry. Ty jsou vizuálně, hudebním doprovodem, choreografií i napětím naprosto - já vím, je blbý to slovo vzhledem k obsahu použít - fascinující. Za tím se ale bohužel schovává plytký příběh, který je v porovnání s tím, co Korejci dokážou vymyslet, podprůměrný. Rozuzlení bohužel dopadlo přesně tak, jak mě napadlo (četla jsem podobnou knihu). Šok mě na konci taky nečekal, protože jsem postavu odhalila už v první polovině (těch náznaků je tam až moc), a když promluvila anglicky osoba pod maskou, okamžitě jsem věděla, kdo se pod ní skrývá. Ale cameo pěkný, a ne jedno. Mám pocit, že by si divák zasloužil větší objasnění. Bohužel se obávám, že ho tvůrci budou teprve vymýšlet a představí nám ho v další sérii, nad jejíž kvalitou mám trošku pochybnosti. Takže jo, myslím si, že další korejskou vlnu měl spustit jiný seriál. Ale na druhou stranu chápu, že korejskou filmografií nepolíbený divák si to mohl užít zase úplně jinak. A ty hry jsou fakt hodně, hodně dobrý. ()

MikeCool

TV seriál. Velice milé překvapení z korejské dílničky. Taková asijská verze zfilmované únikové hry, povznesená na novou úroveň. Zároveň legenda Netflixu! Po pozvolném rozjezdu v první epizodě, začíná ta pravá jízda, která svým pojetím zaujme nejednoho diváka. Zároveň je snadné se vcítit do psychologie postav a nebrat tento koncept "únikové hry / soutěže" jako sci-fiction v sociálním životě v reálném světě. Myslím si, že by se tohoto konceptu zúčastnil dobrovolně nejeden Čech! | E01 (70%), E02 (85%), E03 (85%), E04 (85%), E05 (85%), E06 (85%), E07 (85%), E08 (85%), E09 (85%) > Průměr: 83% | ()

Cappuccino

Pre niekoho bol rozbeh pomalší a kritiku si odniesla hlavne druhá časť, v ktorej sme sa od hier posunuli k civilnému životu hrdinov. Mne sa naopak prvá tretina seriálu veľmi pozdávala, no neskôr som si začal uvedomovať, že tvorcovia nemali v pláne výraznejšie poodhaliť tajomnú organizáciu a jej fungovanie. V tomto smere ma sklamal aj záver, ktorý nárazovo poodhalil možno až priveľa, no počas zvyšných epizód o štruktúrach zlosynov v pozadí nedal najavo prakticky nič. Hry boli zábavné, ale keby sa scenár zameral aj na odkrývanie zvrátených V.I.P., bolo by to super. 7/10 ()

Vančura

Byl jsem na to zvědavý, protože jsem o tom všude četl, ale když jsem konečně našel čas si to pustit, přišlo mi to podobně vyhajpované, jako před 2 lety Parazit (aniž bych měl nutně tendenci film a seriál nějak víc srovnávat). Beru, že to asi fakt je chytrá kritika kapitalismu, s násilím ve filmu obecně nemám nejmenší problém, a každá epizoda je vypointovaná tak napínavě, že člověk téměř musí dát celý seriál na jeden zátah ať chce nebo nechce. Na druhou stranu mám obecně problém s čímkoli, co slaví tak gigantický komerční úspěch a nekritické divácké ohlasy, protože aby se něco mohlo líbit tolika lidem, nutně to ve mně vyvolává obří podezíravost, a v tomto konkrétním případě mi asi prostě vadilo už jen to, že jsem u toho celou dobu prožíval docela nepříjemné pocity, všechno to cynické zabíjení jednotlivých postav a znepokojivý soundtrack a šílené dekorace mi nedělaly dobře, celé je to - pro mě osobně až nepříjemným způsobem - nesnesitelně napínavé a člověka to dokonale do sebe vtáhne, ale že by mi u toho bylo psychicky dobře, to se prostě říct nedá, a za druhé mě dost otrávilo finální rozuzlení, u něhož jsem se jako dost jiných lidí cítil zklamaný, a tak celkově hodnotím Oliheň spíše průměrně. ()

dr.horrible

Hodnotím asi trochu prísne,  ale už dlho som nevidel áčkovú produkciu (k dnešném dňu najsledovanejší seriál v histórii Netflixu), tak plnú chýb a logických nezmyslov. Po štvrtú epizódu to ešte nie je tak okaté, neskôr sa začnú hromadiť, a najvyššie hodnotenú časť (s kockami),  mi to už v podstate pokazilo. Raz nechajú všetkých sa vraždiť v spánku, pretože pravidlá neexistujú, neskôr zabijú vlastného, lebo porušil právo na “rovnosť pre všetkých.” Omg, rofl, lol. VIP klub celé zle. Také tie detaily, akože hráč stojí v strede medzi dvoma vojakmi a jeden z nich ho rozstriela samopalom, tie sa mi ani nechcelo počítať. Ten manželský pár, do záveru kockovej epizódy, podľa mňa zabudli dopísať, preto bol až v ďalšej časti. Koniec by som zhrnul ako neuspokojivé finále, prerušené klišé, nasledované najväčším nezmyslom celého seriálu, ukončené ďalšími dvoma klišé a korunované cliffhangerovým klišé. Cez to všetko som si ale Squid game užil, má to nápady, pre západného diváka to prekračuje niektoré zažité hranice, ponúka to hry a krv, a človek si môže pokrytecky zafilozofovať nad zlými peniazmi. Takže návykové, drsné a zábavné. A tiež hlúpe a neskonale predvídateľné. Obľúbené postavy: Cho Sang-woo, Ji-yeong. ()

Zajímavosti (88)

• Jedním z nejvyhledávanějších dotazů na Googlu se v době vysílání seriálu stal dotaz: „Kolik dolarů (u nás korun) je 45,6 miliard korejských wonů?“ O tuto částku se totiž v seriálu hraje. V době vysílání seriálu (říjen 2021) se jednalo v přepočtu o 836,3 milionů Kč. (Player789)
  • Gi-hunův byt se skutečně nachází v Ssangmun-dongu, kde se též natáčelo. (Azurovydrak)
  • Režisér Dong-hyeok Hwang dlouho nemohl nalézt vhodnou herečku pro roli Sae-byeok. Až do chvíle, kdy mu přišla nahrávka od Jung Ho-Yeon, která pracovala jako modelka v New Yorku. Její obsazení označil za dar z nebes. (Azurovydrak)