Neohrožený žoldák se pouští do nejnebezpečnější mise kariéry. Má zločineckému bossovi zachránit uneseného syna. (Netflix)

Recenze (721)

Slasher

Jakmile jsem viděl výtku, že je to "dragged down by its aimless violence", bylo mi hned jasný, že tohle bude moje káva. Je v tom Wick, Sicario, Triple 9 a něco z drsných krimi thrillerů D. Ayera, je to odsýpající, skvěle nasnímaná akční střílečka a pořádný promo na taktickou výstroj (+špíňácký rozvojový velkoměsta). Šup sem hezky víc popkornů pro dospělý. ()

Tom Hardy

Hodně fajnové řemeslo s wow akční scénou uprostřed a spíše vlažným dojezdem, kde nejvíc zamrzí, že to chlapáctví, jaké by tam Hargrave chtěl mít, postrádá onu úspornou rafinovanost v profilaci charakterů, s níž uměl pracovat Tony Scott (dvakrát tolik na ploše dvou hodin). Ale jako výplň nudné soboty v době koronaviru naprosto ok záležitost. A uvědomil si, že Hemsworth dozrál do momentu, kdy bych mu s chutí svěřil Jacka Reachera. V podobné stylizaci je pro to skoro ideální. ()

pornogrind

Tak tohle byla solidní akční jízda.Dlouho se tady neotálelo a po chvilce se rozjela akce. Ještě nebyla ani půlka filmu a Ch. Hemsworth byl rozbitej jak cikánský hračky a já si jen říkal jak tohle chce doklepat do konce. Ale jak už to u podobných kousků bývá tak hrdinové i největší záporáci mívají téměř nadlidskou odolnost a přežijí doslova nemožné. Dalším klasickým klišé které patří k těmto filmům je triviální zápletka. Kdo hledá vyšperkovanej scénář ten tady tvrdě narazí. Ale takový filmy si snad nikdo nepouští kvůli scénáři. O to tady vůbec nejde. Proč řešit zápletku když samotnej film je nabitej akcí a nedá tak prostor k tomu aby se divák nudil. Jak už tu psal Flipnic-RE je to bodobnej nářez jako Raid nebo Night Come for Us. Oproti nim ale trošku pokulhává. Ch. Hemsworth nebyl vůbec špatnej a zahrál skvěle, ale Iko Uwais je Iko Uwais. ()

tron

V strede sa nachádza neuveriteľná akčná scéna, ktorá trvá dlhšie, ako dve-tri finále v iných akčných filmoch. K tomu uveriteľný tvrďák Chris Hemsworth a fajn obeť, ktorú musí chrániť. Hoci podľa mňa medzi sebou on a Hemsworth nemali žiadnu chémiu, čo je škoda, ale dalo sa to prežiť, lebo veľa dialógov nemali. Šlo skôr o neustály boj, počas ktorého logicky nebol dostatok času na psychológiu (čo je niekedy dobre). K tomu plno hnusných záporáckych ksichtov, ktorým prajete najhoršie, a originálne, dynamické prostredie. Po „tej“ šialenej akčnej scéne sa tempo (nevyhnutne?) spomalí, čo nie je bohviečo, ale našťastie to netrvá dlho a nasleduje ("prekvapivo") akčné finále, ktoré nie je až také epické, ako „tá“ scéna, ale aj ono je zvládnuté perfektne. Každopádne áno: toto je prípad akčného filmu, kedy vyvrcholenie prišlo o 40 minút skôr, občas sa také filmy objavia. Herecky sa mi každopádne najviac páčil nezastaviteľný Terminátor Randeep Hooda. ()

Nabušenější akční jízda tu od Johna Wicka 3 z USA nebyla! Netflix se do toho opřel a narval do filmu pěkné prachy a jediné, co na filmu zamrzí, že jsme jej nemohli vidět na velkém plátně. Chris Hemsworth ma za úkol vysvobodit syna zločineckému bossovi v drsném prostředí Bangladeshe, což je obrovským plusem, jelikož tohle prostředí nám z filmů není úplně známé. Debutant Sam Hargrave je především kaskadér a jde to vidět na akčních scénách, které jsou naprosto perfektní. Souboje jsou dynamické, ostré, surové, přehledné a velmi kontaktní. ( Souboj na nože opět vede) a potěší i originálně natočená auto naháněčka či finální rozstřel na mostě, který musí potěšit každého fanouška ostré a nekompromisní akce. Chválím i nájezdy kamery, která diváka doslova vtáhne do dění filmu a potěší i velmi rychlé tempo. Tohle se povedlo. Příběh***, Akce*****, Humor>Ne, Násilí****, Zábavnost*****, Hudba****, Vizuál*****, Atmosféra****, Napětí****. 8.5/10. ()

Zajímavosti (28)

• Film se stal v době svého uvedení nejsledovanější premiérou Netflixu za dobu jeho existence. Rekord do té doby držel snímek 6 underground: Tajné operace (2019). (Duoscop)
  • Ikonický, viac než 11-minútový záber bol podľa režiséra Sama Hargraveho zložený z 36 jednotlivých sekvencií. Niektoré z nich sa museli zopakovať až 25-krát, aby boli perfektne zladené a vytvorili dojem, že nedošlo k prestrihu. (ČSFD)
  • Některé z intenzivních automobilových honiček natáčel režisér Sam Hargrave tak, že vzal kameru do ruky a nechal se připoutat ke kapotě auta. (HellFire)