Australský specialista na špinavou práci Rake (Chris Hemsworth) jen tak tak přežil události z prvního filmu a teď dostane nový úkol, při kterém půjde o život: má zachránit zbědovanou rodinu nemilosrdného gruzínského gangstera z vězení, kde její členy drží. (Netflix)

Videa (5)

Recenze (489)

Morien

Z jedničky si nic nepamatuju, jakože vůbec nic, ani jestli mě to bavilo. Tady jsem byla většinu času přilepená k obrazovce, napnutá jak kšandy, ale těžko říct, jestli si za měsíc/rok na to vzpomenu. Tyler a dynamické duo bráchy a ségry jsou super jako šachové figurky, o které se divák bojí. Problém je v tom, že poutavost akčních sekvencí se stupňuje sestupně, a totiž že úvodní věznice/vlak je nejlepší, mrakodrap o něco míň nejlepší a závěrečný kostel je přinejlepším meh. Chápu, že z hlediska výstavby příběhu to dává smysl, ale kvůli příběhu se na takovéhle filmy nikdo nedívá. Adam Bessa velmi hot. ()

matestlust

Dvojka ještě předčila díl první. Poctivá akční zábava se vším všudy. Přestřelky, souboje, automobilové honičky, skvělá kamera, parádní choreografie, sympatický záporák a opět nepřekonatelný Chris. Samozřejmě si to neodpustí citové vsuvky, ale to už asi u americké produkce jiné nebude. Každopádně je to vážně skvělá akční jízda, se vším tak, jak jak to žánr vyžaduje. Netflix po delší době boduje. ()

mzss1

[83%] Jsou to už cca 3 roky co jsem viděl naposled první díl. Nějak mě extra nezaujal, ale vím, že tam bylo pár dobrých akčních scén, technicky zdatných – to určitě nepopírám. No a na tuto chystanou dvojku jsem se začínal docela těšit, ale očekávání jsem měl raději nízká. A výsledek? O dost lepší jak první díl, určitě bych zde trochu zmírnil některé ty CGI, ale na druhou stranu to nebyl žádný zásadní problém. Vloni na netflixu přistál solidní akční kousek Šedý muž a letos Vyproštění 2, takže super! Abych to dál moc neokecával, tak dějově to bylo méně výrazné, ale fungovalo to. Mělo to velké tempo, stále se něco dělo a akce bylo opravdu požehnaně. Hlavně dlouhé scény na jeden záběr, krásně nasnímaná kamera, výbuchy, bitky – vše bylo parádní. Akorát u některých sekvencí mi to sem tam trochu přišlo takové umělé, několikanásobné bodnutí a krev nebyla vidět, ale to jsou detaily. První půle mě bavila opravdu hodně, a i ta druhá včetně finále, kde mě už nic nepřekvapilo, ale dobrý! Nějaké vylepšení bych zde určitě vložil, přidal nějaké zapamatovatelné momenty navíc a bylo by to úplně excelentní. Doufám, že vznikne trojka! Potenciál to má velký! ()

Slasher

Musím říct, že Hemsworth je v drsný Rambo poloze jako doma, že tu jsou k*rva dobrý a choreograficky působivý akční sekvence, taky je to velmi sympaticky krvavý a boduje i super záporácký gruzijský charisma. Nečekal jsem, že mě letos zklame (unudí) Wick 4 a naopak mile překvapí tady ta dvojka. ()

Lima

V jednu krátkou chvíli průstřel ruky, šroubovák zapíchlej v boku, sem tam nějaká střepina pod kůži či bodnutí nožem, mnohočetné pády z libovolných výšek, fatality těžkým úderem přes ruce a nohy ….. a stejně stačí se jen tak na pohodu oklepat a jde se dál. A já vůl dodneška myslel, že lidské tělo se skládá z kostí, masa a tkání, aspoň tak jsme se to v biologii učili. Zjevně omyl. To i ten Rambo svýho času trpěl a foukal si rány, dneska je to jiný, dneska mají gerojové adamantiové kosti jako Wolverine. A to jsem si říkal, že zastavování kulek kouskem saka jako ve Wickovi už nic netrumfne, ale teď tu je fakt vážná konkurence :o) Tak fajn. Ale jinak vůbec nic proti Hemsworthovi, je to charismatickej chlápek a v tom, co dělá, se vysloveně našel, přeju mu to. Jenom ty dnešní akční kousky už holt nejsou pro mě. ()

Zajímavosti (16)

• Akčná sekvencia na jeden záber počas prvého dejstva filmu trvá až 21 minút. Podľa režiséra Sama Hargravea ju skúšali 4-5 mesiacov a natáčali celých 29 dní. (Arsenal83)
  • Tyler Rake (Chris Hemsworth) sleduje ve filmu zápas australského fotbalu (AFL), ve kterém hrají Brisbane Lions proti Western Bulldogs, jejímž fanouškem je právě Hemsworth. Ten se také v roce 2016 zúčastnil grand finále, ve kterém Bulldogs získali dosud jediný titul. (TheSpearCZ)
  • Původně se měl film natáčet v Austrálii, ale kvůli lockdownům se rozhodli tvůrci film natočit v Česku. V průběhu natáčení v Česku se Chris Hemsworth vyjádřil k tehdejší situaci: „Původně měl být film natočený v Sydney, ale vzhledem k neustálým uzavírkám kvůli covidu-19 a dalším podmínkám se rozhodlo o přesunu do Prahy.“: Následně ještě dodal: „Tehdy jsem si říkal, že už bylo těch lockdownů dost, ale jak to teď vidím, tak u nás ty počty případů umíme tím vším docela snížit.“ (Geralt z Rivie)