Temný dům

• USA The Night House (více)

Beth (Rebecca Hall), která se vzpamatovává z nečekané smrti svého manžela, zůstává sama v domě u jezera, který pro ni postavil. Začíná však odhalovat jeho znepokojující tajemství a je odhodlaná je rozluštit. (Falcon)

Recenze (199)

BoPo

Celú dobu sa buduje tajomný príbeh, ktorý sľubuje zaujímavú nadstavbu. Nadstavba (paralelné svety, realita vs sny a bohvie čo ešte) sa vôbec nekoná, pretože odpovede neprídu. Príde v podstate tuctové záhrobné vyústenie, ktoré sa tvári, že stačí z 10 otázok zodpovedať tri. Pokiaľ chcete príbeh o mŕtvom chlapovi, ktorý napriek tejto drobnej vade nedá svojej ženskej svätý pokoj, tak si dajte Neviditelný (2020). ()

Xmilden

Strašit ve filmu není vůbec snadná disciplína a umí to vlastně jen pár režisérů. Jsem moc rád, že si do této skupinky můžu přiřadit Davida Brucknera. Temný dům je spíše napínavým hororových thrillerem, ve kterém hlavní hrdinka zjišťuje okolnosti manželovy sebevraždy a kdo byl vlastně zač. Ještě teď, když píšu tyto řádky mi naskakuje slušná husina. 80% ()

Yoshitsune

Opravdu luxusní horor, který upadne až v závěru a pak už se nezvedne a to je škoda. Nicméně, už od začátku filmu, je to nepříjemný, stresující a až do finální čtvrtiny, sem nevěděl jestli to neni jen výplod její mysli, či snad jestli neni mrtvá a nebo v komátu a to co prožívá, je jenom očistec. Takže v tomhle směru je to špička, hlavní hrdinka, tak jako divák pochybuje, šílenství se stupňuje a strašení je fakt intenzivní. Pokuď se Wan chce něco naučit, zde má dokonálý příklad, jak vyděsit diváka, s tak jednoduchými věcmi, jako je stereo přehrávač a nebo jen pohled do prázdna. A to že to bude Rebecca Hall hrát na jedničku, mně přesvědčil rozhovor ve škole, s mámou jednoho studenta, její vysvětlení proč kluk dostal za tři, bylo prostě na jedničku. A však kde je film nejslabší, tak je to ve ztvárnění zla, v jeho pojetí a zpracování, kdyby se kolem zla, vytvořila nějaká historie, či tajemství, které by vyvolávalo otázky, tak by to bylo lepší. S tím souvisí i konec a teď nechci polemizovat, co měla udělat a neudělala, na jednu stranu sem rád, že se to stalo, to co se stalo, je to částečně satisfakční a částně ne. V tomhle směru, se to mělo ukončit buď hororově a nebo tak, aby konec vyvolal otázky, pochyby, s tím že by bylo na divákovi, aby si udělal konec sám. Je vážně velká škoda, že konec filmu skočil spíše v psychologické rovině, než v té hororové, od začátku to tam směřovalo a pak se otočí o sto omsdesát stupňů doleva. Ale i tak velice silný a atmosférický film, plný děsivých momentů, s vynikající Rebeccou, se kterou sem ten strach, bolest a vztek prožíval, což se u hororů moc často nevidí. ()

Night House má svoje rezervy a osobně mi úplně nesedlo pár věci okolo bubáka (a nebo sem je nepochopil),nicméně jinak sem dostal nad očekávání solidní psychothriller se špetkou hororu.Atmosféra je chvílemi parádní a hlavně Bruckner dokáže dost dlouho udržet určitou hladinu "tajemna",takže mě neustále zajímalo co se stane a proč se děje co se děje.Dost nahoru to navíc táhne i skvělá Rebecca Hall...70% ()

darkrobyk

Beth se po smrti manžela zdá navenek klidná a vyrovnaná, ve skutečnosti ale v sobě dusí žal a chtěla by se s manželem opět setkat. Leccos nasvědčuje tomu, že jeho duše se vrátila. Jenže znáte to, mrtví k nám nepromlouvají, ale někdo či něco se za ně může vydávat. Hlavní motiv tedy není nic nového, což úplně nevadí. Film staví na atmosféře, tajemnu a Rebecce Hallové. A klobouk dolů, protože ona hraje perfektně. Pozvednuté obočí, lehký úsměv, pohození hlavou, povzdech. Nenuceně a přesvědčivě. Na film lze nahlížet různě - jako psychologické drama ženy, které se noční můry prohání hlavou sem a tam a deprese ji tlačí k rozhodnému činu (ostatně sama říká, že to ona měla psychické problémy a manžel ji držel nad vodou), nebo jako na bubákovinu, kdy je Beth v zajetí temných sil. To už záleží na divákovi, jak si film přebere. Lekačky mě většinou nechávají klidným, tentokrát ale byly na mrtvici. Nejprve výstřel, a když došlo na ránu, až se kino otřáslo, tak jsem si říkal, že další pecku, bude-li následovat, už zřejmě nezvládnu. Skvělá hudba měla tu správnou sílu v kině, solidní byla též kamera. A když máte před sebou velké plátno a široko daleko nikdo nesedí, pak je to vždy zážitek, jaký doma nikdy neprožijete. Film ocení spíše menšinové publikum. ()