Jeho dům

• Velká Británie His House

Mladý pár z Jižního Súdánu chce v Anglii začít nový život. Oba je ale drtí děsivé vzpomínky na hrůzy, před kterými uprchli ze svojí válkou zpustošené země. (Netflix)

Recenze (117)

bizz_mjc

Skvěle odvedené hororové řemeslo pracující primárně s atmosférou. Film se soustředí na postavy a prorůstání jejich hrůzné minulosti v novém začátku, aniž by si musel pomáhat laciným bafáním. Čtvrtou hvězdu dávám proto, že His House není jen obyč horor, ale regulérní film, který prostě obsahuje boogiemana. ()

AppleCore

Klasická story rodiny, která se nastěhuje do novýho baráku, ve kterym se dějou divný věci. Následuje kněz, tajemná minulost, vymítání a blesky. Přesně tím His House neni. Na horor je tu až podivná dávka příběhový epiky, se skvělou atmosférou, dobrým soundtrackem a výbornými hereckými výkony. Dovedu si ale představit, že nechápavost a rasismus našeho národa utopí film v "hejtu". Tohle neni Amerika! ()

Chrustyn

Přiznávám, že artověji podávané horory, které se snaží o něco více než jen děsit, nemám zrovna v hledáčku a málokdy si s nimi rozumím (Snad jen Ari Aster je výjimka). Jeho dům je však někde jinde a přestože je zde řada scén, které se v klasických hororech nevyskytují a budou tak mnoha divákům vadit, já byl mile překvapen. Film funguje jako sonda do života uprchlíků, kterým budete přát lepší život, tak jako čistokrevný horor, který děsí více než 90% konkurence. Určitě by se našlo několik "ale", film to je velice dobrý a Remi Weekes by mohl být novou hororovou hvězdou. ()

Morholt

Uprchlický pár dostane přidělený řadový domek, ve kterém se záhy začnou dít divné věci. Ze začátku jsem se bál, že se jedná o další z angažovaných hororů a pohovor před uprchlickou komisí mou obavu mocně podporoval, ale díky Bohu to bylo na podobné téma vše. Víceméně celý film je protkán konstantním strašením, které funguje na výbornou a zejména v první polovině jsem měl oči navrch hlavy. V tomto ohledu má film všechno včetně masek a atmosféry. I příběh, který je zdánlivě jednoduchý, získal díky démonům nedávné minulosti na vrstevnatosti a zapomenout by se nemělo ani na výborné herce. Závěr sice občas haproval a leckdo se v něm mohl mírně ztrácet, ale celkový dojem výrazně neovlivnil. 85% ()

Avathar

Ja som teda trošku sklamaný. Nápad (sociálna dráma o dvoch utečencoch + duchárčina) je skvelý, herci výborní, atmosféra tiež nie je zlá, ale... keď mne proste dosť vadí, že ústredné zlo tvorcovia ukážu na plné vráta (a robia to na môj vkus až príliš často), čím ide celý strach do hája a celý príbeh dostáva béčkovú pachuť. Prečo sa nemôžu uspokojiť s náznakom, prípadne ísť cestou "najviac sa bojíme toho, čo nevidíme"? To spoliehanie sa na ľakačky ma tiež nebralo (film to IMHO vôbec nepotreboval). Je to veľká škoda, pretože z hľadiska príbehu a postáv je to veľmi dobre zvládnuté. Takže slušný debut a nenudil som sa, ale potenciál bol väčší. Na ďalšie projekty Remiho Weekesa ale určite budem zvedavý. 3,5* ()

• Premiéra filmu proběhla na filmovém festivalu Sundance 27. ledna 2020. (SONY_)