Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1987 natočil režisér Barbet Schroeder hořké komediální drama, jež vychází z novely legendárního Charlese Bukowskiho. Mickey Rourke zde hraje opileckého básníka Henryho Chinaskiho, který se setká s alkoholičkou Wendy (v podání Faye Dunawayové). Jejich společným životním cílem se stane upít se k smrti… (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (278)

gojackill 

všechny recenze uživatele

Henry Chinasky jako Mickey Rourke (nebo je to opacne). Neumim si predstavit lepsiho herce pro tuhle roli. Co predchazelo Wrestlerovi od Aronofskyho? Recitovani opileho a zmlaceneho Rourka (Henryho) pred zrcadlem je jednim z vrcholu filmu a libi se mi, jak nenucene na me neco tak nuceho jako je recitace pusobi___Ono se toho v tom filmu moc nestane, film proste nabizi pohled na obycejny den neobycejneho pijaka, ktery si uvedomuje narocnost osudu ochlasty. Zvlastni je, jak opravdicky na me pusobila milenecka linie. Bukowski se mi priblizil hlavne v jednom nazoru, a to v nazoru na lasku. V nejvtipnejsi scene z celeho filmu (jizda kabrilotem) poukazuje na problem nekterych lidi, kteri si exhibici zamenuji za lasku. Exhibicni predvadeni lasky lidem na obdiv je dneska jeste horsi a cetnejsi, nez to bylo za Bukowskeho a to diky facebooku___ Milenecky vztah mezi dvema opilci v tomto filmu JE ALE TAKE EXHIBICI - zivot spisovatele je exbici a latkou pro jeho dilo! A nevim, jestli to Bukowskemu unika nebo ne, ale vzkazal bych mu, ze exhibice neni sama o sobe spatna, ale musi stat na pevnych a skutecnych zakladech. A ne napriklad jen na penezich. Souhlas? ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Na tuhle roli se Mickey Rourke asi nemusel moc připravovat amatérský boxer a agresivní alkoholik v soukromí mohl konečně využít svých životních zkušeností i ve filmu. Ale Faye D. jako alkoholička Wanda tak to byl opravdu koncert. Není nad to, když lidé mají stejné zájmy.. „Co dělaš?“ „ Piju“ „Co budeme dělat?“ „Budeme pít “ ()

Reklama

Eddard 

všechny recenze uživatele

A tak tohle můůůůůžu! Krásně jsem si spravil chuť, po nemastném neslaném Faktótum. Barfly sice taky nenabízí téměř žádný příběh, ale má duši, má jiskru, má silné poselství. Rourke sice podává Henryho o dost jinak (je o dost citlivější, otevřenější a přátelštější), než jsem si ho představoval, ale na druhou stranu mu vdechuje tak nezapomenutelnou podobu, že si v poslední době nevzpomínám na žádnou postavu, která by mě takhle vzala. Fascinující herecký výkon. Vůbec nejsilnějším motivem jsou rvačky mezi Henrym a Eddiem, které jsou nesmyslné jen zdánlivě a které pěkně rámují celého stominutového nakouknutí do Chinaskiho světa. Syrově filozofický, cynický a nepřikrášlený film. Přesto, osobně bych možná prosil ještě trochu přitvrdit a přikořenit. 80% ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Výborná Bukowskiho adaptace, kterou jsem sice nečetl, ale určitě to napravím. Skvělá atmosféra, rozkošně rozpadající se Faye Dunaway a úžasně opilý Mickey Rourke, který se do svojí role opravdu ponořil a pokud nehrál sám opilý, tak je jeho výkon fantastický a poprvé o něm můžu říct, že je doopravdy herec! A to výbornej! ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Mickey Rourke se vrací od svého agenta (mezitím absolvuje několik neplánovaných zastávek v místních barech - někdy se začít musí) A když konečně dorazí domů… Rozhlídne se; s trochu provinilým výrazem. … Je na něm patrná zřetelná únava. A pak… se zamlženým pohledem a nejistou chůzí… přivrávorá před zrcadlo .. kriticky na sebe zazírá .. a řekne.. "To dáš"! A dal to. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (22)

  • Režisér Barbet Schroeder a Charles Bukowski byli blízkými přáteli, Schroeder se snažil o maximální věrohodnost snímku a s Bukowskim vývoj filmu často konzultoval. (SeanBean)
  • Spomienky na obdobie písania scenára, hľadania sponzorov a natáčanie Bukowski opísal v knihe "Hollywood", ktorá vyšla v českom vydavateľstve Pragma v roku 2002. (toi-toi)
  • Ve scéně, kdy Henry Chinaski (Mickey Rourke) volá ambulanci, sděluje číslo budovy 334. V předcházející scéně je ale jasně vidět číslo 360. (UM3L3C)

Reklama

Reklama