Reklama

Reklama

„Já už budu hodný, dědečku!“

  • Slovensko Já už budu hodný, dědečku!
TV spot 2

Obsahy(1)

Pražský herec Theodor Bergner, zvaný Dóďa (M. Kopecký), dostal v divadle roli Misantropa. Je to postava, která mu dokonale sedne, protože Bergner sám je nesnášenlivý, konfliktní a škodolibý člověk. Kde může, tam dělá škodu, a zásadně se přitom neomlouvá. Sám sebe ovšem v televizi vydává za vzor slušnosti. Jednoho dne ve vlaku potká tajuplného dědečka (L. Pešek), který ho nabádá, aby své chování změnil. Bergner staříka ignoruje. Netuší však, že měl co do činění s opravdovým pohádkovým dědečkem. Brzy poté se kolem Bergnera začnou dít věci… Pro začátek ho omylem zmlátí žárlivec Bambas (F. Peterka). Nepříjemnosti však nabírají na obrátkách a neberou konce. Přicházejí zásadně od lidí, kterým Bergner předtím hulvátsky ublížil… Oblíbená česká komedie scenáristy a režiséra Petra Schulhoffa byla inspirována televizní sérií Trapasy, kterou tento tvůrce natáčel koncem šedesátých let a ve které, stejně jako ve filmu, exceloval Miloš Kopecký. Po jeho boku stanula Alena Vránová. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (206)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Grandiozní herecké sólo Miloše Kopeckého v roli věčného Misantropa, kterého čeká útrpná cesta za napravením v podobě série trefných škodolibostí, trapasů, omylů a nedorozumění. Komedie má vtip, spád, báječné herecké obsazení a v rámci nevyrovnané Schulhoffovy normalizační tvorby patří jednoznačně k těm nejzdařilejším. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Petr Schulhoff nedělal špatné komedie. Zítra to roztočíme, drahoušku...!, „Já to tedy beru, šéfe...!“ Na komedie se zaměřil až později, neboť zpočátku točil kvalitní detektivky. Nicméně „Já už budu hodný, dědečku!“ hodnotím takto. Celé pojetí je totiž poněkud zmatené v ději. Tak nejprve tu máme Miloše Kopeckého, a neumím si v té roli nikoho jiného představit, který se drtivou většinu filmu hlavně rozčiluje na kde koho. Místy jsou ale jeho nervy spíš dílem toho, že se rád hádá a na někom si potřebuje vylít svou povahu. Alespoň tak mi to přijde, protože řada hádek je banálních a nikam nevedou. Pak tu máme kouzelného dědečka, kterého vidí jen Dóďa a taxikář před hlavním nádražím, který na něj ustavičně kouká. Udělí sice pár výchovných rad, ale celkově jsem jeho pojetí nepochopil. Sám jen upozorňuje na Bergnerovy zbytečné hádky, ale nikam ho nevede, nedá mu tzv. za vyučenou. Theodor B. se pak zvláštně mění. Nejprve tedy již zmíněný cholerik, pak najednou se rozhodne, že bude lepším člověkem, ale žádný výrazný impuls pro to nemá, aby se pak vrátil k cholerické povaze. Až fakt, že to vše byl sen, ve kterém svou povahou zažil řadu trapasů, a jeden mu tak nějak připravila manželka, ho definitivně přiměje k rozhodnutí se změnit. Neříkám, že představení slavných herců není úsměvné, ale sledovat osmdesát minut Miloše Kopeckého, jak jen vříská není nic moc. Hodně možností ke hraní v této komedii nedostal. ()

Reklama

Figu 

všechny recenze uživatele

One man show mr. Kopecký! Ano, Miloš byl obrovskou osobností hereckýho světa! Určitě se řadí do nejvyšších pater našich herců a coby člověk cholerik - plnej výbuchů je na samé špici topky! Tahle nesmrtelná zábavná story s dědečkem panem Peškem, role Miloše vystuhuje v podstatě i v jeho reálným životě. Asi to s ním nebylo jednoduchý. Každopádně já tyhle typy lidí můžu a rád se nad tím pousměju, stejně jako u téhle československé komedie! 70% ()

Tominni 

všechny recenze uživatele

Miloš Kopecký ve One Man Show filmu Petra Schulhoffa, který si střihnul roli cholerika s grácií jemu vlastní. Zastiňuje tak všechny ostatní. Některé scénky jsou fajn, některé trošku slabší, ale i tak to vidím na český komediální nadprůměr. "Já bych řekl asi tak - já se domnívám, že problém, tak často diskutovaný problém mezilidských vztahů je opravdu velice důležitý a ožehavý problém, právě proto tak často diskutovaný a právem často diskutovaný, neboť je právem diskutovaný tak často...” ()

Gothard 

všechny recenze uživatele

Pokus o satiru v socialistických podmínkách. Moralita s kritikou maloměšťáctví a některých "typických" národních vlastností, kterou pro jistotu změkčuje pohádkový dědeček, aby film nebyl brán (nedej Bože, jen to ne) jako kritika socialistické společnosti. Ale nebýt Miloše Kopeckého, byl by to jen velmi průměrný a docela nezajímavý film. Kopeckého herecký výkon je ovšem dokonalý, i když během natáčení zlé jazyky tvrdily, že mu byl scénář psán natolik na tělo, že v některých scénách vlastně hrál sám sebe. Údajně také byly některé scény, kde se Kopecký odchýlil od scénáře a s inteligencí a jízlivostí sobě vlastní si dovolil být příliš adresný či kritický, bez milosti vystříhány či přetočeny. Kopeckého brilantní výkon a několik povedených scén jsou na celovečerní komedii s průzračným vyústěním a káravě zvednutým prstíkem poněkud málo. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (18)

  • Scéna, kdy Dóďa (Miloš Kopecký) trestá výpraskem Emilka (Miroslav Vydlák), se točila mnohokrát a Mirek přišel domů s krevními podlitinami, což se rodičům nelíbilo a mělo to dohru v podobě stížnosti ve Filmovém studiu Barrandov. (sator)
  • Natáčelo se v Praze. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)
  • Josef Větrovec hraje ve filmu obávaného ředitele divadla a též je oslovován Theodorem Bergnerem (Miloš Kopecký) důvěrně Pepíček. Pan Větrovec byl skutečně v tu dobu a delší čas ředitelem Divadla E. F. Buriana. (Ganglion)

Související novinky

František Peterka 1922 - 2016

František Peterka 1922 - 2016

25.11.2016

Ve věku 94 let zemřel herec František Peterka. Narodil se do rodiny bankovního úředníka a modistky. Narozdíl od svých kolegů, kteří museli v rodině bojovat o své místo na divadelních prknech, u něj… (více)

Reklama

Reklama