Střípky ženy

Po tragickém domácím porodu se musí vyrovnat s návalem emocí i velkým smutkem a najít cestu zpátky ke svému partnerovi i rodině. (Netflix)

Recenze (123)

VanTom

Nezdařený domácí porod, intenzivní, dlouhá scéna na jeden nepřerušený záběr, startuje intimní psychologické drama o vyrovnání se s náhlou ztrátou namísto očekávané radosti, kromě odcizení s(e slabochem) manželem či hádek s matkou třebas i soudním procesem s porodní asistentkou. Pomalu, citlivě, v měsíčních intervalech (dostavby mostu) sleduje vnitřní rozpoložení ženy, která si udržuje relativně vyrovnanou fasádu a expresivním výlevům emocí téměř nepropadá. Jenže i přes výborné herecké výkony se výlučnost výpovědi postupně vytrácí ve střípcích a zbytečný epilog pak polopaticky slibuje nadějeplné vyhlídky i divačkám Rosamundy Pilcher. 7/10 ()

Arsenal83

Na väčší film naozaj netreba veľa. Tu máme jednu jedinú nosnú tému, komornú atmosféru, hoci veľa sa deje aj v exteriéroch, a skvele zahraté postavy. Jediné, čo som nemusel vidieť bol LaBeoufov vták, nemusel ho vystavovať na obdiv tak často. Každopádne Vanessa Kirby je aktuálne určite najväčšou favoritkou na oscara, stará pani Burstyn bude tiež nominovaná. Záverečné súdne jednanie vrcholí citlivo a metafora s jablkom sa tiež veľmi vydarila. ()

kajas

Vanessin výkon patří bezpochyby mezi ty nejsugestivnější, které jsem v posledních letech viděla. Úvodní sekvence (teprve po ní se zobrazí název snímku) obsahuje jen velmi málo střihu a je tak působivá, že ji rozhodně nedoporučuji nastávajícím maminkám. Vanessa dosud nerodila, o to je její výkon obdivuhodnější a ocenění bych jí rozhodně moc přála. Jak už zmínili jiní přede mnou, zbývající hodina a půl už nedosahuje kvality úvodu, pokračuje jako standardní rodinné drama, které ve svém závěru snad až příliš filosofuje. Ale skoro bych se vsadila, že "porodní úvod" se bude promítat na filmových školách. Skoro 4*. ()

jedna_vrana

Film sleduje, ako sa manželská dvojica vyrovnáva s emocionálnou bolesťou zo straty dieťaťa. Tá bolesť sa nedá opísať, hlavne Martha prechádza hotovým peklom vzťahov. Sean si k nej nevie opäť nájsť cestu. Psychologická dráma bez prekvapivých momentov, každé koliesko tikajúcich hodín však poriadne škrípe. Cieľom takýchto filmov nemá byť nejaké rozlúštenie či návod, ako sa má človek vysporiadať s rôznymi traumami v živote, ale pocit pri záverečných titulkoch, že vás film zasiahol. Výsledný efekt - dobre herecky obsadený a zahratý pridlhý film. ()

Pethushka

S citem natočené, skvěle zahrané. A to především ze strany Vanessy, která je - a neříkám to rozhodně poprvé - naprosto fantastická. Film je hlavně o ní, a její postava je velmi zajímavá. Její filmový manžel o ní - pokud se nepletu - na začátku pronesl, že je vždycky v pohodě. A tak na mě i působila, silná a emočně stabilní žena. Co se s ní a s jejím okolím stane, když je vystavena takhle těžké životní situaci? Na to se podívejte sami. Vím, že budu jedna z mála, ale Shia mi ve své roli moc sympatický nebyl. Ale upřímně to tak s ním mám téměř vždycky. ()

• Název snímku se zobrazí až po úvodní 30minutové sekvenci. (Kuzmik)
  • Úvodní 30minutová sekvence narození dítěte se natáčela po dobu 2 dnů a vyžádala si 6 pokusů. (Kuzmik)
  • Herečka ztvárňující hlavní postavu, Vanessa Kirby, ve skutečnosti doposud nikdy nerodila. Z tohoto důvodu pro svou přípravu k filmu sledovala četné množství dokumentů a videí různých porodů a porodních asistentek, dokonce jí bylo povoleno být přítomná u porodu v nemocnici v severním Londýně. (Kuzmik)