Režie:
Ridley ScottKamera:
Steven PosterHudba:
Michael KamenHrají:
Tom Berenger, Mimi Rogers, Lorraine Bracco, Jerry Orbach, John Rubinstein, Andreas Katsulas, Mark Moses, Daniel Hugh Kelly, Harley Cross, Christopher Cass (více)Obsahy(1)
Snímek se odehrává v současném New Yorku a jeho jednoduchý a poměrně předvídatelný obsah je ozvláštněn Scottovou řemeslnou zručností a zejména výrazným smyslem pro vizuální ztvárnění filmového příběhu. Scott zde na pozadí kriminální zápletky konfrontuje dva odlišné světy - přistěhovaleckou čtvrť Queens, kde žije šťastně ženatý policista Mike Keegan, a nablýskaný svět manhattanské společenské smetánky, který reprezentuje krásná a nezávislá Claire Gregoryová, jež se jako svědkyně vraždy dostává do ohrožení života. Převážně v noci se odehrávající snímek má zvláštní atmosféru, jež zdařile podkresluje silné, ale krátké citové vzplanutí mezi oběma hlavními postavami. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (51)
,,TÁ DÁMA MÁ DOKTORÁT Z FILOZOFIE." ,,A JA MÁM IQ 170." __ ,,Ten, kto ma stráži" patrí medzi Scottove menej známe kúsky z dôvodov jeho slabšej TV/DVD distribúcie i rutinného spracovania, ktoré neurazí a ani nenadchne. Jednoducho povedané, film tak priemerný ako sa len dá. Aby som filmu nekrivdil, oceňujem ako sa vedľajšia rodinná línia postupne pretláča do popredia a naberá na vážnosti a zapáčil sa mi tiež sympaticky stvárnený policajt v podaní Toma Berengera, ktorého som mal doposiaľ zafixovaného ako psychopatického sadistu z ,,Čaty". Samozrejme je film tradične slušný aj po vizuálnej stránke, ale pozrel som si ho pre skompletizovanie Scottovej filmografie. (628. hodnotenie, 31. komentár k filmu) ()
Najmenej známa a najviac tendenčná Scottovka. Vo svojej dobe relatívne slušne oceňovaný, ale rovnako rýchlo zabudnutý romantický thriller. Príbeh ženatého policajta, ktorý má za úlohu chrániť svedkyňu vraždy a zamiluje sa do nej, bol prvým režisérovým filmom odohrávajúcim sa v súčasnosti. Audiovizuálne je neprekvapivo, ako aj ostatné majstrove diela, úžasný, no neprináša nič nové a veľmi nevhodne pokračuje vo výrazových prostriedkoch nastavených Blade Runnerom. Zápletka postavená na manželskej kríze si totiž žiada odlišnú formu rozprávania než temná sci - fi z budúcnosti. Po komerčnej stránke navyše išlo o neúspech. V rovnakom roku totiž vznikla dnes už klasická Osudová príťažlivosť, pracujúca s témou manželskej nevery pre divákov podstatne atraktívnejšie a prístupnejšie. 5/10 ()
Ridley Scott vkusně natočil morální dilema, které upozaďuje samotný policejní příběh o hlídání jedné veledůležité svědkyně. Oprášil přitom kulisy, které jsou jeho poznávacím znamením, stejně jako své oblíbené noční scény. Tom Berenger mile překvapil, já jej mám stále zafixovaného jako seržanta Barnese. Tady ovšem prokázal talent. Netroufám si označit tento film jako slabý, mě se docela líbil svou atmosférou. Přestože se zde vlastně nic moc neděje. 60% ()
Typický produkt osmdesátých let. Bohužel kvality třeba taková Smrtonosné zbraně to samozřejmě nedosahuje ani trochu (i když hudba je občas její přesnou kopií = Michael Kamen). Ani Tom Berenger nebyl do této role asi tou nejzdařilejší volbou. Příběh je slabý, ihned odhadnete, co se na plátně (nebo spíš monitoru) bude dít, přesto jsem se nenudil, takže ty tři hvězdy dám. ()
Nejslabší film Ridleyho Scotta. V několika málo scénách jde cítit mistrova vizualita (střelba v šatníku), v celkovém měřítku jde ale o nezáživnou a roztahanou kriminálku, jejíž psychologie drnčí jako trakař na kočičích hlavách. Berenger je snad obsazen správně, Rogersovou jsem ale nikdy nemusel a atraktivní polohu ji prostě nedokáži uvěřit. Po všech stranách fádní rutina. 40% ()
Galerie (29)
Zajímavosti (3)
- Do role Claire Gregory byla zvažována herečka Sharon Stone. (Terva)
- Film má název podle stejnojmenné písně skupiny Gershwin 1926. (Terva)
- Natáčení probíhalo v New Yorku a Kalifornii. (Terva)
Reklama