Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na dívčím internátu se odehrává citlivě vyprávěný příběh o prvních milostných nadějích i tvrdých zklamáních, o děvčatech něžných a neprůbojných, ale také o těch, která se vyznačuje bezohledností... Debutující režisér Karel Smyczek (někdejší dětská hvězda českého filmu) svým snímkem otevřel celou vlnu výpovědí o dospívající mládeži. Dodnes cenná je věrohodnost jednotlivých situací, herecké ztvárnění výrazně přispívá k celkovému zdaru. "Housata" jistě dosáhla vlastní osobitosti, ale přesto nezapřou vliv 60. let, zvláště v tragikomicky rozněžnělém líčení mladičkých hrdinek. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (51)

Ej Hlemýžď 

všechny recenze uživatele

Tento typ filmů zrovna nemusím za každou cenu vidět,ale, když už se natáčel v městě, kde bydlím... Mládež tehdejší doby snad mohl zaujmout. Ještě přidám zajímavost z natáčení -Yvetta Kornová si způsobila úrazem tržnou ránu ve vlasaté části hlavy a byla ošetřena v místní nemocnici, kde dostala pár stehů. Byla statečná a natáčení nemuselo být přerušeno. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Další film z ranku příběhů dospívajících holek, který tu tvořil určitý subžánr, jelikož Housatům jsou dost podobné pozdější filmy jako Pásla kone na betoně nebo Džusový román. Problém je, že v nich vše stojí na stejných prvcích (možné těhotenství/nenaplněné lásky/tehdy populární hudba/kruhové vedení (vše končí kde začalo)/nešťastná zůstane nešťastnou/mezigenerační nepochopení...), takže už mi Housata místy splývala s oběma výše zmíněnými filmy, že jsem až čekal, kdy tam bude hrát Okno mé lásky. To tehdy ještě nevzniklo, ale zjistil jsem to až teď. Když tyto tři filmy budu řadit, tak Housata bych řadil doprostřed. Pásla kone na betoně mi přijde nejpropojenější a nejpropracovanější, Džusový román zase námětem zajímavý, ale příliš okázalý, zatímco Housata mají dobře zpracované pozadí (tedy to mezigenerační nepochopení) a zajímavě načrtnuté postavy, ale k ničemu zásadnějšímu nevygradují. Co mi vadí obzvlášť je odsunutí Šárky na druhou, třetí kolej, jelikož mi ze všech postav přišla nejzajímavější, s největší nadějí do života a odlišnými osobními prioritami oproti ostatním postavám. Jelikož ale nezapadala do těch vztahových propletenců, tak se její touha po rodině a vlastní posteli ztratila, resp. rychle vyřešila, přitom jsem pořád čekal, že se k ní film ještě vrátí, ale ono nic... Silné 3* ()

Reklama

sator 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu asi nejpravdě-podobnější snimek o mláďatech...😍Uprostřed města dlouhá řeka teče, sedm mostů ji spíná, po nábřeží chodí tisíc krásných dívek a každá je jiná. Od srdce k srdci jdeš zahřát si ruce v paprscích lásky veliké a hřejné, po nábřeží chodí tisíc krásných dívek a všecky jsou stejné. ()

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Pohled do dusi divek zijicich na internatu a jsoucich ve veku kdy jsou nejvice citlive a vnimave.Kolektivni probirani,propirani,drbani a reseni cizich problemu,dalsi nehezka tvar komunistickeho systemu a nase vlastnost starani se o veci do kterych nam nic neni.Nazory a rozumy nekterych vychovatelek z internatu se mi nelehko poslouchali. Me hodnoceni silne pozveda neuveritelnym kouzlem obdarena Yvetta Kornova. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý film zabývající se prostředím a vztahy mezi dospívajícími dívkami na středoškolském internátu tkalcovské školy. Děj snímku se soustřeďuje na příhody rozumné, pracovité a spolehlivé Marie (Y. Kornová), povrchní, parádivé Moniky se zřetelným zájmem o chlapce (V. Gajerová) a nesmělé a psychicky labilní Šárky (J. Mílová). Přelétavá Monika přesvědčí citlivou Marii, aby za ni psala dopisy na vojnu jejímu milému, a ta se do neznámého vojáka zamiluje a nakonec mu přizná skutečnost, že dopisy píše ona. Když to vypadá, že by se mohl J. Dulava v roli onoho vytáhlého vojína na základě dopisování s Marií sblížit, vyzývavá Monika jejich bližší osobní seznámení svou dravostí nedopustí. Tak dochází ke stěžejnímu dramatickému konfliktu mezi oběma dívkami a také k prvnímu milostnému zklamání. Když nepočítám bizarní situaci na taneční zábavě, kam si vyšla jedna zřejmě úplně tupá učnice s o mnoho starším mužem, mnoho jiných zajímavých okamžiků snímek nenabízí, vnímám ho proto spíše jako sondu do života mladých dívek toužících poznávat dosud skryté možnosti života. Je smutnou hrou osudu, že zrovna nejsympatičtější a nejpřitažlivější z učnic a herecky rovněž nadaná mladší sestra známého zpěváka Y. Kornová se později nedokázala vypořádat se životními nástrahami a díky závislosti na alkoholu a drogách dovedla svůj skutečný život na samé dno. Ze známých herců se ve snímku kromě další mladé učnice V. Jeníkové neobjevil nikdo, dokonce i internátní vychovatelky byly pro mě neznámé. Nedomnívám se, že by dílo K. Smyczeka kromě pohledu do prostředí dívek v rozpuku přinášelo něco převratného či nadmíru zajímavého, a proto ho hodnotím spíše podprůměrně. Režisérovy známější a slavnější filmy měly teprve přijít. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (7)

  • Exteriéry byly filmovány ve městě Krnov. (Lelíček)
  • Yvetta Kornová se při natáčení filmu dost vážně zranila, když si nevšimla zasklených lítaček a prolítla jimi. Zůstala jí na čele jizva, kterou pak maskéři museli po zbytek natáčení maskovat. (raininface)

Reklama

Reklama